Predsjedavajući Predsjedništva BiH, dr. Haris Silajdžić, odbacuje izjave dužnosnika RS entiteta koje su uslijedile nakon pokretanja spora pred Ustavnim sudom BiH povodom vanjsko-političkih aktivnosti tog entiteta.
“Što se tiče prijetnji da će te aktivnosti nastaviti, to nije stvar njihove volje, već će se ponašati onako kako im to Ustavni sud naredi. S obzirom na vrstu i obim dokaza koji su predočeni, za očekivati je da će Ustavni sud BiH narediti obustavu tih aktivnosti.
Predočeni dokumenti Ministarstva pravde SAD-a nedvojbeno dokazuju da od početka 2007. godine do danas RS entitet poduzima vanjskopolitičke aktivnosti u SAD-u prema Vladi i institucijama, zvaničnicima i dužnosnicima te zemlje, neposredno ili posredno preko svog ovlaštenog agenta, lobističke firme Quinn Gillespie & Associates (QGA), čime direktno zadire u isključive nadležnosti BiH.
Više od stotinu stranica tih dokumenata dokazuje da je QGA u ovom periodu komunicirao i održavao sastanke u ime RS sa članovima Kongresa SAD-a, zvaničnicima u kabinetima preko 50 Kongresmena i Senatora, uključujući sa Šefovima Kabineta, Savjetnicima za zakonodavne aktivnosti, Savjetnicima i Višim savjetnicima za Vanjsku politiku, Višim savjetnicima za Odbranu i vanjsku politiku, sa Šefovima Kabineta na Podkomitetu za Evropu (unutar Komiteta za Vanjsku politiku) Kongresa SAD-a, sa Direktorom za jugoistočnu Evropu u Nacionalnom Vijeću za sigurnost, te sa nemalim brojem zvaničnika State Departmenta koji direktno rade na pitanjima BiH i Balkana.
Te aktivnosti su se ticale idućih tema: “Politička aktuealizacija, Oktobarski opštinski izbori, Reforma Ustava, Diplomatski odnosi BiH i SAD, političko informisanje od strane State Departmenta, Zbrinjavanje odnosa, Reforme u BiH, Bilateralni odnosi, Izjava Vlade RS povodom Zaključaka PIC-a, Aktueliziranje Republike Srpske,“ i drugih. U svemu nema ni traga kulturnim ili sportskim temama, što je do sada bilo opravdanje dužnosnika tog entiteta za QGA aktivnosti. Ovo su pitanja isključivo vanjskopolitičke prirode, te su ove aktivnosti nesumnjivo protuustavne.
Ove aktivnosti dokazuju da RS entitet kakav danas znamo nije nastao provedbom Daytona, već upravo organizovanim, kontinuiranim i ciljanim opstrukcijama provedbe tog sporazuma, uključujući provedbu Aneksa 7. Aprilski paket je trebao biti legitimizacija svih takvih kršenja Daytona, te je zbog toga odbačen. Dayton se ne može primjenjivati parcijalno, te je zbog toga Bosni i Hercegovini potreban novi Ustav koji će eliminisati mogućnosti za ovakve opstrukcije, što je i najnovija preporuka Vijeća Evrope,” ističe se u saopštenju iz ureda predsjedavajućeg Predsjedništva BiH.
Add comment