REŽIM PREDSJEDNIKA TADIČA DESTRUKTIVNI FAKTOR NA BALKANU

Međunarodni institut za bliskoistočne i balkanske studije (IFIMES) iz Ljubljane, Slovenija, redovno analizira događanja na Bliskom istoku i Balkanu. IFIMES je pripremio analizu aktualnih događanja povodom aktualne krize i višemjesečnog blokiranja formiranja vlasti na nivou države Bosne i Hercegovine (BiH). Iz opširne analize sa naslovom „REŽIM PREDSJEDNIKA TADIČA DESTRUKTIVNI FAKTOR NA ZAPADNOM BALKANU“ izdvajamo najvažnije i najzanimljivije dijelove. 

BOSNA I HERCEGOVINA:

REŽIM PREDSJEDNIKA TADIČA DESTRUKTIVNI FAKTOR NA ZAPADNOM BALKANU

Nove-stare ideje u dijelu međunarodne zajednice i u određenim međunarodnim nevladinim organizacijama o sazivanju nove konferencije o BiH i eventualna promjena Daytonskog mirovnog sporazuma bi predstavljale najveće izazove za međunarodnu zajednicu u istoj ravni kao što su izazovi i otvorena pitanja međunarodnog djelovanja i angažmana u Iraku, Afganistanu, Libiji i dr. Šta bi BiH dobila sazivanjem nove konferencije na kojoj bi se izvršila redefinicija i konstitucija novog ustavnog poretka? Da li bi nova konferencija bila otvaranje pandorine kutije ne samo za BiH, nego i za region i cjelokupnu međunarodnu zajednicu?

Međunarodni institut IFIMES smatra, da se u trenutnom stanju političkih odnosa u BiH i regionu ne treba organizirati konferenciju o BiH koja bi bila usmjerena na ukidanje ili promjene Daytonskog mirovnog sporazuma. Konferencija o BiH ili generalne promjene Ustava BiH se trebaju isključivo realizirati nakon ulaska BiH u savez NATO. Svaka buduća konferencija o BiH ili promjena Ustava BiH nakon ulaska u NATO bi se trebala isključivo voditi i organizirati pod patronatom i supervizijom SAD-a, uz pomoć EU i bez sudjelovanja Srbije i Hrvatske, odnosno država iz okruženja BiH, jer je većina kriza u BiH producirana iz njenog susjedstva.

Ideje i spekulativna retorika predsjednika Srbije i Hrvatske, Borisa Tadića i Ive Josipovića, da treba poštovati volju naroda u BiH bi se na taj način u potpunosti realizirale. Navedenu floskulu, odnosno političku podvalu o volji naroda u BiH koju često ponavljaju Tadić i Josipović, a koju su obilato koristili Slobodan Milošević i Franjo Tuđman u vrijeme dvostruke agresije na BiH bila bi faktički operacionalizirana i sprovedena u politički život u BiH. Ključ svih budućih pregovora o BiH je izoliranje zvaničnog Beograda i Zagreba od bilo kakvih uplitanja i djelovanja na konstituciju budućih političkih odnosa u BiH.

ULAZAK U NATO – KLJUČNI USLOV ZA BUDUČE RAZGOVORE O BiH

Također, nove-stare ideje u međunarodnoj zajednici, da se politički predstavnici u BiH trebaju dogovarati samostalno, odnosno bez prisile i nemiješanja međunarodne zajednice je licemjerna politika, koja za matricu ima istu politiku koja dolazi iz zvaničnog Beograda i Zagreba. Zastupati stavove, formalno i faktički, da se politički predstavnici BiH trebaju samostalno dogovarati bez posredovanja i učešća međunarodne zajednice predstavlja signale nemoći i nezainteresiranosti međunarodne zajednice, odustajanje od Daytonskog sporazuma, ali i svojevrsnu implementaciju susjedskih velikodržavnih politika koje nisu prestale djelovati prema BiH potpisivanjem Daytonskog mirovnog sporazuma. Odlučivanje i djelovanje NATO-a kao vojno-političkog saveza je najilustrativniji primjer kako djeluje  međunarodna zajednica, jer bez  političkog, vojnog i ekonomskog liderstva SAD-a sasvim sigurno bi ovaj savez već poodavno ušao u nerješive probleme prilikom donošenja ključnih odluka o djelovanju ove vojno-političke alijanse.

Zbog toga je ključni uslov za sve buduće razgovore o BiH ulazak te države u NATO. Budućnost  i zaštita BiH je skoro isključivo vezana za njeno ubrzano članstvo u ovoj najjačoj vojnoj alijansi na svijetu. Politički pregovori o ustavnoj i političkoj konsolidaciji BiH prihvatljivi su ali nakon ulaska u NATO i bez sudjelovanja političkih predstavnika država iz okruženja BiH, a uz prisutnost i podršku ostalih država koje su organizirale i bile garant Daytonskog mirovnog sporazuma. Zbog toga osovina Ruska federacija – Republika Srbija – Republika Srpska žele onemogućiti ili prolongirati ulazak BiH u NATO savez.

TEORIJA I PRAKSA “JEDNAKE KRIVNJE”

Zagovaranje konferencije o BiH, upućivanje na dogovor političkih predstavnika  u BiH bez posredovanja međunarodne zajednice, a pri tome stalno pojedinačno mešetarenje pojedinih visokopozicioniranih predstavnika EU u BiH, zatim obezglavljivanje OHR od strane međunarodne zajednice  te dopuštanje međunarodne zajednice da se Srbija i Hrvatska direktno miješaju u političke odnose u BiH je kao rezultat imalo procese usmjerene ka dezintegraciji BiH i zbog toga međunarodna zajednica snosi ključnu odgovornost za trenutne (ne)prilike u BiH.

Za svaku od navedenih tvrdnji postoje obilne i neoborive činjenice i argumenti. Teze  i tvrdnje tadašnjeg visokog predstavnika u BiH Miroslava Lajčáka, a danas izvršnog direktora Vanjskopolitičke službe EU zaduženog za Rusiju, istočne susjede i zapadni Balkan, da Milorad Dodik (SNSD) i Haris Silajdžić (SBiH) snose odgovornost za stanje u BiH, danas svoju reinkarnaciju ponovo doživljavaju u Briselu spekulacijama da Dodik i Zlatko Lagumdžija (SDP) snose podjednaku odgovornost za stanje u BiH, pa čak se i nezvanično tvrdi  da su Dodik i  Lagumdžija dogovorili podjelu BiH.

Teorija i praksa „jednake krivnje“ koja se i danas, sada preko političke odgovornosti, servira u BiH je princip međunarodne zajednice koji je u konačnici doveo do genocida u BiH i zakašnjele međunarodne intervencije. Također, istraživanja određenih međunarodnih nevladinih organizacija i izvještaji pojedinih izvjestilaca stranih vlada za BiH, koje se bave situacijom u BiH i objavljivanje analiza u vezi sa BiH u kojima se ne analizira situacija u Republici Srpskoj i djelovanje Milorada Dodika, odnosno u svojim analizama prešućuju ključne uzroke krize u BiH je politički bumerang koji ne šteti samo BiH, nego i samoj međunarodnoj zajednici.

Bilo kakve analize lišene analize i zaključaka o djelovanju srbijanske politike na BiH i  s tim u vezi djelovanje Milorada Dodika na razbijanju BiH jesu pogrešne analize za koje se ne zna za koju svrhu služe, osim da dodatno iskompliciraju trenutno stanje u BiH. Ključni destruktivni faktor na Zapadnom Balkanu jeste režim srbijanskog predsjednika Borisa Tadića, koji preko Milorada Dodika radi na destabilizaciji BiH. Tome doprinosi i nedavno usvojena Strategija očuvanja i jačanja odnosa matične države i dijaspore i matične države i Srba u regionu ("Sl. glasnik RS", br. 4/2011 i 14/2011)  i novi dokument Srpske akademije nauka i umjetnosti Memorandum SANU 2. Time je režim Borisa Tadića poslao jasnu poruku, da će i dalje biti destruktivni faktor u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Kosovu i Hrvatskoj.

Analitičaru upozoravaju, da prešućivanje odgovornosti međunarodne zajednice za stanje u BiH je direktno amnestiranje Tadićeve i Dodikove politike prema i u BiH.

U IGRU UVUČENA KATOLIČKA CRKVA

Potpora koja se u posljednje vrijeme stalno upućuje javnim i tajnim kanalima iz Hrvatske svojevrsna je potpora djelovanju dva HDZ-a u BiH. Bez obzira što stranke sa bošnjačkim predznakom nisu pokazale dovoljno sluha za ideje i zahtjeve Dragana Čovića (HDZ), koji je pred izbore napravio sporazum sa Dodikom, djelovanje HDZ je uspjelo u svoje političko mešetarenje uvući Rimokatoličku crkvu (RKC) u BiH što predstavlja najveću opasnost za interese BiH. Činjenica je, da je Katolička crkva, svojim najvećim dijelom u BiH, na čelu sa kardinalom Vinkom Puljićem pružila najveću podršku nezavisnosti BiH i u velikoj mjeri se suprotstavila Tuđmanu u podjeli BiH.

S tim u vezi odgovornost Bošnjaka, kao najbrojnijeg naroda u BiH i njegovog političkog rukovodstva je velika, znajući da se Katolička crkva glede ukupne trenutne situacije u BiH već nekoliko puta oglasila i pozivala međunarodnu zajednicu, ali i Bošnjake da se uključe i pruže potporu da se formira vlast shodno izbornim rezultatima stranaka sa hrvatskim predznakom.

Također, pojedinačni napadi iz Katoličke crkve usmjereni prema Željku Komšiću (SDP), hrvatskom članu Predsjedništva BiH, dodatno otežavaju ukupnu situaciju u BiH, iako je upravo u vrijeme Komšićevog mandata odobren i potpisan sporazum između države BiH i Svete stolice, a zašto to nije urađeno u vrijeme dok su se u Predsjedništvu BiH nalazili kadrovi HDZ-a Dragan Čović, Ivo Miro Jović i Ante Jelavić.

PODVALA MEčUNARODNE ZAJEDNICE

Teze pojedinih međunarodnih organizacija i visokih dužnosnika EU da se „BiH ne može održati na silu“ su sa pravnog, povijesnog i međunarodnog aspekta netačne i nedopustive. Spekulirati, da se država koja ima opstojnost dužu od mnogih država iz međunarodne zajednice održava ili treba održavati uz pomoć sile je još jedna podvala dijela međunarodne zajednice i pojedinih država iz regiona. Država koja ima hiljadugodišnju opstojnost mora braniti svoj suverenitet i opstojnost upravo od vanjskih miješanja i težnji za teritorijalnim otimanjem i rasparčavanjem od onih koji su je svojatali  i/ili svojataju.

Posljednju agresiju protiv BiH su realizirale dvije države iz okruženja, Srbija (i Crna Gora) i Hrvatska, koje bi upravo trebale da rade na afirmaciji i priznanju kontinuiteta države BiH, koja svoju hiljadugodišnju opstojnost je upravo gradila i izgradila na suživotu njenih žitelja, a da je sila koja se spominje bila poduzimana na razbijanju BiH, a ne nikako na njenom očuvanju. Vanjski interesi  izvan BiH upravo su nanijeli najviše štete BiH, njenim građanima i interesima.

SRBIJA NEKA UHAPSI GENERALA MLADIČA

Analitičari upozoravaju na zabrinjavajuće stanje u Bosni i Hercegovine, koje je kulminiralo poslije parlamentarnih izbora održanih 3.oktobra 2010.godine blokadom formiranja vlasti na nivou države BiH i smatraju da je neophodno hitno poduzeti slijedeće korake:

● Visoki predstavnik međunarodne zajednice u BiH Valentin Inzko treba da zahtjeva, da se odluka o raspisivanju referenduma o Sudu i Tužilaštvu BiH poništi i da se donese odluka o smjeni Milorada Dodika, poslije smjene izvrši njegovo hapšenje i započne sudsko procesuiranje;

●  Visoki predstavnik zajedno sa ambasadorima država članica Vijeća za implementaciju mira (PIC) treba da ponovno pokrene razgovore o konstituiranju vlasti na državnom nivou uz poštivanje izbornih rezultata;

● Visoki predstavnik treba, da angažira sve raspoložive resurse za prijem BiH u NATO uz hitno rješavanje pitanja statusa državne imovine BiH;

● Međunarodna zajednica, prvenstveno SAD i EU, treba da sankcioniraju Srbiju zbog nehapšenja glavnog optuženog za ratne zločine u BiH generala Ratka Mladića i zaustave miješanje predsjednika Tadića i Josipovića u unutarnje stvari BiH;

● Da se donese odluka o uspostavljanju ministarstva poljoprivrede na nivo države BiH, sprovede reforma pravosuđa u skladu sa pravnim redom EU i uspostavi Vrhovni sud BiH.

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Jessy #
  • Tüllin #
  • Monopoly experience
  • Richard
  • Nicola
  • le bouquet aux luettes
  • Tüllin
  • Jessy
  • l'échelle de la fable

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.