Nemam ništa protiv homoseksualaca, isto kao što nemam ništa protiv ljudi u invalidskim kolicima, protiv ljudi koji imaju grbu na leđima, protiv ljudi bolesnih od tuberkuloze…
Bilo bi jako nepošteno nekoga ko boluje od karcinoma optuživati zato što boluje od karcinoma, isto kao što bi bilo nepošteno nekoga ko ima veliki nos optuživati zato što ima veliki nos. Da me je neko, prije nego što sam se rodio, pitao sa čijom glavom na ramenima bih se volio roditi, možda bih odgovorio: sa Einsteinovom. Ja se, ipak, nisam rodio sa Einsteinovom nego sa svojom glavom.
Zato što na ramenima ne nosim Einsteinovu glavu nego svoju, držim da sam prilično glup. Ali nemam pravo optuživati sebe zbog toga što sam glup, isto kao što nemam pravo muškarca koji radije spava sa muškarcima nego sa ženama optuživati zbog toga što je peder.
Nekome ko boluje od žutice mogu zabraniti da sa mnom jede za istim stolom, iz iste kašike i iz istoga tanjira, ali mu ne mogu zabraniti da boluje od žutice. Na spisku ljudskih prava nalazi se i čovjekovo pravo da, ni od koga uznemiravan, boluje od žutice.
Einstein je postao genije, a da to prethodno nije ničim zaslužio.
Moj komšija Halil B. rođen je sa nosinom na kojoj bi mu pozavidio svaki mravojed. Ne ulazeći u to ko jeste odgovoran zbog nosurde Halila B., imam puno pravo kazati da je u donošenju odluke o tome kolika surla će iznići iz njegovog lica najmanje udjela imao Halil B.
Čovjeku rođenom sa jednom nogom kraćom od druge ili čovjeku rođenom sa srčanom aritmijom pripadaju sva prava koja pripadaju ljudima bez srčane aritmije, čije noge su jednake dužine.
Niko nema pravo čovjeka rođenog sa tjelesnim nedostatkom, u pogledu prava, smatrati osobom manje vrijednom od ljudi bez nedostatka. Isto tako, niko nema pravo mene prisiljavati da čovjeka sa jednim okom ili potpuno lišenog čula vida smatram zdravim stvorenjem.
Niko, dakle, nema pravo homoseksualce tretirati mimo mase drugih ljudi. To ne znači da ja, u svojoj neukosti, nemam pravo homoseksualizam tretirati kao bolest. O čijem vremenu i uvjetima nastajanja nisam pozvan da govorim ja nego, pretpostavljam, medicina. Homoseksualac nema razloga da se stidi zbog toga što je homoseksualac, isto kao što epileptičar nema razloga da se stidi zbog toga što je epileptičar…
Zadatak medicinske znanosti je da ponudi odgovor na pitanje da li je potreba jednog muškarca da sanjari o debelom crijevu drugog muškarca izlječiva ili ne. Ako je izlječiva, onda te ljude treba liječiti.
Ako je, pak, neizlječiva, po mom mišljenju, ne treba ih izopćavati.
Svakome od nas može se dogoditi da u kući ima od ovog ili onog oboljelo čeljade. I karcinom je neizlječiv, ali ga niko zbog tog ne smatra nemoralnim. Zato poručujem moralistima svih vrsta i podvrsta: urođeni homoseksualizam je moralan na isti način i u istoj mjeri u kojoj su moralni karcinom ili urođena šepavost! Čovjeka u čijoj glavi je, bez njegove krivice, došlo do opće pometnje ne treba zbog toga pozivati na moralnu odgovornost.
Homoseksualizam je, dakle, moralna patološka pojava. Uvijek se rastužim kad čujem da su u kafani ili na ulici pretukli homoseksualca. Zašto se rastužim? Zato što znam da sorta koja danas udara homoseksualce nije daleko od toga da sutra počne tući grbavce, slijepce, paraplegičare…
Zdrav čovjek nema pravo od bolesnog čovjeka zahtjevati da bude zdrav. Isto tako, bolestan čovjek nema pravo od zdravog čovjeka zahtjevati da prestane biti zdrav. Ako sam ja rođen (ili ostao) bez noge, to ne smije biti signal najvišoj državnoj vlasti da na teritoriji pod svojom jurisdikcijom, zarad moje povrijeđene sujete, pokrene akciju masovnog odsijecanja nogu.
Ako sam ja homoseksualac, ma koliko mi se dvospolna ljubav činila nemoralnom, ja nemam pravo braniti ženama da se udaju za muškarce.
U svijetu se stvari okreću na čudan način. Muškarci se sve češće žene muškarcima, a žene se sve češće udaju za žene. Homoseksualni brakovi su na dobrom putu da se izbore za pravo usvojenja djece.
To je uvod u planetarnu katastrofu. Država je obavezna omogućiti homoseksualcima da se pare i, ako im pođe za rukom, međusobno oplođavaju. Djecu, za čiji postanak (i opstanak) nisu potrebna dva tate ili dvije mame nego jedan tata i jedna mama, neka puste na miru. Uostalom, zar im se takva djeca ne gade? Kao da ti ljudi ne znaju da je riječ o gnusnim plodovima perverznog, dvospolnog bluda, koji više niko ozbiljno ne uzima, osim Boga i matičara!?
Neki će, možda, kazati da sam fašista, ali ja se ipak bojim svijeta u kome će čovjek, da bi bio cool, umjesto sa ženom, na korzo izlaziti zagrljen sa jaranom. Svijeta u kome će se jednoga dana voditi javna rasprava na temu ‘’Dvospolne brakove legalizirati ili ne?’’
Nedžib Smajlović
Add comment