One of these Days

 

Cijeli svemir je gledao očima redatelja. Prizori stvarnosti, koja na tom brdu i te godine, nije bila nimalo ružičasta, prolazili su mimo njega kao inserti. Poricao je sveprisutnu smrt na način koji je najbolje poznavao, pretvarajući je u filmske sekvence, koje je mogao, prema volji, ubrzavati i usporavati.

Loš alkohol, iz ćuturice, koja je zaudarala na ustajalost i nekakav dezinficijens, koji je uvijek pratio vojnu opremu, pomiješan s tableticama raznih boja, koje su im mjesni dileri povremeno doturali, kupujući tako mir za svoje šejtansko djelovanje, davali su slikama kolor. :

Zjenice su mu bile neprirodno raširene i zaleđene, na prerano stvrdnutom licu, i pogled očiju nije bio direktno priključen na utrnuli mozak.

 

 

Slika koju je vidio, dok se kretao niz put, kanjonom Ugra, bila je slika “kamere 2” i on ju je pratio potpuno neutralno, kao da to i nije slika njegovih očiju. Iz slušalica je dopirao zvuk “Pink Floyda” i održavao prisutnost adrenalina na razini ”high”, čineći kretanje tim strmim i negostoljubivim terenom posve virtualnim i nezamarajućim, baš kao na filmu.

Omamljeni mozak slao je titl: “ Rabbi jesir..”, toliko brzo, da Hamza nije znao gdje je početak, a gdje kraj tih svetih formula, koje su trebale otjerati strah, ali su zbog pretjeranog korištenja, prerasle u rutinu i zaboravljen je pravi poriv za njihovu upotrebu. Zato je njihovo izgovaranje bilo mehaničko i nije ga pratilo potrebno uvjerenje. Kao što molitve, nisu više bile molitve, već neprepoznatljivi eho u otuđenim i zbrkanim mislima, tako je i strah postao toliko prisutan, da ga više i nije ozbiljno razmatrao i oblačio ga je na sebe, svakog jutra, kao što je oblačio masne maskirne hlače ili prljavozelenu majicu.

Slušalice nisu nimalo zaglušile eksploziju, kad je ona nastupila, ali što se slike tiče, ona se promijenila.

Kadar je posve zatamnio: deep space, očekivanje, praćeno izvirućim zvukom gitare, nadolazeći solo, geneza, iščekivanje riječi, “ neka bude svjetlo!”, lagano bubnjanje iz daljine, primicanje”¦

Mala tačka svjetla, na sredini ekrana, raspara tamu i on osjeti bol. Bol iz noge rastjera sve zvukove, osim vlastitog krika, koji ga vrati u drugu stvarnost, ispunjenu nepodnošljivom tjeskobom, kojoj nije znao porijeklo.

“ Vratio nam se!” čuo je glasove, a pogled mu uhvati bijelu kuglu lustera na stropu, od čega se bol u glavi još više pojača. Zažmiri, želeći opet zatamniti kadar. Mučnina se pojača. Htio se pokrenuti, ali mu je izgledalo da je sputan nevidljivim konopcima.

“ Sestro, dajte mu jednu razblaženu, izgleda da ima jake bolove!” čuo je glas iz pozadine.. Malo svjetla mu otškrinu desno oko i on, iz žablje perspektive, ugleda udaljeno, sitno i jedva prepoznatljivo lice bolničarke. No, njezini prsti , s kojima je kvrckala po šprici, tjerajući ćepiće zraka, dolazili su mu u gro planu.

Å prica mu se činila ogromnom i on se pribi još više uz žice starog vojničkog kreveta u stacionaru. Po ubodu je znao da mu je meso trulo, a zapahnu ga miris joda i miris jeftinog deodoransa. Vidio je već tu sliku i osjetio taj ambijent: “Engleski pacijent””¦

“Frajer je to toliko dobro napravio, da je i mene boljelo, kad su skidali zavoje, s onog, doista spaljenog lika. Anonimnost lika, dodatno je podizala dramaturgiju, to valja zapamtiti. Kao i bol, koja se od njega širila, uostalom. Boljela je i njegova samoća”¦” mislio je dok mu je duh, zajedno s krevetom, tonuo u bezdan. No, segmenti slike se počeše otkidati u nepravilnim, razlomljenim krhotinama, zajedno sa gašenjem svijesti”¦

Escape.

Kad se pojavio novi kadar, izgledalo je da je slika zamrznuta, kao kad neko odloži kameru na pod. Prvo mutno, a onda sve bistrije, vidio je dio prostorije, sjecište diedra zidova, i komadić prozora. Nadolazeći glasovi unesoše dinamiku u ambijent:

“ Izgleda da si prošao u sljedeće kolo! Dobrodosao, natrag, jarane!” govorio je glas.

“ Je li još ko nagazio”¦?” čuo je svoj glas iz zvučnika, kome nije mogao odrediti mjesto.

“ Komandant Drugog, aktivirao je drugu minu! Bore se za njega, izgubio je dosta krvi. Nogu mu, sigurno neće moći spasti. Sreća je”¦”

Glas je odlazio od njega. Pokusao je zamisliti čovjeka na štulama. Kako god da ga je zamislio, on je bio nasmijan, a to je kadar činilo nestvarnim, psihodeličnim, čak. Plašilo ga i odbijalo. Poricanje. Bijeg. Vrati se i upita:

“ A, kamera, gdje je kamera!?”

“ Eto je pokraj kreveta!”

To ga je smirilo i on nastavi fokusirati tačku na bjelini zida, želeći raširiti sliku. Kako bi približio koje lice sa susjednih kreveta, ono se okretalo od njega.

Lica su se mijenjala sve brže, kao na onome MTV- jevom spotu. Ni jedno mu se lice nije smijalo. Zajednički im je bio strah i okretanje glave.

“ Zašto me se boje?!” pitao se, pokušavajući smiriti sliku, koja se vrtila sve brže. Zažmirio je i s naporom se pokušao dići u sjedeći položaj. Lica nestadoše u pozadini.

Uzeo je sa komode list bijelog papira i počeo crtkati po njemu. “ Napravit ću scenarij za spot te pjesme, možda se slike maknu iz glave, kad ih prebacim na traku!” Stavio je tačku na bijeli papir. Ucrtao je kružnicu, sve do rubova lista, a onda još jednu, koncentričnu s prvom, na pola udaljenosti od centra. Rubove prstena, koji je dobio, pojača flomasterom i kosim crtama podijeli na približno jednake segmente. Dobio je okvire za svoje slike.

“ Crtaj!” govorio mu je glas iz glave.

“ Ali, ja ne znam crtati!” pokušavao je reći, no ruka je crtala nevjerojatnom brzinom, upravo likove, kakve je zamišljao. Prsten se punio slikama i trebalo ih je samo pokrenuti, da bi se radnja počela odvijati. Stavio je kameru u krilo, nabio crtež šestarom, kroz tačku centra kruga, prislonio nabijeni list na objektiv.

“ Treba zavrtiti šestar i slike će oživjeti!!! Pa, to je magija!”

“Batery law” titralo je na zaslonu kamere”¦

Bacio je kameru na pod i počeo se dizati. Glas u glavi mu je neprestano ponavljao:

“ Mene slijedi, ja ću ti pokazati, kako ćeš ovladati magijom!!!”

Digao se poput Frankensteina, a drugi bolesnici uspaničeno počeše uzmicati prema vratima, uzvikujući: “ On je lud!”

Strah u njihovim očima nije mu bio jasan i on, odbacujući suvišne misli, zakorači prema vratima. Sila, koja ga je vukla, nije mu govorila kamo ide.

Njegov razum nije više pripadao samo njemu. Hodao je kroz park stacionara, prema kapiji.

Bio je bos, a krv se cijedila ispod razvezanog zavoja, koji mu se vukao za ranjenom nogom.

Prošao je kroz kapiju, poput mjesečara.

Lašva, s desne strane, i travnička čaršija ispred njega. Ali gdje su ljudi???

Ako bi koga i uočio, taj se brzo sklanjao, kao da se uz njega kreće nešto, što druge ljude ispunjava strahom i užasom.

Osjeti žeđ! Ugledao je pipu, ali pokraj nje se motao prljavi i smrdljivi klošar, dugih crnih noktiju i podmuklog pogleda. Fluoroscentni sjaj, koji u djeliću vremena bljesnu iz njegovih očiju, zaplaši Hamzu i on zaboravi žeđ i prijeđe na drugu stranu ulice. Tamo ugleda čaršijsko pašće, koje je poskakivalo vukući zadnju nogu za sobom.

“ Bože, zar sam i ja poput ovog pašćeta!? Gdje je nada, gdje je svjetlo, kud sam to krenuo!!!?”

Nedefinirani strah ga preplavi poput plime. U mozgu mu se aktivira kamera za koju do tada nije znao. Pratila je ogromnu kap krvi, koja se gurala kroz nabreklu žilu. Kap je išla prema srcu.

“ Kad stigne do tamo, umrijet”™ ću”¦Ne mogu je zaustaviti!” Gubitak krvi i nepodnošljivi strah, koji se poput lavine valjao kroz njegov krvotok, nezaustavljivo se primičući srcu, gdje će se sve rasprsnuti, prestati i preseliti u neku pustinju, u kojoj su svi kadrovi mrtvi i zaustavljeni, sami i nepromatrani.

“ Trebam se ubiti, to je to!” prođe mu glavom, dok je ruka opipavala široki američki vojni remen, tražeći dršku od pištolja.

U bunilu se nasloni na džamijski zid. Dodirnu glavom hladni kamen. Ugrušak krvi se usporeno zaustavi. Odmaknu se da predahne, a ogromna kaplja se opet pokrenu. Strah mu ukoči zdravu nogu i on pade na sedždu.

Suze su mu navirale niz lice dok je kroz probuđeni mozak prolazila misao:

“ Ne želim magiju, želim istinu! Nema Boga osim Tebe, doista sam se ja od sebe ogriješio!”

Kad je digao glavu osjetio se lakim, kao nikada prije. Pogled mu je bio bistar i vidio je srcem. Prišla su mu dva nepoznata mladića, s fino uređenim bradicama.

“ Osloni se na nas, brate! Mi ćemo te povesti pravim smjerom! Ne boj se!”

Ostavio je smrt iza sebe na pločniku, znajući da čak ni ona nema nikakvu snagu, ako se insan okrene na suprotnu stranu i dobro osloni.

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Circé du soir au matin
  • misery
  • rabbit
  • addicted
  • fears train
  • peace is the only way
  • peace, love & sandy feet
  • long range for Joe B.
  • Motif fusion

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.