Astronomi objavili da Pluton nije planeta

Vodeći svjetski astronomi objavili su u četvrtak da Pluton više nije planeta, prema historijski novim smjernicama koje smanjuju Sunčev sistem s devet planeta na osam.

Nakon sedmice žučnih rasprava oko suštine svemira, Međunarodno udruženje astronoma lišilo je Pluton statusa planeta, prvi put od njegovog otkrića 1930. Nova definicija šta jeste i šta nije planeta popunila je stoljećima staru crnu rupu za naučnike još od Kopernikovih vremena, javio je AP. Iako su astronomi aplaudirali nakon glasanja, Jocelyn Bell Burnell, specijalistica za neuronske zvijezde iz Sjeverne Irske koja je nadzirala proceduru, zatražila je od onih koji bi mogli biti “porilično razočarani” da gledaju na to s vedrije strane.

“Moglo bi se tvrditi da mi stvaramo kišobran nazvan ‘planet’ pod kojim postoje male planete”, izjavila je ona, izazivajući salvu smijeha mašući modelom Plutona Walta Disneya ispod pravog kišobrana.

Odluka ugledne međunarodne grupe postavlja osnovni test koji svemirski objekti moraju proći kako bi bili primljeni u elitni kosmički klub.

Za sada će članstvo biti ograničeno na osam “klasičnih” planeta u Sunčevom sistemu: Merkur, Veneru, Zemlju, Mars, Jupiter, Saturn, Uran i Neptun.

Add comment

HOTEL bm

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.