Da li je vijest da policija u BiH “žmiri” na nepoštivanje važećeg zakona ili da građani poštuju zakon u nekim segmentima?
Trebalo bi biti oboje, ali s obzirom na to da se radnja dešava u BiH, onda je i jedno i drugo uobičajena stvar. Stupanjem na snagu novog Zakona o bezbjednosti saobraćaja BiH nisu usvojene nikakve drastične promjene što se tiče učesnika u saobraćaju, već su drastično pooštrene kazne. No, sve je to bio razlog da se organizuju pres-konferencije i objasni ljudima kako će ih njihova policija samo malo upozoravati jer se nisu vezali prilikom vožnje ili što im nisu upaljena svjetla, iako je to zakonom propisano ili što motociklista nema kacigu, a vozi 120 na čas kroz centar grada.
Ništa novo nije donio ovaj zakon s aspekta sankcija. Oni koji su jurcali gradom, jer im se može, jurcaće i dalje. Oni koji su naletjeli na policajca dok prelaze preko pješačkog prelaza, a na semaforu je crveno svjetlo, platiće kaznu jer ko im je kriv što ne voze BMW, već pješače mimo trotoara dok su bijesni automobili (s diplomatskim tablicama) parkirani na pješačkoj stazi.
Ponašanje policije u vezi s novim zakonom u najmanju ruku je čudno. U Sarajevskom kantonu načelnik Saobraćajne policije javno je izjavljivao da ih novi zakon sprečava da naplate mandatnu kaznu, pa im ne preostaje ništa već da puste onoga ko, recimo, vozi 90 na čas kroz naselje?! Da se zapanjiš, ali samo ako ne živiš u Sarajevu. Pješake ponekad Titovom ulicom samo što vjetar ne ponese od brzine kojom nekažnjeno projure motociklisti, ali i različite zvijeri od automobila. Uostalom, desilo se da je momak, koji je ranije skrivio nekoliko saobraćajnih nezgoda u Sarajevu, na kraju usmrtio dvoje mladih ljudi i tek tada završio iza rešetaka.
Nepoznato je da li je primjena novog zakona za policiju bila sporna samo zbog mandatnih kazni koje oni ne mogu naplaćivati? Da li je mandatna kazna to što se naplati 10 KM na licu mjesta uz obrazloženje da su prljave tablice, iako prekršaj nema veze s čistoćom vašeg vozila? Ako je to sve za čim žalimo, dobro je da je prošlo.
Jednom se služba “Pauka” usudila da podigne automobil, inače crveni ferari, nepropisno parkiran. Kada je vlasnik iz obližnje kafane to ugledao, dao je konobaru 20 KM i saobraćajnu dozvolu i kazao da kaže kako je u kafani visoka delegacija iz Katara, te da vrate auto gdje je i bio. Nasmijani konobar za desetak minuta vratio se i rekao da je službenicima “Pauka” i policijskoj pratnji žao što se to desilo. Treba li reći kako je vlasnik ferarija ugledni naučnik iz oblasti nuklearne fizike? To se, naravno, podrazumijeva.
Zato je nejasno zašto ministar saobraćaja i veza BiH Branko Dokić opravdava nepostojanje 22 podzakonska akta, te sjedi pored predstavnika policije RS i pred kamerama govore kako u početku neće biti kažnjavanja. Pa, kakav je zakon koji se u početku primjenjuje malo, a poslije malo više, dok jednog dana ne bude sasvim u primjeni?! Dok ne dođe do pune primjene vozači će nastaviti da se pogađaju s “dobrodušnim” policajcima, a umjesto mandatne kazne, uvijek mogu biti prljave tablice, visoka delegacija ili…
Add comment