Kozarac.ba

Džumma…


“O vjernici,kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite” (El-Džumu'a 9. i 10.)

Kroz čitavu historiju islamski ummet je doživljavao uspone i padove. Ti padovi znaju biti oštri i teški, ali se uvijek smoglo snage da se islamski ummet izbavi iz te tegobne situacije.

Isti je slučaj sa čovjekom. Ljudski život je prepun uspona i padova.

Svako od nas ima nekakvih problema, neko manje a neko više. Svako nađe razloga da se požali kako mu nešto fali u životu i kako nije sve na svom mjestu. Oni koji više misle na Allaha, koji su svjesni da sve te probleme najbolje može riješiti samo On, vidiš kako u svom govoru kažu: biće bolje, inšallah.

Kada vidite čovjeka koji nema čvrstu vezu sa Allahom, tj. ne oslanja se na Allaha često, ne misli na Njegovu sveprisutnost, on pokušava svoje probleme pravdati i pripisivati raznim uzrocima. Takvi ljudi puni pesimizma govore: Ma, svako se iskvario, niko nije dobar niti pošten…itd.

Velika je razlika između ove dvije skupine. Prva skupina ljudi, tj. oni povezaniji sa Allahom nastoje uliti pozitivnu energiju i optimizam u srca ljudi. Nastoje ljude vezati sa Allahom i Allahovom milošću.

Druga skupina neprimjetno prenosi mikrob svoga pesimizma kojeg nose u sebi na svoje sugovornike.

Kada ste u društvu prve grupe ljudi osjećate pozitivnu energiju, optimizam kojem nema kraja i neku posebnu ljepotu. To je zato što svoj govor vezuju za Allaha, Jednog Jedinog, Izvora svake ljepote i optimizma na ovom svijetu.

Kada ste u društvu druge grupe ljudi osjećate tu negativnu energiju, pesimizam i neku tegobu u prsima, kao da ste se zarazili čudnom bolešću.

Veoma je velika razlika kada se vraćate svojim svakodnevnim uobičajenim poslovima nakon što ste razgovarali sa prvom skupinom. Puni ste elana, želje za uspjehom i ispunjeni ljepotom.

Međutim, kada se nakon razgovora sa pesimistom vratite svom poslu ili svojoj kući osjećate tegobu, pritisak kao da vas nešto sputava da vjerujete u bolje sutra.

Sigurno nas interesuje kako je Allahov Poslanik, s.a.v.s., stimulisao svoje ashabe i ulijevao u njihova srca pozitivnost i optimizam.

U mnogobrojnim djelima se bilježi hadis, mada je bez seneda , da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: Očekujte samo dobro pa će te ga i naći. Poslanik, s.a.v.s., bi to ponavljao svojim ashabima da ulije u njihova srca tu ljepotu i pozitivnu energiju o kojoj govorimo.

Kada su muslimani u Medini bili okruženi sa 10 000 vojnika koji su došli da unište muslimansku državu u Medini, Allahov Poslanik, s.a.v.s., se obraća muslimanima i kaže: Allah mi je objavio da ćemo osvojiti Siriju, Perziju i Jemen. U trenutku kada svi strepe od straha, Allahov Poslanik, s.a.v.s., im diže moral i ulijeva optimizam kojem nema premca.

Zamislimo muslimansku državu koja jedva da može sakupiti 5 000 vojnika i koju vreba bezbroj neprijatelja oko nje. U toj istoj Medini Allahov Poslanik, s.a.v.s., se obraća muslimanima i kaže: Muslimani će osvojiti Kostantinopolj (današnji Istanbul). Dobar li je taj vojskovođa koji ga osvoji i dobra li je njegova vojska. Zamislite, sa pet hiljada vojnika i sa ogromnim brojem neprijatelja oko Medine, Poslanik, s.a.v.s., im obećava prijestonicu Istočnog Rimskog carstva.

Ova vijest je imala jako pozitivnog odjeka kod muslimanskih vojskovođa tokom narednih 7 stoljeća tako da je, kako navode historičari, san svakog muslimanskog vojskovođe bio da osvoji Istanbul i da on bude ta osoba kojoj će pripasti čast da bude vojskovođa kojeg je Muhammed, a.s., nagovjestio iz opkoljene Medine.

Priča Habab ibn el-Erett: “Došao sam kod Poslanika, a.s., dok je sjedio u sjeni Ka'be. Mušrici su nas tada žestoko proganjali. Rekoh mu: ”A zar se nećeš obratiti Allahu i moliti Ga da nas spasi od mušrika?” On sjede, sav crven u licu i reče: “Prijašnjim narodima bi se dešavalo da im gvozdenom češagijom skidaju meso do kostiju, ne bi li ih odvratili od vjere. Allah će uistinu upotpuniti ovu stvar, tako da će konjanik putovati od Sana”˜a do Hadramevta i neće se bojati nikog osim Allaha, (prenosilac dodaje) i vuka za svoje stado, ali vi nemate strpljenja.

Poslanik, s.a.v.s., bi širio optimizam i pozitivnu energiju. Govorio bi: Ko kaže: Narod se pokvario, onda je on najviše propao. Tj. Poslanik, s.a.v.s., bi zabranjivao da se širi negativna energija i pesimizam. A ko to i učini ubraja se u skupinu onih koji su propali.

Jedan od načina kako zračiti pozitivnom energijom jeste neograničena nada u Allahovu milost. Allah, dž.š., kaže: Reci: “O robovi moji koji ste se prema sebi ogriješili, ne gubite nadu u Allahovu milost! Allah će, sigurno, sve grijehe oprostiti; On, doista, mnogo prašta i On je milostiv. (Ez-Zumer, 53.)

Allah, dž.š., u drugom ajetu kaže: “I ne gubite nadu u milost Allahovu; samo nevjernici gube nadu u Allahovu milost.” (Jusuf, 87.) Tj. vjerniku ne priliči da očajava, da gubi nadu u bolje sutra, nego se uzda u Allahovu milost i Allahov oprost i pomoć.

Allah, dž.š., nas obavještava da ‘samo nevjernici gube nadu u Allahovu milost.’ (Jusuf, 87.), što znači da je gubljenje nade svojstvo nevjernika, a ne vjernika koji se uzda u Allahovu milost i pomoć.

Mislim da nam je pozitivna energija itekako potrebna, naročito ovih godina kada je prava rijetkost da susretnete osobu koja ulijeva nadu u bolje sutra i širi pozitivizam i optimizam.

Vjernik je svojim pouzdanjem u Allahovu milost sve jači i sve otporniji, dok su ljudi koji neznaju da postoji ta, kako kažu, ‘SILA’ niti je priznaju, padaju iz očaja u očaj iz jednog ćorsokaka u drugi.

Mislim da ste upoznati da se broj samoubistava u našoj zemlji znatno povećao, da ima ljudi koji još uvjek posežu za tim. To ako ukazuje na nešto, onda ukazuje na nedostatak i ne postojanje vjere u Boga i nade u Allahovu milost.

Oni nisu svjesni ajeta koji kaže: “O robovi moji koji ste se prema sebi ogriješili, ne gubite nadu u Allahovu milost! Allah će, sigurno, sve grijehe oprostiti; On, doista, mnogo prašta i On je milostiv. (Ez-Zumer, 53.) Da su svjesni ovih Allahovih riječi nikada ne bi uradili ono što su uradili.

Kada se obratite vjerniku i spomenete neki ružan događaj on svoju misao i svoje riječi vezuje za Allaha. A kada to spomenete nekom pesimisti, osobi koja nema prisnu vezu sa Allahom, on vas crnilom svoga srca baca u očaj i pesimizam kojem nema kraja.

Jedna od glavnih intencija i ciljeva vjere je ulijevanje smiraja i spokoja u srca ljudi. Zato istinski vjernik i ne poznaje pesimizam. On je daleko od njega jer je njegovo srce ispunjeno Allahovim imenom, nadom u Allahu pomoć i milost.

Zato je Allahov Poslanik, s.a.v.s., i rekao: Interesantno je stanje vjernika. Sve je za njega dobro, a to je samo za vjernika. Kada mu se desi lijepa stvar on zahvali Allahu, a ako ga zadesi neka neugodnost on osaburi i opet mu bude dobro.

Poznati islamski učenjak Ibn Kajjim el-Dževzijje u svom djelu ‘Medaridžus-salikin’ veli: ‘Srce je na svom putu prema Uzvišenom Allahu poput ptice u letu, pri čemu je ljubav njegova glava, a strah i nada njegova krila. Kada su glava i krila zdrava, ptica bez poteškoće leti. Kada joj se odsiječe glava, tj. kada nestane ljubavi, ptica ugine. Kada su joj krila odsječena, pticu sa svih strana vrebaju opasnosti.’

Optimizam znači pozitivnost. Optimizam znači «idi radi», optimizam znači «ima koristi od tebe “. Mi jednostavno, da bi uspjeli u životu, moramo zasaditi optimizam u naše duše, jer naše duše, ako ih ne budemo ispravno usmjeravali, ostaće u svojoj zabludi: «Allah neće promjeniti stanje jednog naroda dok taj narod sam sebe ne promjeni.»

Realan optimizam nam daje nadu u Allaha, daje nam snagu u imanu, daje nam povod da se pokrenemo i radimo. Ništa u životu, od najmanje do najveće stvari ne možeš promjeniti ako nemaš optimizma. Å ta na kraju znači život bez optimizma? Da li ima ikakvu svoju svrhu?

Iz svega prethodnog možemo zaključiti da je optimizam obaveza svakog čovjeka ili farz. Znači, širenje optimizma je napredak, a musliman želi napredak u svakom pogledu.

Zato, ukoliko imate imalo pesimizma riješite ga se. Vjerujte u bolje sutra i imat će te ga. Još jednom da se prisjetimo izreke koja se pripisuje Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., gdje kaže: Očekujte samo dobro pa će te ga i naći.

Molim Allaha da nam da snage i mudrosti, da u naša srca ulije pozitivnu energiju koju ćemo širiti svim ljudima oko nas.

Amin.

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.