Džumma…


"O vjernici,kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite" (El-Džumu'a 9. i 10.)

Selman el-Auda:

Sjećam se susreta sa jednim mladićem u Mesdžidul-Haramu u vrijeme Ramazana, koji je došao u Mekku radi umre. Nosio je bijeli turban i imao kosu koja je padala preko njegovih ramena. Bio je obučen u kratku haljinu koja je dosezala do polovice njegovih potkoljenica. Preko haljine nosio je crnu majicu koja je sličila ogrtaču. Isticao se je, čak i u Mekki za vrijeme Ramazana, i njegova pojava je uzrokovala da ljudi bulje u njega u čudu.

Sjeo je pored mene, i ja sam ga upitao o njegovom izgledu. Odgovorio mi je da on slijedi Poslanikov s.a.w.s. Sunnet u njegovom načinu oblačenja i njegovanja kose. Iskoristio sam priliku da mu objasnim da je ispravan stav po pitanju turbana da to nije Sunnet. To je samo jedan arapski običaj koji je postojao i u predislamskom vremenu. Jedini razlog zašto je Poslanik s.a.w.s. nosio turban jeste zato što je to bila uobičajena odjeća njegovog naroda. Ne možemo reći da je nošenje turbana nešto što nam naša vjera propisuje iole više nego što nam je zabranjuje. To je čisto stvar kulture i običaja, i ne postoji nijedan autentičan hadis koji govori o turbanu.

Zatim sam mu objasnio da najjače mišljenje u vezi kose kaže da je to takođe stvar određena običajem. Dužina Poslanikove s.a.w.s. kose nije Sunnet koji bismo mi trebali slijediti. Sunnet je ono sto je nam je Poslanik s.a.w.s. propisao, a za ljude koji imaju kosu to je jednostavno da je održavaju lijepom. Pitanje frizure nije neko ozbiljno pitanje.

Zatim sam mu rekao: “Ti obavljaš umru. Sunnet oko kojeg nema razlaza jeste da čovjek koji obavlja umru treba da obrije svoju glavu. Poslanik s.a.w.s. je dovio Allahu tri puta: `O Allahu! Oprosti onima koji su obrijali svoje glave`, a zatim samo jedanput nakon toga dodao:`i onima koji su podsjekli svoju kosu`. Zašto si zanemario ovakav jasan i siguran Sunnet?”

Najzad, posavjetovao sam ga riječima: “Brini se o svojim istinskim unutrašnjim motivima, naročito kada primijetiš da činiš nešto čime se izdvajaš i privlačiš pažnju drugih. Pripazi da ne usvojiš neka vanjska ponašanja, koja su stvar razlaza među učenjacima, a zbog kojih ćeš privlačiti pažnju ljudi. To je jedan od Šejtanovih lukavih trikova. Ne zaboravi da nam je Poslanik s.a.w.s. zabranio nošenje odjeće koja privači neumjerenu pažnju.”

Zaista, to je jedan Sunnet na kojeg je ovaj mladić zasigurno zaboravio.

Ovo je jedan primjer nerazumijevanja Sunneta, gdje osoba posveti tako veliku pažnju na detalje običaja i navika, da se to završi u kršenju važnijih propisa koje bi ona trebala slijediti, i u zanemarivanju Poslanikove s.a.w.s. upute.

Sunnet nije tu da testira ljude na namanjim sitnicama. Sunnet nije tu da nameće ljudima sijaset propisa i teoretskih pretpostavki koje oni ne mogu podnijeti. Ljudi ne bi trebali upadati u brigu zbog stvari koje im inače ne bi uopšte pale na pamet i koje uopšte ne primjećuju. Još gore od ovoga je kad opsjednutost ovakvim stvarima sa takvom jednom ozbiljnom emocionalnom posvećenošću uzrokuje da ljudi krše granice Šerijata u vezi svetosti drugih ljudi, njihovih prava i lijepog ophođenja prema njima koje je čovjek dužan. Pogrešno je kada pažnja prema ovakvim stvarima uzrokuje da ljudi zanemare svoje dužnosti prema drugim ljudima, potrebi za jedinstvom i hizmetu vjeri.

Sunnet Poslanika s.a.w.s. je tu da bi ljudi održali značenje svoje vjere, napredovali u činjenju dobrih djela i lijepo se ponašali. Sunnet nam takođe objašnjava kako da obavljamo stubove naše vjere- naš šehadet, naše namaze, naš zekat, naš post i naš Hadždž.

Zbog toga, kada nam Allah spominje ranije poslanike, On nas obavještava o največim sunnetima koje su praktikovali: “ i učinismo ih vjerovjesnicima da upućuju prema zapovijedi Našoj, i objavismo im da čine dobra djela, i da molitve obavljaju, i da milostinju udjeljuju, a samo su se Nama klanjali.” [El-Enbija: 73]

To su ciljevi čijoj su realizaciji stremili svi poslanici a.s.. To je suština njihove misije i njihove Poruke. To je osnova Sunneta o kojoj nam Allah dz.š. govori u Kur´anu i koju nam je obrazložio Muhammed s.a.w.s. u hadisu.

To možemo vidjeti u hadisu u kojem on govori Džibrilu o stubovima Islama, o imanu i ihsanu. To vidimo u svim dobrim djelima koje je činio, u načinu na koji je uveo islamske principe i uveo ih u praksu. To vidimo u načinu na koji je ojačao svoju vjeru sa tačnošću i poniznošću i ibadetom svoga srca, u načinu na koji je usavršio svoj karakter i svoj ahlak i na koji je ujedinio Muslimane u obožavanju Allaha dz.š.

Nije nikada nastojao da ubaci prepirku ili podjelu među njih. Nije nikada učinio ništa da kompromituje međusobnu milost koja je vladala među njima. Poslanik s.a.w.s. je naređivao svojim sljedbenicima: ”Prenosite dobre vijesti i ne tjerajte ljude od sebe.” [Sahihul Buhari (69)]

Ovo su najvažniji aspekti Sunneta. Da li ikada vidimo u Sunnetu Poslanika s.a.w.s. bilo kakvo kršenje lijepog morala ili napuštanje značenja milosti koje je Allah učinio primarnom svrhom Njegove Poruke?

U Sunnetu mi ne nalazimo bilo kakav uzrok za podsticanje netrpeljivosti i gnušanja; u njemu ćemo prije naći iskorištavanje svake prilike za plemenitost i prenošenje lijepih vijesti.

Preveo Halil Senusija

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • The way
  • Synagoga
  • Past, present, future
  • Shop-shop
  • Humbolt
  • Kitch
  • Camel
  • Pensum
  • Sur le quai

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.