Braćo i sestre u islamu! Danas 12. rebiu-l-evvela 1428.h., što odgovara 31. martu 2007. godine, jeste dan u kojem se rodio najodabraniji čovjek na dunajluku, naš Poslanik, Allahov Miljenik, Muhammed, s.a.w.s.
Za hutbu koju prenosim, sam se opredijelio iz razloga što se nalazimo u mjesecu rebiu-l-evvelu, mjesecu za koji su vezani: rođenje i smrt Poslanika s.a.w.s. i to je mjesec u kojem se muslimani cijeloga svijeta na različite načine sjećaju Poslanika s.a.w.s., a ulema govori o njegovu životu i sunnetu i obavezi njegova slijeđenja. U Poslaniku s.a.w.s., mu'mini (vjernici) imaju najljepši uzor, a njegova djela i riječi nikada nisu dolazila u kontradikciju. Allah dž.š. u 21. ajetu Sure Al-Ahzab, govoreći o Poslaniku s.a.w.s., kao našem uzoru, kaže:…
“Vi u Allahovu Poslaniku imate nejljepši uzor, za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na onom svijetu i koji često Allaha spominje.” (Suretu Al-Ahzab: 21) Prema tome, oni koji žude za susretom sa svojim Gospodarem i koji se raduju Sudnjem danu i koji mnogo spominju Allaha dž.š., slijede sunnet Allahova Poslanika s.a.w.s. i to je jedan od načina postizanja Allahovog dž.š. zadovoljstva, a šta bi to trebalo da nam bude preče od toga i šta je uostalom smisao našeg života?!
Braćo i sestre! Da li i mi slijedimo sunnet Muhammeda s.a.v.s. i da li se nadamo Allahovoj dž.š. milosti i nagradi?
Kako smo uredili naše živote i da li je islam naš put ili smo sebi uzeli druge puteve za smisao dunjalučkog života?
Zašto se oni koji slijede sunnet u vremenu u kojem živimo, osporavaju i žele se prikazati kao, zaostali tradicionalisti ili tvrdokorni fundamentalisti?
Hoćemo li se promijeniti i približiti svome Gospodaru i provoditi svoj život u pokornosti Njemu?
Zar svojim ponašanjem ne izazivamo Allahovu dž.š. srdžbu i ne približavamo se džehennemskoj provaliji?
Zar ne preživljavamo predznake Sudnjeg dana u svojim kućama, komšiluku, poslu itd.?
Ima li harama koji u BiH nije našao sebi pogodno tlo i ima li koji od njih da ga Bošnjaci nisu kušali?
Narod koji je brutalno rečeno izmasakriran, ponaša se kao da su mu svi problemi riješeni i kao da se i dalje ne vodi bitka za njegov puki opstanak?
Allah dž.š. u posljednja dva ajeta Sure Et-Tevbe, govori o nekim od osobina našeg Poslanika s.a.v.s., pa kaže:
“Došao vam je Poslanik, jedan od vas, teško mu je što ćete na muke udarati, jedva čeka da pravim putem pođete, a prema vjernicima je blag i milostiv.”
“A ako oni glave okrenu, ti reci: “Meni je dovoljan Allah, nema boga osim Njega; samo se uzdam u Njega, On je Gospodar svemira velikog.”
(Suretut-Tewbe: 128-129)
Poslaniku s.a.w.s. su teško padale nevolje koje su snalazile njegove ashabe i ummet i od srca je želio da što prije svi ljudi prihvate put islama.
Napuštanje islama i udovoljavanje svojim prohtjevima, nije moglo naškoditi niti Poslaniku s.a.w.s., niti ummetu, jer se Muhammed s.a.w.s. oslanjao isključivo na Allaha dž.š., koji upravlja velikim Svemirom.
Ničije odmetanje od islama neće naškoditi islamu, nego samo dotičnom odmetniku, koji će na dunjaluku doživiti poniženje, a na ahiretu bolnu kaznu u džehennemskoj vatri.
Poslanik s.a.w.s. je bio vrlo blag i milostiv prema svojim ashabima i na taj način je plijenio srca ljudi, koji bi da je bio prema njima grub, od njega se razbježali, kao što Allah dž.š. o tome govori u 159. ajetu Sure Ali Imran.
«Samo Allahovom milošću ti si blag prema njima; a da si osoran i grub, razbjegli bi se iz tvoje blizine. Zato im praštaj i moli da im bude oprošteno i dogovaraj se s’ njima! A kada se odlučiš, onda se pouzdaj u Allaha, jer Allah zaista voli one koji se uzdaju u Njega.»
(Suretu Ali Imran:159)
Muhammed s.a.w.s. je za razliku od ostalih Allahovih dž.š. poslanika bio počašćen sa pet stvari, o kojima govori u hadisu koji bilježi imam Buharija:
Prenosi Džabir ibn Abdullah r.a. da je Poslanik s.a.w.s. rekao:
“Dato mi je pet stvari, koje nisu date nikome prije mene: Potpomognut sam strahom (neprijatelja od mene) na udaljenosti mjesec (hoda), Zemlja mi je data mjestom za sedždu i čistom, pa gdje god nekog čovjeka od moga ummeta zadesi namaz neka klanja, dozvoljen mi je ratni plijen koji nije bio dozvoljen nikome (od poslanika) prije mene, dat mi je šefaat (mogućnost zalaganja za vjernike) i svi poslanici su slati samo svome narodu, a ja sam poslat svim ljudima!”
Ovih pet stvari je počast za Poslanika s.a.w.s., ali i za njegov ummet.
Neprijatelji islama su se njega bojali na udaljenosti mjesec hoda, jer je bio potpomognut sa ulijevanjem straha u njihova srca. I njegovi ashabi, kao i časni i dosljedni sljedbenici njegova sunneta su ulijevali strah u neprijateljska srca na velikim udaljenostima i to je trajalo sve dok muslimani nisu uzeli sebi za Gospodara nekoga drugog mimo Allaha dž.š., dok nisu počeli slijediti negoga drugog mimo Poslanika s.a.w.s. i dok nisu uzeli sebi za kiblu nešto drugo mimo Ka'be.
Mi se braćo i sestre, definitivno nalazimo u vremenu u kojem nam neprijatelji rade što hoće, ne plašeći se naših reakcija, što označava našu nemoć i strah!
A mi naivni Bošnjaci smo spremni sve zaboraviti i preko svega preći i sa svakim dijeliti sve, pa i vlast ili je gotovo potpuno prepustiti izdajnicima i agresorima, samo nismo spremni na jedno, a to je da bar isto postupimo sa Bošnjacima ”“ muslimanima.
Toliko smo snažni i odlučni da ponizimo jedni druge i da jedni druge potvorimo, da je za nepovjerovati, šta se s’ nama uistinu dešava.
«Dušebrižnici» o islamu uopće ne govore o problemu i opasnostima: Ravnogorskog pokreta, Jehovinih svjedoka, Ahmedija, raznih sekti, bluda, droge, alkohola i korupcije, već sav svoj intelektualni kapcitet upotrebljavaju u borbi protiv selefija, koje karakterišu kao najveću opasnost po «tradicionalni bosanski islam»…
Allahovu Poslaniku s.a.w.s. i ummetu je učinjena Zemlja čistom za klanjanje, tako da mu'mini ma gdje da se zadese moraju izvršiti obavezu namaza. Prema tome, namaz označava stalnu vezu roba sa Gospodarem i ta se veza ne smije prekinuti, jer prekidanjem te veze musliman gubi orjentaciju i ruši svoju građevinu islama.
Jedna od počasti koja je data Muhammedu a.s. je i ta da kao jedan od dunjalučkih plodova džihada bude i ratni plijen, čiju podjelu je odredio Kur'an i oko čega se ne može raspravljati.
Å efaatom je odlikovan naš Poslanik s.a.w.s. i njegov ummet će biti počašćen time što će se on za njih zauzimati na Sudnjem danu, kao i što poslanička misija cijelom čovječanstvu takođe spada u jednu od odlika Muhammeda s.a.w.s., u odnosu na druge poslanike.
Braćo i sestre! Trudimo se da budemo istinski sljedbenici Poslanika s.a.w.s. i budimo u našim životima: odvažni, darežljivi i strpljivi, kao što je bio i naš Poslanik s.a.w.s.!
Gospodaru, pomozi ummetu, učini nas od onih koji slijede sunneta Muhammeda s.a.w.s., sačuvaj nas iskušenja, koja ne možemo podnijeti, spasi nas nasilnih vladara, uputi našu omladinu, budi nam milostiv na Sudnjem danu i uvedi nas u džennete u društvu sa: poslanicima, šehidima i dobrim ljudima!
Sarajevo: 11. rebiu-l-evvel 1428. g. / 30. mart 2007. g.
Hutba: Džamija “Kralj Fahd”
Nezim Halilović Muderris
Add comment