Muhammed s.a.w.s. ”“ Naš najbolji uzor


Braćo i sestre u islamu! Danas 12. rebiu-l-evvela 1428.h., što odgovara 31. martu 2007. godine, jeste dan u kojem se rodio najodabraniji čovjek na dunajluku, naš Poslanik, Allahov Miljenik, Muhammed, s.a.w.s.

Za hutbu koju prenosim, sam se opredijelio iz razloga što se nalazimo u mjesecu rebiu-l-evvelu, mjesecu za koji su vezani: rođenje i smrt Poslanika s.a.w.s. i to je mjesec u kojem se muslimani cijeloga svijeta na različite načine sjećaju Poslanika s.a.w.s., a ulema govori o njegovu životu i sunnetu i obavezi njegova slijeđenja. U Poslaniku s.a.w.s., mu'mini (vjernici) imaju najljepši uzor, a njegova djela i riječi nikada nisu dolazila u kontradikciju. Allah dž.š. u 21. ajetu Sure Al-Ahzab, govoreći o Poslaniku s.a.w.s., kao našem uzoru, kaže:…

“Vi u Allahovu Poslaniku imate nejljepši uzor, za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na onom svijetu i koji često Allaha spominje.” (Suretu Al-Ahzab: 21) Prema tome, oni koji žude za susretom sa svojim Gospodarem i koji se raduju Sudnjem danu i koji mnogo spominju Allaha dž.š., slijede sunnet Allahova Poslanika s.a.w.s. i to je jedan od načina postizanja Allahovog dž.š. zadovoljstva, a šta bi to trebalo da nam bude preče od toga i šta je uostalom smisao našeg života?!

Braćo i sestre! Da li i mi slijedimo sunnet Muhammeda s.a.v.s. i da li se nadamo Allahovoj dž.š. milosti i nagradi?

Kako smo uredili naše živote i da li je islam naš put ili smo sebi uzeli druge puteve za smisao dunjalučkog života?

Zašto se oni koji slijede sunnet u vremenu u kojem živimo, osporavaju i žele se prikazati kao, zaostali tradicionalisti ili tvrdokorni fundamentalisti?

Hoćemo li se promijeniti i približiti svome Gospodaru i provoditi svoj život u pokornosti Njemu?

Zar svojim ponašanjem ne izazivamo Allahovu dž.š. srdžbu i ne približavamo se džehennemskoj provaliji?

Zar ne preživljavamo predznake Sudnjeg dana u svojim kućama, komšiluku, poslu itd.?

Ima li harama koji u BiH nije našao sebi pogodno tlo i ima li koji od njih da ga Bošnjaci nisu kušali?

Narod koji je brutalno rečeno izmasakriran, ponaša se kao da su mu svi problemi riješeni i kao da se i dalje ne vodi bitka za njegov puki opstanak?

Allah dž.š. u posljednja dva ajeta Sure Et-Tevbe, govori o nekim od osobina našeg Poslanika s.a.v.s., pa kaže:

“Došao vam je Poslanik, jedan od vas, teško mu je što ćete na muke udarati, jedva čeka da pravim putem pođete, a prema vjernicima je blag i milostiv.”

“A ako oni glave okrenu, ti reci: “Meni je dovoljan Allah, nema boga osim Njega; samo se uzdam u Njega, On je Gospodar svemira velikog.”

(Suretut-Tewbe: 128-129)

Poslaniku s.a.w.s. su teško padale nevolje koje su snalazile njegove ashabe i ummet i od srca je želio da što prije svi ljudi prihvate put islama.

Napuštanje islama i udovoljavanje svojim prohtjevima, nije moglo naškoditi niti Poslaniku s.a.w.s., niti ummetu, jer se Muhammed s.a.w.s. oslanjao isključivo na Allaha dž.š., koji upravlja velikim Svemirom.

Ničije odmetanje od islama neće naškoditi islamu, nego samo dotičnom odmetniku, koji će na dunjaluku doživiti poniženje, a na ahiretu bolnu kaznu u džehennemskoj vatri.

Poslanik s.a.w.s. je bio vrlo blag i milostiv prema svojim ashabima i na taj način je plijenio srca ljudi, koji bi da je bio prema njima grub, od njega se razbježali, kao što Allah dž.š. o tome govori u 159. ajetu Sure Ali Imran.

«Samo Allahovom milošću ti si blag prema njima; a da si osoran i grub, razbjegli bi se iz tvoje blizine. Zato im praštaj i moli da im bude oprošteno i dogovaraj se s’ njima! A kada se odlučiš, onda se pouzdaj u Allaha, jer Allah zaista voli one koji se uzdaju u Njega.»

(Suretu Ali Imran:159)

Muhammed s.a.w.s. je za razliku od ostalih Allahovih dž.š. poslanika bio počašćen sa pet stvari, o kojima govori u hadisu koji bilježi imam Buharija:

Prenosi Džabir ibn Abdullah r.a. da je Poslanik s.a.w.s. rekao:

“Dato mi je pet stvari, koje nisu date nikome prije mene: Potpomognut sam strahom (neprijatelja od mene) na udaljenosti mjesec (hoda), Zemlja mi je data mjestom za sedždu i čistom, pa gdje god nekog čovjeka od moga ummeta zadesi namaz neka klanja, dozvoljen mi je ratni plijen koji nije bio dozvoljen nikome (od poslanika) prije mene, dat mi je šefaat (mogućnost zalaganja za vjernike) i svi poslanici su slati samo svome narodu, a ja sam poslat svim ljudima!”

Ovih pet stvari je počast za Poslanika s.a.w.s., ali i za njegov ummet.

Neprijatelji islama su se njega bojali na udaljenosti mjesec hoda, jer je bio potpomognut sa ulijevanjem straha u njihova srca. I njegovi ashabi, kao i časni i dosljedni sljedbenici njegova sunneta su ulijevali strah u neprijateljska srca na velikim udaljenostima i to je trajalo sve dok muslimani nisu uzeli sebi za Gospodara nekoga drugog mimo Allaha dž.š., dok nisu počeli slijediti negoga drugog mimo Poslanika s.a.w.s. i dok nisu uzeli sebi za kiblu nešto drugo mimo Ka'be.

Mi se braćo i sestre, definitivno nalazimo u vremenu u kojem nam neprijatelji rade što hoće, ne plašeći se naših reakcija, što označava našu nemoć i strah!

A mi naivni Bošnjaci smo spremni sve zaboraviti i preko svega preći i sa svakim dijeliti sve, pa i vlast ili je gotovo potpuno prepustiti izdajnicima i agresorima, samo nismo spremni na jedno, a to je da bar isto postupimo sa Bošnjacima ”“ muslimanima.

Toliko smo snažni i odlučni da ponizimo jedni druge i da jedni druge potvorimo, da je za nepovjerovati, šta se s’ nama uistinu dešava.

«Dušebrižnici» o islamu uopće ne govore o problemu i opasnostima: Ravnogorskog pokreta, Jehovinih svjedoka, Ahmedija, raznih sekti, bluda, droge, alkohola i korupcije, već sav svoj intelektualni kapcitet upotrebljavaju u borbi protiv selefija, koje karakterišu kao najveću opasnost po «tradicionalni bosanski islam»…

Allahovu Poslaniku s.a.w.s. i ummetu je učinjena Zemlja čistom za klanjanje, tako da mu'mini ma gdje da se zadese moraju izvršiti obavezu namaza. Prema tome, namaz označava stalnu vezu roba sa Gospodarem i ta se veza ne smije prekinuti, jer prekidanjem te veze musliman gubi orjentaciju i ruši svoju građevinu islama.

Jedna od počasti koja je data Muhammedu a.s. je i ta da kao jedan od dunjalučkih plodova džihada bude i ratni plijen, čiju podjelu je odredio Kur'an i oko čega se ne može raspravljati.

Å efaatom je odlikovan naš Poslanik s.a.w.s. i njegov ummet će biti počašćen time što će se on za njih zauzimati na Sudnjem danu, kao i što poslanička misija cijelom čovječanstvu takođe spada u jednu od odlika Muhammeda s.a.w.s., u odnosu na druge poslanike.

Braćo i sestre! Trudimo se da budemo istinski sljedbenici Poslanika s.a.w.s. i budimo u našim životima: odvažni, darežljivi i strpljivi, kao što je bio i naš Poslanik s.a.w.s.!

Gospodaru, pomozi ummetu, učini nas od onih koji slijede sunneta Muhammeda s.a.w.s., sačuvaj nas iskušenja, koja ne možemo podnijeti, spasi nas nasilnih vladara, uputi našu omladinu, budi nam milostiv na Sudnjem danu i uvedi nas u džennete u društvu sa: poslanicima, šehidima i dobrim ljudima!

Sarajevo: 11. rebiu-l-evvel 1428. g. / 30. mart 2007. g.

Hutba: Džamija “Kralj Fahd”

Nezim Halilović Muderris

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Pensum
  • Sur le quai
  • Happy?
  • rue Garancière
  • St. Germain
  • Thermopyles by night
  • Ella
  • Baobabs
  • Vaudou

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.