Most Pelješac-kopno koji planira izgraditi Hrvatska sigurno će zatvoriti prilaz bh. moru, tvrdi Pero Matić, jedini bh. kapetan duge plovidbe. Ja na to upozoravam već odavno! Takav projekt mora biti stvar dogovora između dvije države, ali ja ne znam da je do toga došlo. Zato se pitam zašto niko iz naše zemlje oštro ne reagira – kaže Matić.
On podsjeća da je nedavno u Neum uplovila francuska fregata, čiji je jarbol bio visok 41 metar! To pokazuje da je potpuno neumjesna tvrdnja hrvatskih vlasti da je 30 metara visine mosta sasvim dovoljno za prilaz Neumu. Ipak je more veza sa cijelim svijetom – kaže Matić i dodaje:
– Kako da kažem, ja sam Hrvat, ali sam na prvom mjestu državljanin BiH. Sve moje je ovdje i to što se radi nije uredu.
Matića, koji je završio Pomorski fakultet i bio poručnik na brodovima trgovačke mornarice, niko od bh. vlasti do sada nije kontaktirao.
– Kada sam u vašem listu pročitao ko su članovi Komisije koja će dati ocjenu o hrvatskom projektu, bio sam mnogo iznenađen. Poznajem te krugove dobro i jedina osoba koja je, prema mom mišljenju, tu stručna je Miralem Boloban. Šokiran sam što je tu Stojan Šutalo iz Neuma, ne baš čiste prošlosti i koji je na brodu radio kao čistač – upozorava Matić.
To što nam radi Hrvatska slikovito je u “Novom listu” objasnio penzionisani pomorski kapetan i sudski vještak za pomorski transport Ivo Rudenjak.
– Govoriti o “mostu Pelješac” isto je kao zagovarati most između rta Savurdija i rta San Bartolomeo u Italiji koji bi brodovima onemogućio prilaz Sloveniji. Malostonski zaliv je jedini ulaz u Neum, dakle teritorij druge države, i njega niko ne smije prepriječiti – kaže Rudenjak.
Dodaje da Hrvatska tim projektom narušava temeljne postulate pomorstva.
Add comment