Koga slušati u vremenu SMUTNJE

Koga slušati u vremenu SMUTNJE

U vremenu konfuznih prilika i opasnih konstelacija, vjerskom terminologijom kazano, u vremenu fitne – smutnje, a to je upravo ovo vrijeme koje svjedočimo svojom aktivnom sviješću (kada muslimani vode najžešće bratoubilačke ratove, ubijajući se međusobno gotovo do zadnje kapi krvi), važno je znati gdje pripadamo, kao kolektiv, ali i kao jedinke, šta je naša konkretna odgovornost, tj. koja je naša zona odgovornosti i što je možebitno najvažnije – bitno je znati koga slušati i čija uputstva slijediti

 

U smutljivom vremenu, kada se višeglavstvo ili bezglavstvo nameće kao referentna vrijednost, važno je biti svjestan da postoji glava koja se treba slušati i čija se uputstva trebaju slijediti. Govorim o mikro Ummetu, tj. bošnjačkom narodu. I govorim bošnjačkom narodu. U vjerskom i duhovnom smislu, jedan mikro svijet, kakav je bošnjački narod, kao dio makro svijeta – Ummeta, ima svoju glavu kojoj se pokorava. To je reisu-l-ulema. U ovom povijesnom trenutku, funkciju reisu-l-uleme obnaša mr. Husein ef. Kavazović. 

On je regularno izabrani vjerski vođa bh. muslimana, odnosno Bošnjaka, on je njihov reisu-l-ulema ma gdje bili i živjeli. On je legalni i legitimni vjerski poglavar. Priznat u domovini i svijetu. Međutim, budući da stvari u svijetu, a tako i kod nas, nisu jasne i besprijekorne, mnogo se toga dovodi u pitanje, pa i sam reisu-l-ulema, kao vrhovni vjerski poglavar. Njemu se spočitavaju kojekakve opasne i patološke konotacije. Zato je ovo vrijeme fitne, opasne smutnje, a fitna je u Kur'anu označena kao nešto što je gore i opasnije od samog ubijanja. 

U Kur'anu se vjernicima izričito stavlja na znanje, ali i u obavezu – da budu pokorni Allahu, Poslaniku i svojim predstavnicima u vjeri i (vjerskoj) vlasti. Reisu-l-ulema je naš predstavnik u vjeri i većinska je ulema (džumhur ulema, postoji konsenzus) složna da je on kur'anski ulu-l-emr, legalna i legitimna vjerska vlast. 

“O vjernici, pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vašim. A ako se u nečemu ne slažete, obratite se Allahu i Poslaniku, ako vjerujete u Allaha i u Onaj svijet; to vam je bolje i za vas rješenje ljepše.” (En-Nisa, 59.)

U Tefsiru Ibn Kesira, izraz “ulu-l-emr” može se shvatiti dvojako: pokoravanje pretpostavljenom vladaru i pokoravanje učenom. Međutim, to mogu biti obje kategorije koje su objedinjene u jednom pojmu. A u instituciji reisu-l-uleme imamo obje kategorije objedinjene. 

 Također, i Allahov poslanik Muhammed, a.s., u svojim hadisima upozorava vjernike na opasnosti vremena smutnje koja će se pojavljivati, u kojima se vjerniku sugeriše ili naređuje određeno ponašanje, izraženo kroz poslušnost svome vođi ili vođi vjernika, imamu; ako on kao takav postoji – onda je riječ i o neviđenoj blagodati. 

U čuvenom hadisu, koji nam može poslužiti za tumačenje navedenog ajeta iz sure En-Nisa, a kojeg bilježi Buhari u svojoj zbirci, kaže se ovako: Prenosi se od Huzejfe bin El-Jemana, Bog bio zadovoljan s obojicom:

– Ljudi su pitali Božijeg Poslanika, a.s., o dobru, a ja sam ga pitao o zlu bojeći se da ga ne doživim, pa sam upitao: “O Božiji Poslaniče, doista smo bili u neznanju i zlu, pa nam je Allah poslao ovo dobro, hoće li poslije ovog dobra biti zla?” Odgovorio je: “Da!” Pa sam nastavio pitati: “Hoće li poslije tog zla biti dobra?” Rekao je: “Da, a u njemu će biti i ‘dahan’ – (natruha, ološa, škarta).” Kazao sam: “A šta je ta ‘natruha’?” Odgovorio je: “Ljudi koji se drže pravila mimo mog pravca i upućuju mimo moje Upute, neke od njih ćeš znati, a neke ne. (Ili nešto o njima ćeš znati, a nešto ne!) Pa sam ga upitao: “A hoće li poslije tog dobra biti zla?” Odgovorio je: “Da, biće pozivači s vrata Džehennema, ko im se odazove – u njeg će ga strovaliti.” Pa sam rekao: “O Božiji Poslaniče, opiši nam ih! Pa je rekao: “Ljudi naše kože koji govore našim jezikom.” Pa sam rekao: “O Božiji Poslaniče, šta mi je činiti ako me to zatekne?” Odgovorio je: “Drži se zajednice vjernika i njihovog imama!” Pa sam upitao: “A šta ako ne bude zajednice niti imama?” Odgovorio je: “Kloni se svih tih skupina pa makar ti ostalo samo da zagrizeš za panj drveta dok te takvog smrt ne zatekne.” (Muttefequn alejhi, hadis bilježe Buhari i Muslim.)

Iz ovog se hadisa sasvim jasno ukazuje na to koliko je važna zajednica vjernika, na čijem je čelu imam, vođa, lider, poglavar. Ako se zajednica vjernika razbije, onda su neminovne čete i skupine, kao negativni pojmovi, kojima Allahov Poslanik, a.s., vjernicima ne dozvoljava prilazak i pristup. 

Mi smo sretan narod zato što imamo zdravu zajednicu vjernika na čijem je čelu njen glavni autoritet, vođa i imam – reisu-l-ulema. Sasvim je nevažno govoriti u ovom trenutku o imenima i ljudima, važno je govoriti o principima i neupitnim autoritetima.

Zato je važno u vremenu smutnje slušati reisu-l-ulemu. To je kur'ansko-hadiska preporuka, to od nas traži Allah, dž. š., Njegov Poslanik, a. s., ali i naša zdrava pamet koja svjedoči mnogobrojne pozivače s različitih kapija, s kojih nas se poziva u fesad/nered i opasnu smutnju i anarhiju, koja bi nas pozobala sve do jednog. 

Muhamed Velić

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Düden
  • Lisa
  • Circé du soir au matin
  • misery
  • rabbit
  • addicted
  • fears train
  • peace is the only way
  • peace, love & sandy feet

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.