Mjesec Ramazan je mjesec u kojem je objavljen Kur'an, uputa ljudima i objašnjenje pravog puta i razlikovanja dobra i zla. To je mjesec koji je prekriven milošću i oprostom.
Njegov početak je milost, sredina oprost a kraj zaštita od vatre. Poznate su vijesti o njegovom dobru, a neprekidno se u njemu smjenjuju fadileti (dobro) koje on donosi sa sobom.
Od Ebu Hurejre, r.a., prenosi se da je rekao Resul, s.a.v.s.: “Kada dođe Ramazan otvore se vrata Dženneta, a zatvore vrata Džehennema i okuju se šejtani.” (Mutefekun alejhi).
Zaista se džennetska vrata otvaraju zbog mnoštva dobrih djela i buđenja želja onih koji ih čine, a zatvaranje vrata Džehenema je zbog malo griješnika između onih koji vjeruju, a šejtani se sputavaju i okivaju, pa ne stižu tamo gdje stižu u ostalim mjesecima. Od Ebu Hurejre, r.a., se prenosi da je rekao Poslanik, s.a.v.s.: “Dato je mom ummetu pet prednosti (karakteristika) u Ramazanu, koje nisu date nijednom ummetu prije njega.
1. Zadah iz usta postača Allahu, s.v.t., je draži od mirisa miska;
2. Meleci mole za njegov oprost sve dok se ne iftari;
3. Svaki dan Allah ukrašava Džennet i govori: “Žure moji dobri robovi da odbace od sebe brigu, nevolju i bol, i dođu u tebe.”;
4. I okuju se šejtani, pa ne mogu stići gdje inače stižu (u svojim navodenjima na zlo);
5. I oprašta im se (postačima) u zadnjoj noći, na to je neko rekao: “O Allahov Poslanice, je li ona Lejletul-kadr?” – “Ne! Ali nagrada se isplati radniku kada završi posao.” (Bilježe: Ahmed, Bezar, Bejheki i Ebu Šejh u Kitabi Sevab).
Ovih pet odlika je Allah, s.v.t., ostavio vama, odlikujući vas između ostalih naroda, dajući vam ih da upotpuni blagodat prema vama. A koliko je Allahovih blagodati i dobara prema vama: “Vi ste najbolji ummet koji se ikad pojavio, naređujete dobro, odvračate od zla i vjerujete u Allaha”. (Prijevod značenja – Ali Imran, 110.)
Prva odlika
“Zadah iz usta postača Allahu je draži od mirisa miska.” (Bilježe ga Buhari i Muslim, ali bez specifičnosti samo za ovaj ummet)
Neuobičajni miris od ostataka hrane ili praznoče želuca, je neprijatan miris i nepoželjan kod ljudi, ali kod Allaha je isti draži od mirisa miska, jer proizilazi iz ibadeta Allahu, dž.š., i pokornosti Njemu.
A sve što je produkt ibadeta Allahu, dž.š., i pokornosti Njemu je priznato kod Njega, neka Mu je slava. I On to nadoknadi onome ko to čini boljim i vrijednijim. Zar ne vidite da će šehid koji je pao, boreći se da Allahova, s.v.t., riječ bude gornja, doći na Sudnji dan, a iz rane će mu teči krv, boja joj, boja krvi, a miris, miris miska, a na hadždžu Allah hvali melecima hodočasnike i kaže: “Pogledajte ove moje robove, došli su prašnjavi i raščupani.” (Bilježe Ahmed, Ibn Hiban – sahih) Ta raščupanost je draga Allahu, dž.š., u ovom slučaju, jer proizilazi iz ibadeta Allahu, d.š., i pokornosti Njemu.
Druga odlika:
“Meleci mole za njihov oprost, sve dok se ne iftare.”
Meleci su plemeniti robovi kod Allaha, dž.š., nisu Mu nepokorni u onom što im naredi i rade ono što im je naređeno. Oni su dostojni da im Allah, dž.š., usliša dove za postače i On im to objavi. I Allah, s.v.t., objavljuje melecima oprost postačima ovog ummeta, hvaleći ih i uzdižući njihov spomen izvještavajući o dobru njihova posta (objašnjavajući dobro njihova posta).
Istigfar je traženje oprosta, a on je brisanje grijeha na ovom i onom svijetu i to je najveća potreba i najuzvišeniji cilj. Ta svi ljudi su grešnici, slijede prohtjeve i strasti i potrebni su Allahove milosti i oprosta.
Treća odlika:
Allah, dž.š., svaki dan uređuje Džennet govoreći: “Žure moji dobri robovi da odbace brigu, nevolju i bol i dođu u tebe.”.
Allah, s.v.t., svaki dan uljepšava njegov Džennet, pripremljen za njegove robove, budeći u njima želju da se nastane u njemu, da odbace dunjalučku patnju i nesreće, čineći što više dobrih djela u kojima im je radost i na dunjaluku i na Ahiretu i prispjeće u kuću mira i kerameta.
Četvrta odlika:
“Šejtani se okuju lancima i okovima, pa ne mogu stići tamo gdje žele do dobrih Allahovih robova.” (Buhari i Muslim)
Da ih zavede od istine i odvedu od dobra. Ovo je od Allahove, s.v.t., pomoći da porobi naše neprijatelje koji pozivaju svoju stranku da budu od stanovnika vatre. Zato nalazimo kod vjernika neuobičajeno veću želju za činjenjem dobra i izbjegavanjem zla u ovom mubarek mjesecu.
A i kod onih koji se inaće teško oslobađaju nekih grijeha primjetno je da neuobičajeno manje čine takve grijehe. Primjer za to je hronični pušač, koji uspijeva prepostiti cijeli dan, a da mu i ne padne na um njegov stalni haram. Isto tako i alkoholičar, koji iako ne posti, jedino u ramazanu u toku cijele godine ne proba alkohol. Očiti dokaz djelovanja šejtana, očitog čovjekovog neprijatelja, koji će ga napustiti kada mu pomoć bude potrebna u vatri džehennemskoj u koju ga je sam i doveo.)
Peta odlika:
“Allah, dž.š., oprašta Muhammedovom, s.a.v.s., ummetu u zadnjoj noći ovog mjeseca.” (Bejheki, Džabir i dr.). Ako obave sve ono čim su obavezani u ovom časnom mjesecu od posta i bdijenja u ime Njega, neka mu je slava, isplačuje im se nagrada po završetku njihovih djela, jer se radniku plata isplačuje po završetku posla.
A sve to je Allahova dobrota prema nama, koja se objašnjava na tri načina:
1. On nam je propisao dobra djela koja su uzrok oprostu grijeha i uzdizanju stepena, a da nam On to nije propisao mi Ga ne bismo znali ni obožavati onako kako On želi i voli. Zato se ibadet ne uzima osim iz objave Allaha, dž.š., i sunneta Njegovog Poslanika, s.a.v.s. Zato je Allah, dž.š., porekao (negirao) ono što neki propisuju osim njega i to učinio širkom, pa je rekao: “Zar oni da imaju bogove koji im propisuju da vjeruju ono što Allah nije naredio. Da nije riječi prije izrečene, među njima bi već bilo presuđeno, a nevjernike doista, čeka patnja nesnosna.” (Prijevod značenja – Eš-Šura, 21.)
2. On nas je odabrao da činimo dobra djela, a ostavio mnogo drugih ljudi, a da nije Allahove pomoći nama i Njegova prihvatanja (odabiranja) (primanja), mi to ne bismo činili. To je sve uz Allahovu podršku i pomoć. “Oni ti prebacuju što su primili Islam, reci: “Ne prebacujte mi što ste Islam primili, Allah je vama milost podario time što vas je u pravu vjeru uputio, ako iskreno govorite.” (Prijevod značenja – El-Hudžurat; 17.)
3. Allah je za to obilatu nagradu pripremio. Dobro djelo se nagraduje desetorostruko i do 700 puta, pa i više i to je Allahova dobrota prema Njegovim poslušnim robovima.
Braćo moja, dolazak Ramazana je velika blagodat za onoga ko ga dočeka i ispuni njegove obaveze, i povrati se svome Gospodaru. Iz nepokornosti u pokornost, iz zaborava u sjećanje i spomen, i od udaljenosti od nje povratku Njemu, s.v.t.
Add comment