Purpurni zraci savremenog bosanskohercegovačkog antifašizma

Povodom Devetog maja, Dana pobjede nad fašizmom

Dok se u Srbiji sprovodi proces odlučne borbe protiv (anti)fašizma rehabilitacijom ratnog zločinca i fašiste, vođe četničkog pokreta u II svjetskom ratu, Draže Mihajlovića, u Hrvatskoj se taj isti proces zdušno napada iz svih raspoloživih oružja i oruđa, kako medijskih, tako i dnevnopolitičkih. Nedavni pokušaji organizacije skupa ekstremne desnice i neofašista u Zagrebu nadjačan je značajnim omjerom organizovanih hrvatskih antifašista koji su se oduprijeli toj razarajućoj kugi dvadesetprvog stoljeća u njenom nastojanju da poremeti aktuelne tokove Republike Hrvatske u njenom uklapanju u savremenost EU društva. Socijaldemokratska hrvatska vlada je obznanila i zabranu održavanja pomenutog fašističko-neonacističkog skupa u Zagrebu.

Ohrabrujući preokret predstavlja zacrtanu putanju svim glasnogovornicima neophodnosti ulaska u EU svih političkih subjekata koji u našem regionu obnašaju ono što se zove naše čudo od svih naših europejski orijentiranih vlasti. Ulazak Republike Hrvatske u Evropsku uniju, nadam se, predstavlja i zaokret u hrvatskoj postratnoj politici kroz koji će se evropska Hrvatska sama i definitivno obračunati sa svim oblicima veličanja ustaštva koje Hrvatskoj predstavlja glogov kolac u njenoj savremenoj istoriji. To bi bila velika pobjeda za Hrvatsku. To bi bio veliki povijesni iskorak za sve zemlje u regionu. Republika Hrvatska bi bila perjanica zemalja regiona u njihovom konačnom obračunu sa fašisoidnim avetima prošlosti koji su se u svom najbestijalnijem obliku srušili na Balkan kroz cjelokupnu tragediju koja nam se desila u devedesetim godinama.

Bosna i Hercegovina je svojim nezgrapnim dejtonskim uređenjem, svojim geopolitičkim položajem i svojim cjelokupnim istorijskim iskustvom značajno strateško uporište svih savremenih oblika fašističko-neonacističkih ideologija. Ono što se potiskuje iz Hrvatske nalazi svoje uporište u Zapadnoj Hercegovini, a ono što se njeguje u srbijanskom rascjepu između EU-opredjeljenja njenih političkih zvaničnika i retrogradnog koketiranja sa ideologijom četništva kroz ideološku reviziju pojma antifašizam svaljuje se kao opterećujući balast na aktuelni Gordijev čvor uskuhale bosanskohercegovačke stvarnosti koja, u političkom smislu, nikako da odapne od polazne tačke na koju nas dovede sva naša nacionalistička oligarhija iz devedesetih godina.

U sklopu svjetske kampanje protiv islamskog fundamentalizma pojava vehabija na tlu Bosne i Hercegovine dodatno je opterećenje u procesu uvozne fašizacije raspamećenog bosanskohercegovačkog ideološkog prostora. Sarajevski pucnji Mevlida Jašarevića na zgradu Američke ambasade predstavljali su, zaista, pucnjeve na državu Bosnu i Hercegovinu i sve njene građane.  Novi fašisoidni ideološki procjep kao da neko namjerno lansira u savremene bosanskohercegovačke granice trudeći se da i na taj način pseudofašističke snage definitivno raskidaju državu Bosnu i Hercegovinu.

U gradu u kojem živim antifašizam ima svoju tradiciju koja je kroz devedesete doživjela čudnu metamorfozu koja zbunjuje i nerijetko ostavlja bez daha. U Drugom svjetskom ratu desio pogrom srpskog pravoslavnog življa pod dubinskom inscenacijom ustaške Nezavisne Države Hrvatske i nacističkog njemačkog Trećeg Rajha. Šesnaestog maja hiljadudevedstotinačetrdesetdruge godine partizanske jedinice oslobađaju moj grad od fašističko-nacističkih snaga i taj dan se u postratnoj FNRJ slavio kao Dan oslobođenja Prijedora što je u duhu antifašističke tradicije njegovano sve do iščašenog oblika njegovog preporodilačkog „oslobođenja“ hiljadudevetstotinadevedesetdruge godine koju mu je obećavala ondašnja fašisoidna vlast prijedorskog SDS-a pod dirigentskom palicom visokoumnog postratnog doktora Dabića koji u liku Radovana Karadžića pred Međunarodnim sudom pravde u Den Hagu odgovara za djela genocida i ostale zločine protiv čovječnosti.

Tokom te vlasti u mom gradu je ubijan antifašistički duh što je, između ostalog, potvrđeno i činjenicom uklanjanja Šesnaestog maja kao dana oslobođenja Prijedora od strane Karadžićevih neofašista koji u svega nekoliko mjeseci organizovaše koncentracione logore i pogrom nad cjelokupnim nesrpskim življem sličan onom pogromu kojeg su vlasti NDH uz pomoć vojnih snaga njemačkog Trećeg rajha organizovali hiljadudevedstotinačetrdesetdruge godine protiv cjelokupnog srpskog stanovništva Potkozarja. Zaboravila se ona starolatinska mudrost kako je istorija učiteljica života i iz grba prijeratnog Prijedora je izbrisano Sunce koje još nije vraćeno u grb postratnog Prijedora. U aktuelnom grbu opštine Prijedor se i dalje nalazi isključivi znak  „četiri S-ocila“ koji majorizira snagu jednog naroda u opštini koja samu sebe, kroz paradigmu aktuelnih vlastodržaca, proklamuje prostorom u kojem su jednaki svi Prijedorčani.

Ogromna razlika između onoratnog i ovoratnog pogroma „nepoželjnih“ ogleda se u činjenici da je fašističko-nacistička soldateska oko polovinu preostalog potkozarskog stanovništva deportovala u konclogore, a fašisoidna mašinerija Doktora Dabića je protjerala skoro sve nepoželjne sa ciljem uspostave čistog prostora za poželjne pripadnike ovog sumanutog doktora psihijatrije koji je u svom domaćem ratu doživio katarzu sopstvenih psihijatrijskih dubioza. U svega nekoliko mjeseci je u opštini Prijedor hiljadudevetstotinadevedesetdruge ubijeno oko četiri hiljade „nepoželjnih“ građana opštine Prijedor koji su predstavljali veliku smetnju ondašnjoj SDS vlasti u procesu strateškog uramljivanja sopstvenih „čistih prostora“.  Ostatak „nepoželjnih“ se u fašisoidnom procesu „prijedorskog očišćenja“ skoro čitav protjerao sa „pročišćenje zemlje“ koja je ogrezla u suludom macabreu fašisoidne SDS vlasti. 

Tokom devedesetih godina lokalno novinarsko glasilo „Kozarski vjesnik“ se stavilo u službu SDS macabrea i time pljunulo u sopstvenu antifašističku tradiciju koja datira iz partizansko-potkozarskog proljeća hiljadudevedstotinačetrdesetdruge godine kao glasilo Drugog krajiškog odreda „Mladen Stojanović“ koji je dobio to ime nakon toga što je potkozarski Crveni Doktor okončao svoj humani život pod četničkom kamom. Svojim propagandnim učešćem u cjelokupnom scenariju sumanutog doktora Dabića ovaj lokalni medij je pljunuo na sopstvenu antifašističku tradiciju. U kosti Doktora Mladena Stojanovića ideološki čistači devedesetih su zabijali glogov kolac. 

Vrijeme sada u gradu i entitetu u kojem živim karakteriše nedovoljno određeni antifašistički modernizam kroz koji se nastoji povratiti  slava časnih partizanskih antifašista glorifikujući neprikosnovenu ulogu srpske nacionalne komponente izdižući time značaj uloge Srba u antifašističkoj   borbi tokom Drugog svjetskog rata. Ničim ne sporeći ulogu svih antifašista koji su se u ona zlohuda vremena uključila u redove partizanske narodnooslobodilačke borbe tvrdim da se ovakvim pristupom udara u temeljne vrijednosti antifašizma koji se bori protiv svakog oblika majorizacije i izdizanja bilo koga nad bilo kim što za posljedicu ima mnogobrojnost žrtava u razarajućim okolnostima kao što su one iz četrdesetih i devedesetih godina prošloga vijeka u mome kraju.

Iščašenost ovakvog pristupa ogleda se i u pokušaju istorijskog revizionizma neofašističkih dešavanja iz vremena devedesetih što ću nanovo ilustrovati primjerima iz svoga kraja. U mom kraju je oko 4.000 ljudi iz grupe „Nepoželjni“ ubijena na najbestijalniji način u konclogorima, na domaćim ognjištima, na masovnim stratištima. Uzroke procesa uramljivanja životnog prostora „Poželjnih“ jedan od kreatora istog je objelodanio u svom TV intervjuu u kojem je kazao kako su „oni nas u onom ratu, pa im mi za to vraćamo dug“. Tom krvavom istorijskom cikličnom igrokazu balkanskog macabrea kao da nema kraja pošto nam se ponavljaju greške nesprovođenja unutrašnje defašizacije ili denacifikacije po uzoru na isto u postonoratnoj Njemačkoj.

Vrhunac ovakvog revizionističkog licemjerja je postavljanje spomen-ploče pokojnom Radenku čapi, nesretno stradalom mladom prijedorskom policajcu kojeg je nepoznati počinilac u noćnim satima tog kobnog 30.4.1992. godine u Kozarskoj ulici usmrtio hicem iz pištolja na njegovom putu kući. Nesretni mladić, jedinac svojih ožalošćenih roditelja, biva posthumno proglašen mučenikom i „prvom prijedorskom žrtvom oružanih sukoba u Bosni i Hercegovini“, kako se to može saznati sa naslovne strane lokalnog novinskog glasila „Kozarski vjesnik“ od 4. maja 2012-te godine. Još jednom napominjem da počinilac ovog zločina do danas nije pronađen, već se slučaj vodi kao zločin sa nepoznatim izvršiocem.  Za odmazdu ovom činu, kojemu je počinilac još uvijek nepoznat, dan poslije iz autobusa u Gornjem Jelovcu biva izvedeno troje dubičkih muslimana i u po bijela dana, zajedno sa prijedorčaninom Jusufom Kučkovićem, biva mučki likvidiran naočigled preneraženih putnika koji su ovo zlodjelo posmatrali iz autobusa. Do danas nisu pronađeni počinioci ovog zlodjela.

Ubistvo nesretnog mladog prijedorskog policajca Radenka čape se desilo u kasnim noćnim satima 30. 4.1992. godine.

U ranim jutarnjim satima tog istog dana su falange prijedorskog SDS-a preuzele vlast i time označile početak kraja antifašističkoj tradiciji i multikulturalnim vrijednostima u opštini Prijedor.

Koliko je slučaj „Radenko čapa“ samo jeftino propagandno sredstvo u kojem se zdušno koristi bol nesretnih roditelja i porodice pokazaće neko ko se u okolnostima nepristrasne objektivnosti stručno uputi u pravcu razjašnjenja ovog slučaja.

Danas se i ovaj slučaj koristi u procesu aktuelnog antifašističkog revizionizma i izmjene karaktera zadnjega rata na prostoru Bosne i Hercegovine.

Prva srpska žrtva je navodno opravdanje za pokretanje procesa u kojem je ubijeno skoro 4.000 građana opštine Prijedor nesrpske nacionalnosti?!

Na sličan način se nastoji opravdati granatiranje muslimanskog sela Hambarine koje su et(n)ički češljane 22. i 23. aprila 1992-ge godine. Ovim et(n)ičkim zahvatom se u procesu uramljivanja prijedorskog kraja raspolućuje takozvana „Lijeva obala“ sa pretežno muslimanskim stanovništvom i time u mom kraju zvanično otpočinje operacija „uramljivanja svesrspkih prostora“.

Ta operacija je nosila naziv RAM o čemu je još u septembru 1991-ve  pisao beogradski opozicioni časopis „Vreme“ koji je 30.10.1995. objavio dužu verziju ovog plana po kojem bi se ostvarilo „povlačenje zapadnih granica Srbije, stvaranje okvira za neku novu Jugoslaviju, u kojoj bi svi Srbi, sa svojim teritorijama, živeli u istoj državi, a sa konačnim ciljem formiranja Velike Srbije i/ili Zajednice Srpskih Država”.

Slijedi područje Kozarca kojeg od 24.4. do 26.4.1992-ge „oslobodioci“ ravnaju sa zemljom, a  cjelokupno muslimansko stanovništvo progone sa tog područja. U funkciju se stavljaju logori Keraterm, Trnopolje i Omarska.

30.5.1992. biva obilježen kao dan napada na Prijedor kojeg izvodi grupa nedovoljno osposobljenih i nikako opremljenih avanturista u kojem ginu mnogi mladići  sa uvjerenjem da ginu za pravu stvar, a bivaju samo uzrokom dodatne sile et(n)ičkog pogroma u prijedorskom kraju.

Posljedice istog su vidljive već sljedećeg dana kada se cjelokupno gradsko jezgro grada Prijedora et(n)ički „oslobađa“.

Proces et(n)ičkog čišćenja prijedorskog kraja biva dovršen u nekoliko mjeseci nakon preuzimanja vlasti od strane fašisoidnog SDS-a u opštini Prijedor.

Posljedica te i takve vlasti jeste oko 4.000 nevino pobijenih građana opštine Prijedor među kojima je znatan broj žena, djece i staraca.

Posljedica toga jesu logori Omarska, Keraterm i Trnopolje u kojima su zatočenici sistematski mučeni, premlaćivani, obezljuđivani, ubijani.

Posljedica toga jeste i ukinuće antifašističke tradicije na koju su se zaklinjale generacije legendarnog partizanskog Potkozarja. 

U napadu na Prijedor 30.maja 1992. godine je ubijeno 14 osoba među kojima je bilo i nekoliko civila. Oko 800 vojnika srpske vojske sa područja opštine Prijedor gine na ratištima širom Bosne i Hercegovine, a i susjedne Hrvatske, i to tokom cjelokupnog trajanja rata.

U nekoliko mjeseci je prognano skoro cjelokupno nesrpsko stanovništvo sa područja opštine Prijedor, njihova materijalna dobra u najvećoj mjeri razorena, sakralni objekti sravnjeni sa zemljom i učinjeno je skoro sve da se zatre svaki trag njihovog postojanja.

Izvorna antifašistička tradicija nas je učila kakvo zlo su njemački nacisti učinili Kragujevcu kada se, po naredbi glavnokomandujućeg okupacionih snaga u ondašnjoj Srbiji generala Franza Böhmea vršila odmazda po reprocitetu za jednog poginulog Nijemca 100, a za jednog ranjenog 50 talaca.

21. oktobra 1941. godine u Šumaricama pored Kragujevca je ubijeno nekoliko hiljada nevinih ljudi među kojima su bila i čitava dva razreda kragujevačkih gimnazijalaca.

U periodu od maja do oktobra 1992. godine u Prijedoru je ubijeno oko 4.000 nevinih građana opštine Prijedor. Ako je i do odmazde po navedenom reprocitetu onda je to premnogo, a ako je iz drugih et(n)ičkih razloga onda se ovdje nameće neophodan imperativ stručnog istorijskog revizionizma svih naših antifašizama kako u dvadesetom tako i u ovom vijeku u kojem i dalje slavimo Deveti maj kao Dan pobjede nad fašizmom.

Drugarice i drugovi, dame i gospodo, fašizam na našim prostorima još uvijek nije pobijeđen, a kada će biti to još niko zasigurno ne zna.

U svakom slučaju sretan nam Deveti maj, Dan pobjede nad fašizmom!!!

Behzad Čirkin, Narodni poslanik u NSRS

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Pensum
  • Sur le quai
  • Happy?
  • rue Garancière
  • St. Germain
  • Thermopyles by night
  • Ella
  • Baobabs
  • Vaudou

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.