Džuma…

 

“O vjernici, kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite” (El-Džumu'a 9. i 10.)

Allah, subhanehu ve te'ala, postavio je u svemiru univerzalna pravila i nepromjenjive zakone, potpune, kojima se ništa ne može dodati niti oduzeti, na osnovu kojih možemo procijeniti tokove događaja i u kojem smjeru ti događaji vode.

Kako stoji u Allahovoj Knjizi: ”U Allahovim zakonima ti nikad nećeš naći promjene, u Allahovim zakonima ti nećeš naći odstupanja” (Fatir, 43)

Kada se dogode smutnje svako nastoji iznijeti svoj stav, i pojave se razne priče koje pomute shvatanja ljudi.

Mnogi zalaze u ono što ih se ne tiče kontradiktorno tumačeći događaje. Kod njih se javlja smjelost da govore protiv istine, a ”zastupajući” interese društva.

Strah i samoljublje pomiješa se sa tumačenjima povoda i posljedica smutnje, što neki koriste za obračune sa drugima. Tako sebe dovode u težak položaj kojim ih Allah ne obavezuje, i ne mogu podnijeti njegov teret.

Nestručni za takvu problematiku izdaju fetve i smjelo govore o ispravnosti ili pogrešnosti stava ili mišljenja, zaboravljajući ili ne znajući riječi Allahovog Poslanika, s.a.v.s.: “Najsmjeliji od vas u izdavanju fetvi najsmjeliji su za Džehennem”.

Omladina, mlada i nezrela, biva zbunjena te neznajući kako da postupi počne korigirati svoje stavove, ne jednom niti dvaput, nego konstantno.

Neko ih mišljenje povuče desno, a lijepa riječ na potpuno suprotnu stranu.

Tako, zbunjeni i neodlučni, lutaju i traže nekakav znak ili vodiča koji će ih provesti kroz tmine smutnji, a malo je onih koji će im ukazati na ispravan stav i sačuvati ih od posrtaja i neodlučnosti.

Zanemarane su časne upute Allahovog Poslanika, s.a.v.s., koje daruju dalekovidnost, čistu misao, jačinu shvatanja, spoznaju pozadine smutnje, preciznost u procjeni, opreznost u poduzimanju odluka, jasnu predstavu sistema djelovanja, smirenost u duši, sigurnost u mišljenju.

Sve ovo svojevrsna je prevencija kajanju do kojeg može doći zbog zauzimanja pogrešnih stavova, neodlučnosti u stavovima i potezima, brzopletosti u donošenju radikalnih i ekstremnih rješenja.

U Muslimovom Sahihu od Ma'kila bin Jesara prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Ibadet u vremenu kada se proširi krvoproliće i laž je kao hidžra ka meni.”

Ibadet i dova Allahu mijenja stvari, utječe na odredbu i mijenja stanja, jer Allah je Taj Koji radi šta hoće i sudi kako hoće i ne dogodi se u svemiru niti najmanja stvar a da to nije Allahovom odredbom i naredbom, i Allah je Taj čija je vlast apsolutna nad cijelim univerzumom.

Iz Njegovog šerijata deriviramo propis za svaku situaciju. Onaj koji skrušeno zatraži utočište kod Njega u vremenu poteškoća i nevolja, kada se stvari pomute i rašire se laž, nered i razilaženja, podari mu realan, precizan, jasan postojan izlaz u skladu sa univerzalnim principima kosmosa i ljudskog roda.

Najveći i najveličanstveniji ibadet je namaz, počevši od obaveznih, pet dnevnih namaza, a zatim nafila i dobrovoljnih namaza, ustrajavajući na njima sve dok to ne ostavi istinski trag na dušu i srce.

Rečeno je u prvim generacijama: “Bilo je takvih među nama koji bi kada čuju ezan, a u ruci im je vaga kojom vagaju trgovačku robu kupcu, ostavljali vaganje i vraćali se poslu tek nakon obavljenog namaza.”

Takvu osobu su, i pored toga, u tom vremenu smatrali lijenom jer se odazivala na namaz tek kada čuje poziv za njega.

Da nam je bar nalikovati na takve!

Danas, u vremenu koje je ispunjeno poteškoćama, smutnjama i sukobima, mi se ponašamo tako da kada čujemo ezan za namaz, i pred nama je dovoljno vremena da se do kraja ezana nađemo u džamiji, kasnimo ili, ako smo pred džamijom, ne ulazimo sve do učenja ikameta.

Je li to ibadet koji će nas odvesti do izlaza i donijeti nam smiraj i spas?

Što se tiče dobrovoljnih namaza, odnos selefa prema njima bio je takav da su mali dio noći proveli u spavanju, a koliko smo mi ustrajni u tome i koliko uopće imamo udjela u ovom uzvišenom ibadetu?

Možda smatramo da su mnogobrojni tekstovi koji nam govore o vrijednosti i značaju ovog ibadeta upućeni isključivo njima?!

Allah, subhanehu ve te'ala, postavio je u svemiru univerzalna pravila i nepromjenjive zakone, potpune, kojima se ništa ne može dodati niti oduzeti, na osnovu kojih možemo procijeniti tokove događaja i u kojem smjeru ti događaji vode. Kako stoji u Allahovoj Knjizi: U Allahovim zakonima ti nikad nećeš naći promjene, u Allahovim zakonima ti nećeš naći odstupanja. (Fatir, 43.)

Koliko razmišljamo o Kur'anu?

Bolje da se zapitamo koliko vremena provodimo učeći ga?

Da li ga proučimo svakih pet dana, kako je to bila većinska praksa u prvim generacijama, ili ga proučimo u nešto dužem periodu? Ili smatramo uspjehom ako ga proučimo u svakih deset dana!

Kako doći do svjetla u mraku smutnji kada smo daleko od Allahove Knjige?

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Lara les yeux dans les yeux
  • Quittie les yeux dans les yeux
  • amour
  • Parvis
  • Naomie
  • Kenji
  • Tulipe
  • Kamel
  • mes sargasses

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.