Život okrenut naopako

Piše: Nidžara Ahmetašević

Poštujući demokratske principe o slobodi govora i kulture dijaloga, bez incidenata, bez jezika mržnje, u Tuzli je ove sedmice održana tribina “Savršenstvo šerijata – pogubnost demokratije” koju je organizovalo udruženje sljedbenika selefijskog tumačenja islama, ili kako ih često zovemo – vehabije. Održavanje tribine su pokušale spriječiti udruge koje su, barem se predstavljaju tako, prodemokratske i građanske, tražeći zabranu i koristeći jezik mržnje u svojim istupima u kojima su osuđivali organizatore ove tribine i njihove ideje.

Dok su selafije pozivali antidemokrate da dođu na tribinu i čuju šta imaju reći, postave pitanja ako žele, demokrate su odbile taj poziv i ostale ispred mjesta na kojem se održavala tribina da uzvikuju parole tipa “Niste dobrodošli”, “Mi nismo vaši taoci” i “Mi smo za sekularnu BiH”.

Neki od demokrata koji su se bunili protiv tribine su govorili i kako treba protjerati selafije jer nameću nešto tuđe i strano. Kao da je riječ o nekim strancima, moža čak vanzemaljcima, a ne ljudima koji žive sa nama i koji su rođeni ovdje. Samo su odlučili da budu drugačiji.

Lično se ne slažem sa onim što govore. Ne sviđa mi se kako žive, način na koji tretiraju žene i djecu, ali zato i nisam član te zajednice. Njihov život je njihov izbor. Voljeli bi oni da žive u šerijatski uređenoj državi, što je njihovo pravo, isto kao što bih ja voljela da živim u državi baziranoj na vladavini prava i ljudskim pravima. No, sve dok smo u Bosni, čini se ni meni ni njima se neće želja ostvariti.

Isti dan kada je održana tribuna u Tuzli, Međunarodna krizna grupa je objavila izvještaj koji se tiče politizacije islama u BiH, u kojem se spominju, pored ostalog, i selafije.

U izvještaju stoji da u BiH ima vjerovatno nekoliko hiljada sljedbenika selafijskog učenja i da nisu ujedinjeni. Također podsjećaju kako su prvi koji su donijeli ovaj za nas drugačiji način prakticiranja religije bili mudžahedini koji su dovedeni tokom rata, uz pristanak lokalnih vlasti, da se bore. Tokom svog boravka, mnogi su osnovali porodice, i kao misionari širili svoje nazore i ubjeđenja.

Većina tih stranaca odavno je napustila našu zemlju, neki jer su morali, neki jer su samo nastavili svoju misiju. Među njima je bilo kriminalaca, ljudi koji su odgovorni za ratne zločine, loših ljudi, a valjda i dobrih. Selafizam je ostao u Bosni, kao što ga ima svuda u svijetu, i danas su sljedbenici većinom Bosanci i Hercegovci. Često vrlo mladi ljudi koji su imali razna teška iskustva i ponekada im je pripadnost ovoj zajednici bijeg od stvarnosti. U izvještaju piše i da uglavnom nisu agresivni. Ipak, među njima naravno ima onih koji su ekstemisti, kakav je recimo Mevlid Jašarević koji je izvrišio napad na Američku ambasadu u Sarajevu pri kojem je ranjena jedna osoba, ali njegov čin nije dobio javnu podršku ove zajednice.

Također stoji kako sljedbenici ovog pokreta nisu bili masovno uključeni u druge nasilne incidente već godinama. Pojedinci koji su počinili krivična djela, zbog kojih su i procesuirani, su uglavnom stranci ili osobe sa kriminalnim dosijeima ili pak osobe koje imaju određena psihološka oboljenja. “Postoji rizik da se slično može ponoviti, manji incidenti, ali nema znakova organizacije koja je sposobna ili ima interes da izazove masovno nasilje i teror”, smatra Grupa.

Zaključak ovog vrlo zanimljivog, i bitnog izvještaja, je da su selafije mala, podjeljenja i ne-nasilna zajednica, ali da prava nestabilnost i nasilje prijete od nacionalizma koji u zadnje vrijeme ponekada ima podršku zvanične Islamske zajednice (IZ) i njenih lidera.

Međunarodna krizna grupa tako ukazuje na jako bitnu činjenicu da je IZ u BiH postala bitan politički faktor koji utiče na oblikovanje bošnjačkog nacionalnog identiteta.

“Činjenica da Islamska zajednica koristi bošnjački nacionalizam, djelimično kao odgovor na srpski i hrvatski, je nešto što može dovesti do podizanja tenzija. Ovo je slučaj danas u Mostaru gdje IZ zagovara tvrdu liniju, pokušavajući ujediniti Bošnjake u njihovoj političkoj borbi protiv hrvatskih partija, instruirajući ih kako da glasaju za lokalne vlasti i formiraju općinu. Iako su gradski mandat i budžet istekli, u Mostaru nisu održani izbori 2012. Bez vlasti fomiranih po zakonu, postoji rizik da će biti suspendovani svi servisi grada. Bez postizanja teškog kompromisa, svi građani će patiti,” kaže se u izvještaju.

Tokom proteklih godina, lideri IZ u BiH u više navrata su otvoreno koristili jezik mržnje prema svima onima koji ne misle kao oni, uključujući novinare, nevladin sektor, pripadnike manjinskih grupa… Teško da su spremni na dijalog, ne žele slušati nikoga, nameću svoje stavove i vidno utiču na to da se ionako loša situacija u ovom zemlji još pogorša. Pri tome, ulaze u sve pore društva i, zajedno sa drugim vjerskim zajednicama, utiču na to da država ima sve manje odlika sekularne.

Građani se uglavnom ne bune protiv ovoga, jer građani u BiH, kao što često rade i mediji, se radije bave manje bitnim stvarima, jer je to lakše, valjda. Problem nam je tribina na kojoj govore bradate spodobe, mada nas pozivaju na dijalog, ali nam nije problem što se Mostar utapa u ludilu već više od 15 godina. Kao i cijela zemlja.

 

(manjine.ba)

Add comment

HOTEL bm

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.