Predizborna kampanja počinje -Cirkus je i u Vašem gradu!

Širom Bosne i Hercegovine, 7. septembra zvanično počinje predizborna kampanja za lokalne izbore, koji će se održati 7. oktobra.

U Centralni birački spisak upisano je 3.144.296 birača, koji će moći da glasaju za ukupno 383 politička subjekta sa glasačkih listića. Od ovog broja, na izborima učestvuju 84 političke stranke, 59 koalicija, 224 nezavisna kandidata i 16 lista nezavisnih kandidata.

Lokalni izbori se održavaju i u 57 opština i, od ove godine, u šest gradova Republike Srpske, jer su u međuvremenu status grada, osim Banjaluke i Istočnog Sarajeva, dobili i Doboj, Prijedor, Trebinje i Bijeljina.

Upravo u gradovima će se odigravati najtvrđa borba za izbor gradonačelnika.

U Republici Srpskoj se već duži niz godina ona svodi uglavnom na borbu između vladajuće stranke – SNSD-a i najveće opozicione stranke – SDS-a. SNSD je najavio da će odnijeti pobjedu u Doboju i Bijeljini, tradicionalnim SDS-ovim uporištima, dok nam u SDS-u tvrde kako će osvojiti brojne SNSD-ove opštine.

Zanimljivo će svakako biti i u Prijedoru, koji "drži" Pavićev DNS, i koji već dugi niz godina predstavlja trn u SNSD-ovom oku. Iako na nivou RS predstavljaju vladajuću koaliciju, SNSD bi rado zbrisao DNS sa vlasti u Prijedoru.

Najzanimljiviji izbori će nesumnjivo biti u Banjaluci. U najvećem gradu RS, koplja će ukrstiti kandidat SNSD-a Slobodan Gavranović, kandidat SDS -a Nenad Stevandić i lider Demokratske partije u okviru koalicije "Zajedno za Banjaluku" Dragan Čavić, a mnogi analitičari smatraju da će rascjep opozicije u vidu dva kandidata u Banjaluci i odrediti njihovu sudbinu.

U utrci za gradonačelnika Banjaluke su još i Milutin Pejić iz Socijaldemokratske partije Republike Srpske te Aco Prelić iz Stranke socijalne sigurnosti srpskih boraca.

Što se tiče predizborne kampanje i njenog finansiranja, partije koje smo obišli su nas uvjeravale da će limiti potrošnje biti nešto skromniji. Najviše novca izdvojiće za kampanju SNSD – oko milion maraka, dok će Čavićev DP pokušati osvojiti birače sa skromnih 80 hiljada konvertibilnih maraka.

SDS: Uvjereni u vrlo izvjesnu pobjedu

Generalni sekretar SDS-a Dragan Čuzulan kaže kako zvanični početak kampanje, 7. septembra, SDS planira izvesti u dvije opštine i to simboličkim lijepljenjem prvog plakata u  Bijeljini, inače dugi niz godina SDS-ovo uporište, uz prisustvo predsjednika partije Mladena Bosića i domaćina, načelnika opštine Bijeljina Miće Mićića, te u isti dan u Prijedoru, gdje će biti predstavljena kampanja, vizuelni identitet i marketing kampanje, te predstavljanje SDS-ovog kandidata u opštini Prijedor – Borislava Bojića.

Čuzulan za BUKU kaže kako su troškovi kampanje limitirani izbornim zakonom i oni su za SDS prema obimu kandidata i lokalnih načelnika negdje oko 800 000 maraka.

“To je dozvoljeni limit kampanje. Stranka je išla sa racionalnijim pristupom i možda ćemo oko 50 posto tih sredstava potrošiti na kampanju“, kaže Čuzulan.

On navodi kako je SDS-ova glavna poruka kampanje „Jake opštine – jača Srpska„ jer ona zapravo stavlja akcenat na ono što u SDS-u smatramo da je glavni problem Republike Srpske – udaljavanje vlasti od građana.

”Po nama, postoji potreba da se razbije centralizovani način upravljanja RS koji promoviše SNSD kroz ličnost Milorada Dodika za koji mi smatramo da je potpuno pogrešan, autokratičan i nefukcionalan. Mi smatramo da treba biti veća nadležnost lokalnih zajednica i zato smo izašli sa projektom decentralizacije koji, osim institucionalne decentralizacije, podrazumijeva i fiskalnu decentralizaciju, dakle, veći priliv sredstava lokalnim zajednicama, jer su po prirodi stvari bliži građanima“, navodi za BUKU generalni sekretar SDS-a.

Što se tiče procjene rezultata izbora u RS, Dragan Čuzulan kaže da je, prema njihovim internim istraživanjima, SNSD u značajnom padu, a da SDS ima solidan rast.

“Mi očekujemo da popravimo situaciju u značajnom broju opština. Sigurno da se u Trebinju očekuju promjene i sigurno se očekuje pobjeda zajedničkog kandidata. Višegrad, Čajniče, Sokolac, Rogatica, Han Pijesak, Vlasenica, Zvornik, Prnjavor, Gradiška, to su sve opštine koje drži SNSD i gdje je on na vlasti. Tradicionalno, SDS-ove opštine su Bijeljina, Doboj, Istočno Sarajevo, koje ćemo izvjesno dobiti. Generalno se može govoriti o vrlo izvjesnoj pobjedi SDS-a”, zaključio je razgovor Dragan Čuzulan, generalni sekretar SDS-a.

SNSD počinje sa Koloseumom pobjednika

Izvršni sekretar SNSD-a Rajko Vasić kaže da će već u petak 7. septembra po podne, na najveći banjalučki trg, doći oko 3.000 njihovih pristalica. Predizborni performans nosi naziv „Koloseum pobjednika", a predviđeno je postavljanje velikog kružnog panoa, na kojem će biti fotografije svih SNSD-ovih kandidata za načelnike.

“Tu će doći i rukovodstvo stranke i tako će simbolički biti označen početak kampanje. Iste večeri u Prnjavoru i Derventi biće organizovani prvi veći skupovi. Držaćemo se naše tradicionalne tehnologije. Radićemo na terenu, a centralni skup sa vrhom partije biće organizovan u svakoj opštini”, rekao je Rajko Vasić.

Njegova procjena je da će na kampanju SNSD-a  biti potrošeno oko milion maraka.

“Troškovi se uglavnom odnose na plakate, medijski prostor u nekoliko štampanih medija i na televiziji, majice i oko 200 bilborda “ – rekao je Rajko Vasić.

Glavni odbor SNSD-a, na sastanku u Bijeljini, krajem juna, zaključio je da su opštinski odbori uspješno sproveli predizborne aktivosti, te da je cilj na lokalnim oktobarskim izborima apsolutna pobjeda – pobijediti u opštinama u kojima je ova stranka već na vlasti, te osvojiti vlast u Bijeljini, Foči, Prijedoru i Doboju.

PDP – Prvi put kao opoziciona partija

Generalni sekretar PDP-a Igor Crnadak ističe kako PDP starta sa kampanjom tradicionalno na Trgu Krajine u Banjaluci 7. septembra, gdje će se okupiti veliki broj kandidata i simpatizera i gdje će biti postavljen štand, te gdje će se održati prva izborna komunikacija sa građanima, kao i konferencija za štampu.

“Partija prvi put ide kao opoziciona partija i to sa stažom od preko 3 i po godine kao opoziciona partija. Iskoristili smo to vrijeme da napravimo jedan ozbiljan opozicioni program, koji obuhvata ključne segmente društva, grupisane u pet najvažnijih politika, i to je ono sa čim idemo pred birače“, navodi Crnadak.

Crnadak navodi kako će se prvi veći skup održati 7. septembra u Šamcu, gdje će se predstaviti PDP-ov kandidat za načelnika ove opštine.

Što se tiče izbornog programa, prema Crnadku, on će za svaku opštinu biti drugačiji.

“Naši su odbori pripremili šta to konkretno treba pripremiti za svaku pojedinačnu opštinu i sa tim idemo pred birače, u kombinaciji sa naših pet politika koje su opšte i koje nisu vezane za lokalne zajednice, jer smatramo da što veći broj glasova PDP dobije na lokalnim izborima, što više podrške dobijemo sada, to će 2014-e  naše politike imati šansu da se sprovedu.“

PDP je u fokus predizborne kampanje stavio ogromnu nezaposlenost, korupciju i kriminal.

“U RS nikada nije bilo više nezaposlenih i, uopšteno govoreći, od rata naovamo se nikad teže nije živjelo. Naš fokus je na tim običnim, svakodnevnim problemima ljudi. Vlada RS, i uopšte SNSD-ova vlast, usmjerena je na svoje održavanje na vlasti, odžavanje svojih privilegija, na sceni je ogromno zaduživanje koje RS ne može da izdrži i jedan potpuni nedostatak brige za običnog radnika, borca, penzionera za obični svijet koji sastavlja svaki mjesec kraj sa krajem i pati se“, navodi Crnadak u razgovoru za BUKU.

Ona nam je saopštio da će, prema prvim proračunima, PDP-ova predizborna kampanja koštati 320 hiljada maraka i taj okvir ne bi trebao biti probijen.

I u PDP-u se nadaju boljim rezultatima na lokalnim izborima.

“Što se tiče naše partije, mi smo imali oko 10,5 posto prije četriti godine. Mi očekujemo skok i očekujemo načelničke pobjede u velikom broju opština gdje smo se kandidovali. Najviše smo optimistični oko Trebinja, Kotor Varoši, oko Mrkonjić Grada, gdje je PDP-ov kandidat zajednički kandidat opozicije i jedini protivkandidat vladajućoj strukturi, a takođe dobar rezultat očekujemo i u izbornoj jedinici odnosno području Istočnog Sarajeva, te u Novom Gradu, gdje imamo kandidata za načelnika. Očekujemo i veći broj birača, te zadržavanje stabilne pozicije u Banjaluci, gdje smo drugi po jačini već šest godina“, zaključuje Crnadak svoje viđenje izbora na lokalnom nivou.

Dragan Čavić – „Turnir u šahu, pa na Trg Krajine“
 
Dragan Čavić, predsjednik Demokratske partije i kandidat opozicionog bloka „Zajedno za Banjaluku“ za gradonačelnika Banjaluke, kaže da su spremni i da je predviđeno da će kampanja djelovati u više pravaca uobičajenih za provođenje svake izborne kampanje.

“Kampanju ćemo provoditi u nekoliko pravaca i aktivnosti. Organizovanjem promocije naših programskih aktivnosti i iznošenjem kritičkih stavova prema onim koji su Banjalukom vladali u proteklom periodu“, kaže Čavić za BUKU.

On dodaje da će DP imati nekoliko vrsta prezentacija svojih programskih stavova.

„U petak, prvog dana kampanje, će se pojaviti sva naša outdoor kampanja na mjestima koja smo odredili i dogovorili sa onima koji izdaju prostor. U gradu će se pojaviti bilbordi, citylight izlozi i plakati na određenim autobuskim linijama“, dodaje Čavić.

Čavić navodi kako će u petak početi i živa komunikaciju sa biračima i to sa dvije vrste aktivnosti.

“Već u 9 sati predstavićemo se biračima i to sa turnirom u šahu na otvorenom, čiji sam ja pokrovitelj kao kandidat za gradonačelnika Banjaluke, a tokom dana ćemo zajedno sa našim koalicionim partnerima iz Koalicije „Zajedno za Banjaluku“ biti u živom kontaktu sa građanima, nudeći naš štampani materijal i to je taj najbitniji segment kampanje – živi kontakt sa građanima i praktično ćemo sve četiri sedmice biti u konstantnoj komunikaciji na terenu sa građanima“, dodaje on.

Predsjednik DP-a želi građane upoznati o tome šta su programski ciljevi Demokratske partije, te šta se želi uraditi u smislu promjena u gradu Banjaluci  nabolje. Slijedeći segment njihove kampanje je kampanja u elektronskim medijima.

“Uradili smo spotove, te jedan propagandni film koji ćemo emitovati na tri televizije, na ATV-u, BN-u i K3, koji se tiče afirmacije naših programskih ciljeva u gradu Banjaluci. Pored svega toga smo ozbiljno radili na kampanji preko interneta, tako da smo pristupili redizajniranju našeg web sajta DP. Ja sam kao kandidat koalicije Zajedno za Banjaluku uradio i vlastiti sajt i on je već u funkciji i biće u punom smislu funkcionisanja nakon 7. septembra kao medij za promociju svih mojih izbornih aktivnosti i planova za izbore 7. oktobra. To smo uradili i na području socijalnih mreža, FB i Twiteru, tako da smo praktično pokrili sve aspekte vođenja jedne izborne kampanje“, kaže Čavić.

Prema njegovim procjenama, cijela kampanja DP-a za 44 opštine u kojima ova stranka učestvuje koštaće između 60 – 80 hiljada konvertibilnih maraka.

Ovo je samo mikro segment onih kojima možete, a ne morate dati svoj glas.

U svakom slučaju, na vama je da nakon predizbornog cirkusa odaberete one za koje mislite da će najbolje predstavljati Vas, Vašu ulicu, Vaše parkove, Vaše naselje… Ne padajte na priče o mirnim i (ne)mirnim razlazima – to Vas samo dobro foliraju i pale. Ali ne date se Vi, znamo mi to. I upamtite još i ovo,  snažniji ste od Njih, makar na taj dan izbora – tog 7. oktobra. A ta je snaga, priznaćete, ipak najvažnija….

(Elvir Padalović; 6yka)

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Chihoko ##
  • Chihoko #
  • Chihoko
  • Chihoko
  • rebel
  • Fashion
  • All about Stanley
  • no way out
  • blue screen

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.