Da je Facebook u svojih nešto više od osam godina postojanja u mnogo navrata mijenjao svoje sigurnosne postavke nije nikakva tajna, a čini se kako njegovi vlasnici još uvijek nisu uspjeli pronaći model koji će zadovoljiti kako oglašivače, tako i njegove krajnje korisnike.
Iz firme u kalifornijskom gradiću Menlo Parku nadaju se da će najnovijim promjenama konačno približiti tom cilju.
Jedna od prvih stvari koju ćete primijetiti jest da Facebook postavke privatnosti više ne zove tim imenom, već će se ubuduće služiti nazivom „pravila za korištenje podataka”.
Ukoliko se nakon petka 23.03. spojite na svoj Facebook račun ili se koristite njime na bilo koji način, stranica će smatrati da ste joj dali svoj pristanak na sve predviđene promjene.
O kakvim se još konkretno promjenama radi i hoće li to na bilo koji način uticati na nas krajnje korisnike?
Generalno govoreći, nove promjene ne bi trebali donijeti ništa radikalno novoga u načinu na koji koristite stranicu, niti će ih mnogi uopšte biti svjesni. Ipak, oni zabrinuti za svoju online privatnost trebali bi ipak detaljnije pročitati na koji će način najpopularnija društvena mreža na svijetu takve stvari rješavati u budućnosti.
• Promjena u tački 2.3. pravila za korištenje podataka dopušta vašim prijateljima da daju dozvolu različitim aplikacijama da pristupe vašim osobnim podacima, za što im je do sada trebalo vaše eksplicitno dopuštenje. Aktivnosti vaših prijatelja mogu u određenim situacijama otkriti vaše osobne podatke.
• Promjenama se otvorila mogućnost da Facebook efikasnije blokira korisnike koji otvaraju više računa i koriste ih pod kojekakvim pseudonimima. Hoće li i u kojoj mjeri Facebook to doista i koristiti, ostaje za vidjeti.
• Nova pravila zahtijevaju od korisnika da informacije na svojim profilima redovno osvježavaju i drže tačnima, kako ne bi u zabludu dovodile oglašivače, partnere i sve ostale zainteresovane strane. Kako će Facebook to provjeravati ostaje misterij.
• Promjena riječi „korisnici” u nekim dijelovima teksta u riječi „korisnici i nekorisnici koji su u interakciji s Facebookom” mogla bi značiti da Facebook ima namjeru na neki način proširiti svoja pravila i na ljude koji uopšte nemaju Facebook profil.
• Nova su pravila dobili i developeri aplikacija – na zahtjev Facebooka ili samog korisnika moraće brisati sve lične podatke o korisniku i osigurati efikasan mehanizam za to. Takođe, firme se obvezuju da neće prodavati podatke o korisnicima trećim osobama. Konačno, firme moraju osigurati jednostavan postupak odjave korisnika s njihovih aplikacija.
Zanimljivo, Facebook s druge strane istu stvar nimalo ne olakšava svojim korisnicima, budući da je proces odjavljivanja s Facebooka zauvijek još uvijek vrlo mukotrpan.
(Metro)
Add comment