Kozarac.ba

Austronet-Spoj stranog kapitala i domaće pameti

 

Austrijska kompanija Plaspack Nezt GmbH, koja je na evropskom tržištu prisutna višod tri decenije, 2007. godine osnovala je Austronet d.o.o., kao svoju kćerku firmu u Bosni i Hercegovini.

Njihova djelatnost je proizvodnja i prerada mreža od polipropilenata i drugog tekstilnog platna u svrhu zaštite u građevinarstvu, poljoprivredi, te izradi i konfekciji reklamnih banera za sporteske terene, tenis blende, suncobrane. Sirovinu nabavljaju na evropskom tržištu, odnosno u Austriji i Njemačkoj. Proizvodnja je bazirana , isključivo, na izvozu.

O ostvarenim poslovnim rezultatima u ovoj i planovima za narednu godinu razgovarali smo sa Enesom Kahrimanovićem, direktorom Austroneta.

“Na parceli koju smo sami kupili, napravili smo malu industrijsku zonu os 15.000 m2. Osim što smo izgradili četiri hale ukupne površine 5.300 m2, samostalno smo uveli vodu, struju, telefon i asfaltirali potrebne površine. Za proizvodni dio koristi se 4.500 m2,  preostalih 800 m2 je skladišni prostor.  Namjeravamo izgraditi dodatnih 800 m2 što bi ukupnu površinu u halama povećalo na 6.100 m2 – kazao je direktor Kahrimanović.

Lani se na izvoz odnosilo 86% ukupne proizvodnje, sa tendencijom rasta u ovoj godini. Brojne evropske kompanije koriste njihove proizvode, o tome direktor Kahrimanović kaze:

– Posjedujemo bogatu referenc listu. Veliki i poznati za koje proizvodimo za potrebe cijele Evrope su : Baumit, STO, Strabag, Porr, Alpina, Ringer, Lavill i Rofix u građevinarstvu, zatim Fischer, Princ, Vökl, Adidas, Wilson, Kswis, PowerHors, Karstadt, Head, Babolat u tenisu i sporskom dijelu proizvodnje reklama, te suncobrani i tende za firmu Soliday. Na domaćem tržištu najviše se traže zaštitne mreže za skele na graževinama, zaštitne ograde za individualnu upotrebu, te zaštitne mreže protiv grada, koje će, nadamo se, u narednom periodu biti više zastupljene.

Nažalost, na domaćem tržištu nismo puno zastupljeni. Poslovi koje trenutno imamo na evropskom tržištu su toliki da sa postojećim kapacitetima ne stižemopokriti zahtijeve domaćih kompanija. Nadam se da ćemo u narednom periodu i domaćim kupcima moći ponuditi kvalitetan i pristupačan proizvod- rekao je direktor Kahrimanović.

Kada je riječ o ulaganjimau novu opremu, u toku je izvođenje završne faze projekta proširenja proizvodnih kapaciteta. Za izgradnju novog objekta površine 2.500 m2 i nove mašine, tokom ove godine, uloženo je 1.500.000 eura.

– Do početka sezone, odnosno do marta naredne godine namjeravamo investirati još 500.000 eura u dodatne mašine čime će se naša proizvodnja suncobrana „Soliday“ biti najsavremenija u svijetu. Mašine koje smo do sad uzeli, te one koje su planirane, predstavljaju vrh svijetske tehnologije. Uz trenutno uposlenih 36 radnika, sa uvoženjem novih proizvodnih pogona taj broj ce biti veći-riječi su direktora Kahrimanovića.

Poslovanje Austroneta u toku 2011.godine ocijenjuje dobrim u odnosu na trenutnu ekonomsku krizu, koja je na svijetskom tržištu prisutna već niz godina.

Ulaganja u proširenje proizvodnje dokaz su našeg pozitivnog pogleda na budućnost, i porast proizvodnje i prodaje. Nadam se da ce i političke strukture RS-a i države Bosne i Hercegovine prepoznati značaj stranih investicija, te više voditi računa o subvencijamaprema njima. Time bi uputili pozitivan signal drugim potencijalnim ulagačima.

Austrijska privredna komora, koja djeluje pri Ambasadi Republike Austrije u BiH, u više navrata posjećivala je našu firmu, davala smjernice i nove kontakte sa drugim privrednim subjektima u BiH. To bi mogao biti pokazatelj domaćim političarima na koji način mogu dati svoj doprinos poboljšanju privrednog prosperiteta zemlje, zavrsava Kahrimanovic.

(Privredne novine)

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.