Ono čemu svaki istinski zaljubljenik u Allaha teži jeste susret sa svojim Voljenim i slast gledanja u Njegovo Plemenito lice, što je najveća slast u ahiretskom Džennetu za one koji su već na dunjaluku kušali slatke plodove ljubavi i čežnje za Njim, ostvarujući džennet u prsima svojim.
Abdu-l-Wahid ibn Zejd prednosi da je Hasan El-Basri rekao: „Kada bi pobožnjaci znali da neće vidjeti vidjeti Allaha na ahiretu, njihove bi duše od tuge izgorjele…“
„Neki je čovjek stao pred Šiblija i upitao ga: ’Koje je strpljenje najteže strpljivima?’
– Strpljenje u ime Allaha. – odgovori on.
– Ne. – reče čovjek koji je upitao.
– Strpljenje radi Allaha. – reče Šibli.
– Ne. – reče čovjek.
– Strpljenje koje u iskušenjima koje daje Allah. – reče Šibli.
– Ne. – odgovori čovjek.
– Pa koje je strpljenje onda najteže. – upita ga Šibli.
– Strpljenje (u čekanju za susretom sa Allahom i na udaljenosti) od Allaha…
Nakon tih riječi Šibli tako jako uzdahnu da mu je duša gotovo napustila tijelo…“ (Ibnu-l-Qajjim)
„Jedan od znakova iskrene ljubavi jeste i to da zaljubljenik ne može biti u potpunosti sretan osim u društvu voljenog i dok je god od njega odvojen njegovu dušu nastanjuje nemir.“ (Ibnu-l-Qajjim)
„Džunejd prenosi da je čuo Sirrija (Es-Seqatija) kako govori: ’Čežnja za Voljenim je najveći stepen koji arif može postići ukoliko ga istinski ostvari. A kada dostigne taj stepen, zaboravit će sve što ga odvraća od Onoga za Kim čezne.“ (Ibnu-l-Qajjim)
Kaže Ibnul Qajjim: “Upitan je Džunejd: ’Zbog čega onaj koji voli plače kada se susretne s voljenim?”, pa odgovori: To je zbog silne sreće i ljubavi i velike čežnje za njom.” (Ibnu-l-Qajjim)
„Neki zaljubljenici su rekli: ’Srca onih koji čeznu obasjana su Allahovim svjetlom. Kada se njihova čežnja ustalasa, obasja prostor između neba i Zemlje. Allah Uzvišeni ih pokaže Svojim melekima i kaže: Ovo su oni koji čeznu za susretom sa Mnom. Uzimam vas za svjedoke da Ja još više čeznem za njima.’“ (Ibnu-l-Qajjim)
„Voljeti Njega je užitak, život, sreća duše, snaga srca, svjetlo uma, zjenica oka, izgradnja naše nutrine. Za zdrava srca, dobre duše i pametne glave ništa nije slađe, ukusnije, prirodnije, sretnije i bolje od ljubavi prema Njemu, naklonosti prema Njemu i žudnje za susretom sa Njim. Slast koju vjernik tako osjeća u srcu svom iznad je svake druge slasti. Uživanje koje tako osjeća potpunije je od bilo kojeg drugog, i ta slast je veća od svake druge.
Neki, koji su to postigli, govore:
– Uistinu se dešava da srca tako ustreptaju, pa ako stanovnici Dženneta budu osjećali isto – bit će im zaista dobro…
– Srce u nekim trenucima doživi takvu ustreptalost zbog naklonosti prema Allahu…
– Ubogi nemarnici odlaze sa ovoga svijeta ne okusivši ono što je na njemu najbolje…
– Kada bi kraljevi i njihovi sinovi znali šta mi imamo, navalili bi na nas sabljama…
Ponalaženje i kušanje rečenog zavisi od snage ljubavi, znanja o ljepoti Voljenog i blizine Njemu. Sve što je ljubav savršenija, znanje o Voljenom potpunije i udaljenost od Njega manja – slast, užitak i sreća jači su. Onaj ko najbolje zna Njegova Imena i Osobine, ko Njega najviše želi i voli, ko Mu je najbliži – u srcu će osjetiti slast koja se ne može iskazati i koja se može znati samo kušanjem. Kada to srce okusi, ne može više voljeti nikoga drugog do Njega, niti nečemu naklonjeno biti. Sve što više voli Allaha to Mu se jače pokorava, poniznije je prema Njemu i slobodnije je od robovanja drugom.
Srce se raduje, dobro čini, uživa i smiruje samo obožavajući svog Gospodara, voleći ga i predajući se Njemu. Da ima sve slasti stvorenja ne bi se smirilo, smao bi mu se siromaštvo i briga povećali. (…)
U srcu svakog vjernika je ljubav prema Allahu Uzvišenom, ono nalazi mir u spominjanju Allaha, uživanje u spoznaji Allaha, slast i sreću u razmišljanju o Njemu, žudi za susretom sa Njim, razdragano je Njegovom blizinom…
Pošto je Allah Uzvišeni znao da srca onih koji za Njim čeznu neće se smiriti osim kada se sa Njim susretnu, odredio je rok za susret sa Njim kako bi im se srca smirila.
Uzvišeni je rekao: “Onaj ko se bude susretu Allaha bude nadao – pa doista je Dan obećani blizu…” (El-‘Ankebut, 5.)
Iskreni zaljubljenik – kada god se približu svom Voljenom – poveća se njegova čežnja ka Njemu…“
„Jedno od Njegovih lijepih imena jeste i El-Džemil, savršeno Lijepi, i On je preči da bude opisan ovim imenom od bilo čega drugog za što se kaže da je lijepo, jer sva ljepota koja postoji u ovom svemiru jeste od tragova Njegovog savršenog stvaranja. On posjeduje ljepotu Bića, ljepotu osobina, ljepotu djela i ljepotu imena. Sva Njegova imena su lijepa, a sve njegova svojstva su savršena, i sva Njegova djela su lijepa. Ljudi na ovom svijetu nisu u stanju gledati u Njegovu Uzvišenost i Ljepotu. Kada u edenskim perivojima ugledaju Lice Njegovo, zaboravit će sve ostale blagodati u kojima uživaju i neće se osvrtati ni na šta drugo. Da ispred Njegovog Lica ne postoji zastor od svjetlosti, blistavost Lica Njegovog spalila bi svva stvorenja do kojih Njegov Pogled…“ (Ibnu-l-Qajjim)
„Kada Allahu na Sudnjem Danu Njegovi robovi budu polagali račune, Zemlja će zasjati svjetlošću Njegovom kao što kaže: „I Zemlja će svjetlošću Gospodaa svoga zasjati i Knjiga će se postaviti…“ (10) Abdullah ibn Mes’ud, tumačeći ajet: ’Allah je svjetlost nebesa i Zemlje’, kaže: „Izvor svjetlosti nebesa i Zemlje jeste svjetlost Lica Njegovog.““ (Ibnu-l-Qajjim)
Pošto spoznaja Allaha Uzvišenog i istinska predanost Allahu Voljenom i Savršenom svim srcem, dušom i bićem daje čovjeku džennet ljubavi i čežnje prsima na ovom svijetu i slast susreta sa Voljenim i gledanja u Njegovo Plemenito lice na ahiretu, najobuhvatnija molitva koja sadrži sve to jesu riječi Poslanika plemenitom, sallallahu ‘alejhi we sellem:
Allahu moj, molim te da mi podariš slast gledanja u Lice Tvoje, i čežnju za susretom sa Tobom…
„Da je iko umro od sreće umrli bi stanovnici Dženneta…“ (Ibnu-l-Qajjim)
I naša posljednja dova jeste: Hvala pripada Allahu, Gospodaru svih svjetova…
Add comment