Brza hrana nije samo loša za naše zdravlje, nego može i aktivirati nestrpljivost i prenaglo ponašanje. Otkrilo je to novo istraživanje znanstvenika sa Sveučilišta u Torontu.
Naime, sama ideja fast fooda je da nam poveća produktivnost i učinkovitost. Time vrlo brzo možemo pojesti odabranu brzu hranu i prijeći na obavljanje drugih stvari.
Znanstvenici sada tvrde kako čak i sama izloženost brzoj hrani i s njom povezanim simbolima može ljude učiniti nestrpljivima i nervoznima.
U jednom su eksperimentu stručnjaci na ekranu kompjutera izmjenjivali simbole koji predstavljaju brzu hranu, kao što je zlatni luk McDonald'sa. Izmjenjivanje se odvijalo u milisekundama pa sudionici nisu mogli svjesno identificirati ono što su vidjeli. Takva nesvjesna izloženost simbolima povećala je brzinu čitanja sudionika u sljedećem zadatku koji su dobili.
U sljedećem zadatku sudionici su se morali sjetiti kako im je bilo jesti u fast food restoranu. Pokazalo se da su nesvjesno odabirali hranu koja se brže jede i uz koju se štedi na vremenu – nešto poput 2 u 1 šampona.
U posljednjem eksperimentu pokazalo se da ljudi koji su izloženi oznakama fast food restorana pokazuju veći otpor prema štednji. Radije odmah plate nešto što je jeftinije nego da uštede novac i kasnije kupe nešto veće.
Znanstvenici kažu kako u tome nema ništa čudno jer brza hrana predstavlja kulturu efikasnosti i trenutnog zadovoljstva. Problem je u tome što se ta potreba za uštedom vremena javlja i bez obzira na to trebamo li zbilja više vremena ili ne, pa smo zato nervozniji i nestrpljiviji.
Add comment