Crna Rupa

Znanstvenici pronašli ogromnu crnu rupu

Crna RupaU SREDIŠTU naše galaksije nalazi se ogromna crna rupa, potvrdila je najnovija znanstvena studija. Njemački astronomi pratili su kretanja 28 zvijezda, koje kruže oko centra Mliječne staze, putem teleskopa u Čileu, koji je dio Europskog južnog opservatorija, prenosi BBC.

Prema toj studiji, ta je crna rupa četiri milijuna puta teža od našeg Sunca. Crne rupe svemirska su tijela čija gravitacija je toliko velika da joj čak ni svjetlost ne može pobjeći.

Galaksije se, prema tim rezultatima, čini se formiraju oko crnih rupa, slično kao što se perla formira oko sitnog pijeska, kazao je dr. Robert Massy iz Kraljevskog astronomskog društva.

Studijom potvrđeno postojanje super-masivnih crnih rupa

“Iako mi o crnim rupama mislimo kao o generalnoj prijetnji, u smislu da ako se nađete preblizu jedne, da ste onda u nevolji, one su ipak možda odigrale ključne uloge pri stvaranju svih galaksija. One su su pomogle u koncentriranju materije, a ako je gustoća materije dovoljna, onda postoje i uvjeti za formiranje zvijezda”, kazao je Massy.

Znanstvenici s Instituta za vanzemaljsku fiziku Max-Planck, navode kako se ta crna rupa nalazi 27.000 svjetlosnih godina daleko od Zemlje. “Ono što je ova 16-godišnja studija uspjela dati najbolje empirijske dokaze kako super-masivne crne rupe u stvarnosti postoje”, rekao je Reinhard Genzel, voditelj tima znanstvenika s Max-Planck instituta.

“Zvjezdane orbite oko galaktičkog centra pokazuju kako centralna koncentracija mase, koja je četiri milijuna puta veća od našeg Sunca, nesumnjivo mora biti crna rupa”, zaključio je Genzel.

Add comment

HOTEL bm

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.