Hvala Allahu, dž.š., Koji nam pokaza Put istine, Zakona, Koji nije izostavio ništa što je potrebno ljudskom rodu. Neka je salavat i selam na Muhammeda, s.a.v.s., koji nam je u tančine objasnio Allahov zakon, koji će važiti za sva vremena i sve generacije. Upozoravao je vjernike na čvrstinu i iskrenost u vjeri.
Samo na takav način moći će sačuvati islamsko djelo od dvoličnjaka koji nemaju drugog posla nego da unose smutnju preko sumnji, neslaganja i rasprava koje nisu temelj naše vjere.
Kad mu je došao ashab da pita o djelu čijim bi slijeđenjem unišao u Džennet, Muhammed, s.a.v.s., rekao mu je:
“Budi pokoran Allahu i zatim ustraj”.
Neiskrena pokornost Allahu i Resulu biva uzrok bespotrebnim raspravama čiji su rezultat mržnja, međusobna nepodnošljivost i slabljenje islamskog duha.
Ne čudimo se što nemamo dovoljno povjerenja jedni u druge, a čudimo se što ne vladamo u svojoj porodici, pa zbog toga ne možemo naći zajedničku riječ i onda nam je svako kriv i sve nam smeta.
Abdullah ibn Mubarek je govorio:
“Kad god sam nešto prema Allahu pogriješio, rezultat takvoga griješenja dočekao bi me kod moje Žene, moga sluge i moga blaga (stoka)”.
Da vidimo zašto dolazi do malaksalosti?
Zašto iščezava ljubav medu vjernicima? Kad je neko bolestan, treba mu ustanoviti dijagnozu.
Ovdje ćemo se obratit pravom liječniku — Allahu, Koji nas liječi od svih bolesti i Koji nam je dao apoteku koja se zove Kur'an, a za konkretnu bolest, slabljenje islamskog duha, obratit ćemo se na suru El-Enfal i ajet pod brojem 46:
“Pokoravajte se Allahu i Njegovom Poslaniku i u rasprave se ne upuštajte, pa da malaksate i tako bez borbenog žara ostanete. I budite izdržljivi, Allah je na strani izdržljivih”.
Komentatori Kur'ana nam vele; “Allahu i Poslaniku iskreno se pokoravajte, jer neiskrenost u vjerovanju dovodi do rasprave, a rasprave automatski prouzrokuju duhovnu slabost, svađu medu vjernicima”.
A kad nestane duhovnog mu'minskog žara, onda nema pomoći od Allaha.
Ne budete li iskreno pokorni Allahu i Poslaniku, to će biti dovoljno da počnete raspravljati, a kad se u to upustite, to će rezultirati razjedinjenjem vaših srca.
Ne raspravljajte, jer će svaka rasprava biti uzrok nestanka autoriteta, a bez autoriteta ćete oslabiti i bili kukavice.
Doslovni prijevod riječi koje se spominju u ajetu je: “Nestat će vaš vjetar”, a vjetar aludira na slast imana, snagu vjere. Allah je poslao taj vjetar na Bedru, pa su mu'mini pobijedili bez obzira na razliku u broju vojnika.
Ta snaga, taj vjetar je nestao na Uhudu kod pojedinaca koji su zavidili i koji su bili pohlepni za materijalizmom. Zato je i bio takav rezultat.
Komentator Fahrudin Raži tumači “vjetar” kao državu, tj.: Budite pokorni Allahu i Poslaniku i ne raspravljajte, jer se raspravlja kako bi se dokazivalo u društvu i da bi se odbranili vlastiti stavovi i interesi.
Napustimo lične interese, čuvajmo interese naše vjere, naše zajednice, jedino na taj način možemo opstati. U protivnom, izgubit ćemo sve, pa i državu.
Ovim tumačenjem bivaju nam jasnije riječi islamskih učenjaka:
“Napravite državu u sebi, bit će izgrađena oko vas”.
Na kraju, evo sadržaja pisma hazreti Omera koje je uputio svome vojskovođi Sa'du ibn ebi Vekasu, koji je tražio pomoć:
Poručujem tebi i tvojima da se Allaha bojite u svakom trenutku, jer je bogobojaznost najjače oružje u borbi. Poručujem tebi i tvojima da se više bojite svojih grijeha nego neprijatelja, jer vojska grijeha je mnogo opasnija. Ako budemo isti u griješenju, nećemo im ništa moći, jer ih je više i bolje su naoružani.
Zato, stidite se Allaha i nemojte na Njegovom putu griješiti”.
Molim Allaha da nas sačuva od bespotrebnih rasprava i loših misli i da nam oprosti grijehe.
Amin!
Add comment