Dodik kupuje avione dok istočni RS gladuje

Odluka Vlade Republike Srpske da za entitetsku aviokompaniju Skaj Srpska odobri sredstva u iznosu od 25 miliona američkih dolara za kupovinu dva putnička aviona  već nekoliko dana je izložena oštrim kritikama javnosti.

Zoran čerić, predsjednik Izvršnog odbora Partije demokratskog progresa ocijenio je jučer da takvi potezi „ne idu ni na dobrobit vlade, a još manje građana, ima li se u vidu ukupna socijalno ekonomska situacija u kojoj se nalazimo“.

 

Po njemu bi bilo razumnije da je taj novac uložen u razvojne projekte od kojih bi svi u RS-u imali koristi. Ovo mišljenje dijeli i kandidatkinja PDP-a za načelnicu Opštine Rogatica Dara Iković.

„Samo s područja Rogatice u posljednje tri godine iselilo se više od četiri hiljade stanovnika. Ekonomska situacija u većini opština istočnog dijela RS-a je alarmantna, pa je bilo mnogo pametnijih načina za ulaganje novca nego za kupovinu aviona“, istaknula je Iković.

Priča o nabavci dva relativno mala aviona (dvomotorne letjelice od 50 sjedišta) ima i drugu, jednako značajnu, dimenziju. Riječ je o ekonomskoj opravdanosti osnivanja entitetske aviokompanije.

čerić kaže da „ne vidi način kako će aviokompanija RS-a djelovati, kada  se i velike i prestižne kompanije u Evropi i SAD nalaze pred stečajem“.

Damir Miljević, ekonomski analitičar iz Banje Luke, tvrdi da u vrijeme kada se  velike aviokompanije svakodnevno suočavaju s pitanjem opstanka na tržištu, nema nikakvog ekonomskog opravdanja za odluku Vlade RS-a da osnuje vlastitu aviokompaniju.

On je podsjetio na to da ni postojeća aviolinija Banja Luka – Salzburg nije ekonomski održiva i da Vlada svakog mjeseca iz budžeta pokriva njene gubitke. “Ekonomsku opravdanost kupovine aviona i finansiranja rada vlastite aviokompanije još je teže braniti ima li se u vidu činjenica da će 2. oktobra ove godine biti okončani pregovori s kompanijom Rajan Er koja bi trebala da otvori linije iz Banje Luke ka evropskim destinacijama“, kaže Miljević.

Na neopravdanost ovog poteza upozorava i Transparensi Internešnel (TI) BiH.

„Kako je moguće da u situaciji kad i velike kompanije poput AL Italije ili JAT-a traže strateške partnere i odlučuju se za privatizaciju, kako bi preživjele na tržištu, Vladi RS-a pada na pamet da osniva aviokompaniju i ulazi u nabavku aviona“, pita Srđan Blagovčanin iz TI-a.

Sugovornici Oslobođenja jedini smisao ove odluke vide u namjeri premijera Dodika da i ovim potezom demonstrira vlastitu političku snagu. Ili, kako to Miljević kaže, „imaju ljudi naše pare, pa mogu da se iživljavaju“.

Jedino je nijem na cijeli slučaj ostao Savez sindikata RS-a. Ne samo da se sindikalci RS-a nisu javno oglasili, nego su i svi pokušaji da dobijemo komentar od čelnih ljudi ove organizacije završili neuspjehom.

 

(Oslobodjenje)

Add comment

HOTEL bm

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.