Kozarac.ba

Prestaje proizvodnja legendarnog Yuga

 

PROIZVODNJA legendarnog jugoslavenskog automobila Yugo prestat će sljedeće godine, javlja beogradska Politika. Daljnjom automatizacijom i informatizacijom proizvodnje odnosno instaliranjem Fiatove tehnologije zaustavit će se tvorničke trake i za ostala vozila koja su pola stoljeća stvarana u pogonima kragujevačke Crvene zastave.

Kraj jedne automobilske ere najavili su Mlađan Dinkić, srpski ministar financija, i Zoran Radojević, generalni direktor Grupe Zastava vozila.

Prestankom proizvodnje neće prestati i proizvodnja rezervnih dijelova za Zastavine oldtimere, jer kragujevačku tvornicu na to obvezuje zakon i to u količini koja zadovoljava sedmogodišnju potrošnju.

Kad će se točno preusmjeriti proizvodnja Crvene zastave, znat će se kad se utanači ugovor s Fiatom, a čije se potpisivanje očekuje već krajem sljedećeg mjeseca.

Yugo je prvi samostalni projekt Crvene zastave

Za one koji ne znaju, Yugo je bio jedini samostalni projekt kragujevačke tvornice automobila, dok su svi ostali modeli bili replike talijanskih vozila marke Fiat. Nestanak “temperamentnog štediše”, kako je etiketiran u reklamnoj kampanji, nadugo nakon samog početka proizvodnje 28. studenog 1980., udahnut će novi život Crvenoj zastavi. U proteklih 28 godina proizvedeno je oko 800 tisuća tih vozila.

Proglašen za najgori automobil u Americi 1985.

Zanimljivo je da je Yugo 1981. godine u Srbiji proglašen najboljim autom godine, dok ga je 1985. godine, kad je plasiran na američko tržište, dnevnik New York Times proglasio najgorim autom u SAD-u. Čak je 2007. godine završio na listi, koju je napravio britanski Time, 50 najgorih vozila svih vremena.

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.