PROIZVODNJA legendarnog jugoslavenskog automobila Yugo prestat će sljedeće godine, javlja beogradska Politika. Daljnjom automatizacijom i informatizacijom proizvodnje odnosno instaliranjem Fiatove tehnologije zaustavit će se tvorničke trake i za ostala vozila koja su pola stoljeća stvarana u pogonima kragujevačke Crvene zastave.
Kraj jedne automobilske ere najavili su Mlađan Dinkić, srpski ministar financija, i Zoran Radojević, generalni direktor Grupe Zastava vozila.
Prestankom proizvodnje neće prestati i proizvodnja rezervnih dijelova za Zastavine oldtimere, jer kragujevačku tvornicu na to obvezuje zakon i to u količini koja zadovoljava sedmogodišnju potrošnju.
Kad će se točno preusmjeriti proizvodnja Crvene zastave, znat će se kad se utanači ugovor s Fiatom, a čije se potpisivanje očekuje već krajem sljedećeg mjeseca.
Yugo je prvi samostalni projekt Crvene zastave
Za one koji ne znaju, Yugo je bio jedini samostalni projekt kragujevačke tvornice automobila, dok su svi ostali modeli bili replike talijanskih vozila marke Fiat. Nestanak “temperamentnog štediše”, kako je etiketiran u reklamnoj kampanji, nadugo nakon samog početka proizvodnje 28. studenog 1980., udahnut će novi život Crvenoj zastavi. U proteklih 28 godina proizvedeno je oko 800 tisuća tih vozila.
Proglašen za najgori automobil u Americi 1985.
Zanimljivo je da je Yugo 1981. godine u Srbiji proglašen najboljim autom godine, dok ga je 1985. godine, kad je plasiran na američko tržište, dnevnik New York Times proglasio najgorim autom u SAD-u. Čak je 2007. godine završio na listi, koju je napravio britanski Time, 50 najgorih vozila svih vremena.
Add comment