Kozarac.ba

Fotographs by Nihad Ademi

Ljetos, kada sam se sreo sa Ademi Samirom, kojeg poznajem od malih nogu, pitao sam ga za njegovu bracu, Nihada i Fuada, gdje su i kako su i prijatno sam se iznenadio kada sam saznao da je nas Niho postao slavan sa svojim fotografijama u dalekoj Canadi, gdje sad boravi kao i Samir.

Samir mi je ostavio casopis u kojem su objavljeni njegovi radovi i svo ovo vrijeme razmisljao sam da napisem koju rijec o nasem Nihadu Ademiju…

Neku noc, slucajno, surfajuci po Canadi, naisao sam na text o nasem Nihadu koji najbolje govori o ovome nasem umjetniku…

Umjetnost i zivot se preplicu u potografijama Nihada Ademija, cije su slike pune snage, pablicirane u knjizi pod nazivom “A Frozen Moment”. Knjiga reprezentira selekciju Ademiovih dijela u zadnjem desetljecu, petiodu u kom je on okarakterisao i novu kulturu, a i novi pristup ka umjetnickoj duhovnosti.

Ademi , koji je vec imao umjetnicko iskustvo u pisanju, koji se bavio muzikom i skulpturstvom, uzeo je u ruke kameru sa zeljom da se i na taj nacin umjetnicki izrazi, ,nakon emigriranja iz Bosne u Kanadu 1993.godine.Kanada je njemu i njegovom bratu Samiru dala mogucnost novog zivotnog pocetka.Da ne postoji idealno mjesto zivota je Ademiov zakljucak i to ga vodi do principa da treba uzivati u zivotu koji nam dan i zivjeti u sadasnjem momentu.

Ademi koristi tradicionalni crno bijeli film za svoje fotografije i tradocionalni nacin izrade slika. Slike nisu kompjuterski dotjerane, nego su trenutak iz zivota zabiljezen na najrealniji nacin, bas onako kako se dogodio.Manipulacija slika, po Ademijevom misljenju, bi promijenila vezu izmedju imidza i publike.

U njegovim radovima ta veza je prirodna i poznata. Nema neprijatnih i vjestackih osjecanja koja neka usiljena poziranja na slikama izazivaju kod posmatraca.

Tema Ademijevih radova je zivot, i kroz portrete, ali i kroz slike mjesta i objekata, ucimo o ljudskim kulturama i psihi. Na primjer, slika “War II” pokazuje redove bijelih grobova i daje posmatracu leden osjecaj, ali ujedno slika docarava duboki mir, tako da posmatraca tjera na razmisljane o gubitku ovozemaljskog zivota, prekretnici izmedu dva svijeta.

Fotografije su osjecajne, senzualne i pokazuju bitak i unutrasnjost dozivljaja.

Ademijeve slike iz Evrope i slike iz Kanade, po njegovim rijecima, ne treba da pokazuju granice dva svijeta, nego znacajnu konekciju oba predjela i treba da istaknu originalnost dva svijeta.

Svaki posmatrac ce dozivjeti slike na svoj nacin i zavisice od njegovog pogleda na zivot i svijet. Gledajuci Ademijeve slike ne znamo gdje se zivot zavrsava a umjetnost pocinje.

Ademi smatra da je publika najvise privucena njegovoj umjetnosti zbog realizma koji slike pokazuju, zbog onog osjecaja familiarnosti koji je izazvan kod posmatraca. Isto tako Ademi nastoji da izlozi svoje radove na mjestima gdje ce se publika osjecati opusteno i prijatno.

Jedan od prvih egzibita Ademijeve zbirke slika “A Frozen Moment” bio je u Baru Italia i bio je veoma uspjesan. Ademi je imao egzibicije i u The Orbit Room i u Exchange at Roxy, isto uspjesne.

Ademieve fotografije ostavljaju emotivan trag na posmatraca i zovu na razmisljane i nemoguce je da ikoga ostave ravnodusnim. Ademi kaze da on preslikava one zivotne momente koji su njemu licno poznati, inace da nije tako, fotografije bi imale vjestacki naboj.

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.