Kozarac.ba

Džuma…

“O vjernici, kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite” (El-Džumu'a 9. i 10.)

Imam Ibn Qajjim El-Džewzijje je spomenuo nekoliko vrijednih savjeta i pouka o obaranju pogleda i sprečavanju vida da gleda u ono što je Allah Uzvišeni zabranio.

 

Zato, odvojite vremena i pročitajte ovaj veoma koristan i poučan tekst.

Vrijednosti obaranja pogleda:

1. Time se primjenjuje Allahova naredba koja predstavlja okosnicu covjekove srece u zivotu i nakon smrti. Najveca blagodat za covjeka na ovom i na buducem svijetu lezi u primjeni naredbi njegovog Uzvisenog Gospodara.

Sreca na ovom i buducem svijetu pociva na primjeni ovih naredbi, a uzrok svake nesrece lezi u njihovom krsenju.

2. Izbjegava se otrovna strijela koja bi upropastila srce ako bi stigla do njega.

3. Obaranje pogleda budi osjecaj bliskosti sa Allahom i koncentriranosti na Njega.

Pustanje pogleda rasijava srce i udaljava ga od Allaha. Nista za covjeka nije pogubnije od nekontrolisanog pustanja pogleda, jer ono stvara zastor izmedju njega i njegovog Gospodara.

4. Time srce jaca i raduje se, dok ga pustanje pogleda slabi i rastuzuju.

5. Obaranje pogleda u srcu stvara svjetlo, kao sto nekontrolisano gledanje stvara tamu.

Zbog toga Uzviseni nakon naredbe o spustanju pogleda spominje ajet o nuru (svjetlosti): ”Reci vjernicima neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim… “(En-Nur, 30); zatim kaze: ”Allah je izvor svjetlosti nebesa i Zemlje! Primjer svjetlosti Njegove je udubina u zidu u kojoj je svjetiljka “ (En-Nur, 35), tj. Njegovo svjetlo u srcu Njegovog roba ”“ vjernika koji slijedi Njegove naredbe i postuje zabrane.

Kada je srce obasjano, njemu sa svih strana prilaze vjesenici dobra; kada je zatamnjeno, onda mu sa svih strana pohrle oblaci nesreca i zala. Koliko god bilo novotarija, zabluda, povladjivanja strasti, izbjegavanja upute i uzroka srece, slijedjenja uzroka nesrece ”“ svjetlo srca sve to moze izbrisati.

Kada nestane tog svjetla, covjek ostaje u mraku kao slijepac koji hoda po mrkloj noci.

6. Obaranje pogleda stvara pravu pronicljivost kojom covjek moze razlikovati iskrenog covjeka od lazljivca, pozitivca od negativca.

Sah b. Sudza’ el-Kirmani je govorio: ”Ko izgradi svoju vanjstinju slijedjenjem Sunneta, unutrasnjost stalnom samokontrolom, obori pogled od zabranjenih stvari, uzdrzi se od strasti i navikne se na halale ”“ imat ce nepogrjesivu intuiciju “.

Uzviseni Allah kao nagradu za ucinjeno djelo covjeku daruje slicnu stvar.

Ko se odrekne necega zbog Allaha On ce mu dati bolje od toga.

Ako obori svoj pogled pred zabranjenim stvarima, Allah, svt, ce mu to nadoknaditi tako sto ce mu prosiriti vidike (srcani vid), otvoriti vrata znanja, imana, nauke i istinske i nepogrjesive pronicljivosti koja se stice srcanim vidikom.

Npr. Homoseksualci se odlikuju suprotnom osobinom ”“ lutanjem koje je oprecno vidu: ”A zivota mi tvoga, oni su u pijanstvu svome lutali “ (El-Hidzr, 72).

Pijanstvo je odsustvo svijesti, a lutanje je odsustvo vida. Vezivanje za slike narusava razum, dok lutanje vida opija srce, kao sto kaze pjesnik: Dva su pijanstva: pijanstvo strasti i pijanstvo vina!

Kada ce se pijanica osvijestiti?

7. Obaranje pogleda unosi u srce postojanost, hrabrost i snagu.

Allah, swt, mu sakuplja kontrolu nad srcanim vidom i argumentima sa kontrolom nad snagom i moci.

U jednoj predaji se kaze: ”Onaj ko moze savladati svoju strast sejtan bjezi od njegove sjenke “.

Suprotno od ovoga moze naci kod onoga ko slijedi svoje strasti. Njegova dusa je ponizena, prosta, srozana, sitnicava i nistavna.

Kao sto kaze Hasan: ”Oni, i ako ih mazge gaze i konji kopitaju, trag grijeha ne napusta njigove vratove! Allah ce neminovno poniziti onoga ko Mu je nepokoran! “.

Uzviseni je snagu zdruzio sa pokornoscu, a nemoc sa grijesenjem, kao sto se kaze u ajetima:

”Snaga je u Allaha i Poslanika Njegova i u vjernika “ (El-Munafiqun, 18. )

”I ne gubite hrabrost i ne zalostite se; vi cete pobijediti ako budete pravi vjernici “ (Ali ‘Imran,139).

Iman se sastoji od rijeci i djela, vanjstine i unutrasnjosti.

Uzviseni Allah je rekao: ”Ako neko zeli velicinu, pa ”“ djelo On prima “ (Fatir, 10), tj. Ko zeli veilcinu neka je trazi u pokornosti Allahu, spominjanju Allaha lijepim rijecima i dobrim djelima.

U Kunutdovi se kaze: ”Nije nemocan onaj ko je Tebi odan, niti je snazan onaj ko se Tebi protivi “.

Ko bude pokoran Allahu on Mu je odan u onome sto cini, a bit ce nemocan i slab shodno svojoj nepokornosti.

8. Ovaj postupak zatvara sejtanu pristup srcu. Jer, on ulazi preko pogleda i izlazi putem njega u srce brze nego sto zrak ulazi u prazan prostor. On otjelovljuje covjeku sliku gledane stvari i uljepsava je. Pretvara je u kip za koji se srce veze. Zatim mu obecava i primamljuje ga paleci u srcu plamen strasti nalazuci ga drvima grijeha kojima ne bi imao pristupa bez te slike.

Srce se tada pretvara u plamen i otuda oticu udisaji u kojima se osjeti plamen vatre i vreli uzdasi. Jer, srece je sa svih strana okruzeno vatrom i podsjeca na ovcu usred furune.

Zbog toga, one koji slijede strasti kroz zabranjene slike u Berzahu ceka furuna od Vatre; u njoj ce im se prziti duse sve dok ne budu prozivljeni.

To je Uzviseni Allah pokazao Svome Poslaniku,s.a.vs. u snu, prema vjerodostojenom (muttefequn ‘alejhi) hadisu.

9. Srce je slobodno za razmisljanje o svojim dobrobitima i za zanimanje njima.

Pustanje pogleda razbija ovu koncentraciju i sprjecava srce da o tome razmislja. Stvari mu se mijesaju i covjek neminovno pada u ropstvo strastima i nemar prema spominjanju Allaha:

”… i ne slusaj onoga cije smo srce nehajnim prema Nama ostavili, koji strast svoju slijedi i ciji su postupci daleko od razboritosti. “ (El-Kehf, 28. )

10. Izmedju oka i srca postoji prolaz ili put.

Zahvaljujuci tome prolazu, svaka aktivnost se prenosi sa jednog organa na drugi. Tim putem se srce uz oko popravlja ili kvari.

Ako je srce iskvareno, iskvaren je i pogled; ako je iskvaren pogled, to dovodi do kvarenja srca.

Ista stvar je i sa popravljanjem.

Ako se oko pokvari, i srce ce se pokvariti i razvaliti tako da ce postati poput smetljista na kojem se skupljaju sve necistoce i otpaci.

Ono nece biti pogodno za prihvatanje spoznaje Allaha, ljubav i povratak Njemu, bliskost sa Njime, radost u Njegovoj blizini; u takvom srcu samo suprotne stvari mogu boraviti.

Izvor: Bolest i lijek, autora Ibn Qajjim El-Dzewzijje

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.