Kozarac.ba

Ramazanski ders


Zahvala pripada Allahu, dž.š. Njega hvalimo i od Njega pomoć i oprost molimo. Utičemo se Allahu da nas zaštiti od zla naših duša i naših zlih djela. Koga Allah uputi na pravi put, niko ga u zabludu ne može odvesti, a koga Allah na stranputici ostavi, niko mu na pravi put ne može ukazati. Svjedočim da nema drugog boga sem Allaha, dž.š., i da je Muhammed, s.a.v.s., Njegov rob i poslanik.

Draga braćo i cijenjene sestre u islamu!

Naše osnovno učenje nas upućuje da se ponosimo svojom vjerom, da se osjećamo počašćeni što nas je Uzvišeni Allah učinio muslimaniima. Onaj ko ne osjeća ponos u svom srcu što je musliman on ima puno sumnji i slabu vjeru. Kaže Uzvišeni: ” Kur'an je, doista, čast tebi i narodu tvome, odgovarat ćete vi .” (Zuhruf, 44.) Da, čast tebi, o Muhammede, tvome narodu i svim onima koji te budu slijedili do Sudnjega dana. Zato brate i sestro, budite ponosni i počašćeni što ste pripadnici islama i sljedbenici Kur'ana.

” I ne gubite hrabrost i ne žalostite se, vi ćete pobijediti ako budete pravi vjernici .” (Al ‘Imran, 139.)

Prof. Sejjid Kutb tumačeći ovaj ajet kaže: “Vi ste najbolji porijeklom i programom. Porijeklo je od Allaha a program je Kur'an Uzvišeni, pa kako može biti poražen onaj kome je Uzvišeni Allah osnova, kome je On Gospodar?

Kako može biti poražen onaj kome je poslanik, vođa i uzor, Muhammed, s.a.v.s.?

Kako može biti poražen onaj kome je vjera islam?

Moramo biti ponosni što smo pripadnici islama i sljedbenici Poslanika, s.a.v.s. Onaj ko se stidi toga, ko se stidi prihvatiti i slijediti Sunnet Resulullaha, taj puno griješi i doživljava veliki duhovni poraz.”

Mnogi danas misle da je zapad uzor. Kapital i tehnološki napredak. Pogledajte šta Uzvišeni kaže odgovarajući onima koji misle da su ovosvjetska dobra uslov za postizanje pobjede i veličine:

” I još kažu: -Trebalo je da ovaj Kur'an bude objavljen nekom uglednom čovjeku iz jednog od ova dva grada. Zar oni da raspoređuju milost Gospodara tvoga? Mi im dajemo sve što im je potrebno za život na ovom svijetu i Mi jedne nad drugima uzdižemo po nekoliko stepeni da bi jedni druge služili. A milost Gospodara tvoga bolja je od onoga što oni gomilaju .” (Zuhruf, 31, 32.)

Ugled i čast nisu u novcu, dvorima, djeci, firmi. Ugled i čast se postižu robovanjem Gospodaru nebesa i Zemlje. Ugled i čast je da budeš jedan od evlija, Allahu bliskih robova, koji rade dobra djela a klone se nevaljalih.

Došao je Abdullah b. Ummi Mektum, siromašak, Poslaniku, s.a.v.s., da ga upita neke stvari. Poslanik, s.a.v.s., je bio opsjednut razgovorom sa prvacima plemena Kurejš želeći da ih uputi na pravi put. Kada je ušao, rekao je: “Allahov poslaniče, želim to i to.”Poslanik, s.a.v.s., se okrenuo od njega ne želeći da propusti priliku koju je imao sa Kurejšijama i zbog toga biva ukoren od strane svoga Gospodara:

On se namrštio i okrenuo
zato što je slijepac njemu prišao
A šta ti znaš, možda on želi da se očisti,
da upozna vjeru i čisto znanje, da ga vodiš prema Gospodaru svjetova.
ili da se pouči pa da mu pouka bude od koristi
onoga koji je bogat
ti njega savjetuješ,
onoga koji odbija Kur'an i Sunnet, uputu i svjetlost, ti sa njim lijepo razgovaraš i pažljiv si, a sa slijepcem tako postupaš???
a ti nisi kriv ako on neće da vjeruje,
pusti ga neka umre u svom nevjerstvu, inatu, vatra će mu boravište biti.
a onoga koji ti žureći prilazi i strah osjeća, ti se na njega
ne osvrćeš.

Došao je Abdullah drugi put, pa je Allahov poslanik, s.a.v.s., ustao i lijepo ga dočekao, prostro mu svoj ogrtač da na njega sjedne, i rekao mu: “Dobro došao onaj zbog koga me ukorio moj Gospodar.”

I doista, prvaci kurejšija su pomrli kao ćafiri, nevjernici, i ušli u vatru, a Abdullah b. Ummi Mektum je primio islam i bio i ostao na tom putu do smrti.

U doba drugog halife, Omera, r.a., islamska država se brzo širila, džihad i Allahova vjera su došli do punog izražaja. Oglasio se poziv u džihad na Kadisijju protiv porodice Kisre i Rustema. Abdullah se prijavio, a ashabi su ga odgovarali zato što je imao opravdanje, svoje sljepilo. On je bio ustrajan, pa je rekao: ” Ne, tako mi Allaha, jer kaže Uzvišeni:

” Krećite u boj, bili slabi ili snažni, i borite se na Allahovu putu zalažući imetke svoje i živote svoje! To vam je, da znate, bolje !” (Tewbe, 41)

On je u toku borbe nosio zastavu sve dok nije pao kao šehid. Neka je Allahov mir i spas na ovog iskrenog Allahovog roba.

Kada vidimo i upoznamo osobu koja je iskreni vjernik, zavolimo je i osjećamo međusobnu bliskost. Kada vidimo nevjernika, ma kako lijepo izgledao, na njemu se ogleda odvratnost zato što se okrenuo od Allaha, dž.š., i pravog puta.

Aiša r.a. pripovijeda: “Allahovom poslaniku se ništa nije dopadalo niti sviđalo od ovog svijeta ukoliko u sebi nije imalo bogobojaznosti.” Kaže Uzvišeni:

” Kada ih pogledaš, njihov izgled te ushićuje, a kad progovore, ti slušaš riječi njihove, – međutim, oni su kao šuplji naslonjeni balvani, i misle da je svaki povik protiv njih. Oni su pravi neprijatelji, pa ih se pričuvaj! Allah ih ubio, kuda se odmeću ?!” (Munafikun, 4)

Tijelo može biti visoko i lijepo, ali ako je srce na stranputici i u neznanju, onda je bezvrijedno.

Ashabi nisu posjedovali puno od ovoga svijeta, ali su posjedovali jaku vjeru u svojim srcima, a Allah gleda u srca, te ih je uputio u islam. Oni koji posjeduju puno ovosvjetskog imetka, to im nije garant da će ih Allah, dž.š., uputiti.

” Da Allah zna da od njih može biti ikakva dobra, učinio bi da čuju, a da je učinio i da čuju, oni bi se opet okrenuli, jer oni i inače glave okreću .” (Enfal, 23)

Došao je Džulejbib, r.a., Poslaniku, s.a.v.s. Kada ga je ugledao, nasmiješio mu se i upitao ga: ” O Džulejbib, želiš li se oženiti?”

“Ko će se udati za mene, nemam porodice, ni kuće, ni imetka, ni ništa?”

Na to mu je Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Otidi kod tog i tog ensarije, prenesi mu od mene selam i reci mu: – Doista vam Poslanik, s.a.v.s., naređuje da me oženite.

Otišao je i pokucao na vrata ljudima koji su spadali u imućnije i uglednije ensarske porodice. Izašao je gazda kuće, ugledavši Džulejbiba, siromaška, upitao ga je: – Šta želiš?

Obavijestio ga je o onome zbog čega je došao. On se posavjetova sa svojom ženom i rekoše: – Da je Bogdo neko drugi, a ne Džulejbib, nema ni porodice, ni imetka, ni kuće.

Upitali su svoju čestitu kćer koja je odgojena u čistoj vjeri, a ona odgovori: – Zar da odbijemo Allahova Poslanika, s.a.v.s.?

Oženio se njom i živio u kući utemeljenoj na bogobojaznosti i Allahovom zadovoljstvu, smirenost i sigurnost je vladala, veličanje i slavljenje Allaha, dž.š., je uljepšavalo ambijent, a hladovinu je pružao namaz i post.

Nakon jedne od bitaka u kojoj su muslimani izvojevali pobjedu, Poslanik, s.a.v.s., je upitao prisutne ashabe: – Ima li ko da vam nedostaje?

Odgovorili su: – Da, taj, taj i taj.

Potom je ponovo upitao: – Ima li ko da vam nedostaje?

Odgovorili su: – Da, taj, taj i taj.

Zatim je ponovo upitao: – Ima li ko da vam nedostaje?

Odgovorili su: – Ne. Zatim je Poslanik, s.a.v.s., rekao: – Nema mi Džulejbiba, tražite ga!

Pronađen je među poginulim a pored njega je bilo sedam mrtvih koje je on ubio prije nego su njega ubili. Došao je do njega Poslanik, s.a.v.s., i stao pored njega i rekao: – Ubio je sedmoricu a potom su ga ubili. On je od mene i ja sam od njega, on je od mene i ja sam od njega. Zatim ga je položio sebi na krilo dok nije iskopan kabur u koji je stavljen. ( Muslim )

Omer, r.a., prilikom pohoda radi preuzimanja ključeva Kudsa, rekao je poznatu rečenicu: – Mi smo narod koji je Allah uzdigao islamom. Kada god smo tražili veličinu mimo islama, Allah nas je ponizio.

Predstavnik muslimana koji je obavio dijalog sa Rustemom, vizantijskim vojskovođom, koji je imao 280 000 vojnika, na pitanje – šta se to desilo sa arapima koji su bez kulture, nomadi koji se seljakaju sa svojom stokom, za razliku od rimljana, grka, hindusa, vizantijaca koji su imali uticaj i kulturu odavno, odgovorio je: – Da, kralju, bili smo gori nego si spomenuo. Bili smo neznalice, obožavali smo kipove, međusobno se ubijali, nikakve zakone nismo poštivali.

Zatim je ustao i rekao: – Allah nas je poslao da izbavimo robove iz obožavanja robova da bi obožavali Gospodara robova, da ih izbavimo iz tjeskobe ovog svijeta u bezgranično prostranstvo onog svijeta, ahireta, da prihvate jedini ispravni put, islam.

Draga braćo i cijenjene sestre!

Onaj ko želi da jedina ispravna vjera zaživi u njegovoj kući, mora poučiti sebe i svoje ukućane islamu.

Uzvišenog Allaha treba stalno veličati i tome podučavati svoju djecu, da izgrade u svojim srcima ljubav spram Allaha, dž.š., da Ga najviše vole i uvažavaju.

Kada otpočinjete sa jelom, spomenite svojim ukućanima da su to blagodati od Allaha, dž.š.

Podučimo svoju djecu da je Allah Tvorac i Gospodar svega, da jedino On zaslužuje da se obožava, da je Kur'an uputa koju treba učiti, proučavati, slijediti i po njoj se vladati, da je Muhammed, s.a.v.s., najbolji uzor koga treba slijediti, da se u ashabe treba ugledati a ne na pjevače, fudbalere i glumce.

Čovjek promišlja o stvarima sa kojima se često susreće. Naše doba karakteriše televizija, internet, radio, različite vrste novina i u većem dijelu negativno utiču na našu mladež.

Posvetimo pažnju da se naša djeca što bolje upoznaju sa vrednotama dini islama kako bi ga voljeli, u srcu nosili i po njemu se vladali.

Allah je obavijestio generaciju ashaba da je zadovoljan sa njima i da su oni zadovoljni Njime, što nas upućuje da se ugledamo na njih koji su uspješno prošli ovosvjetski život.

Naša mladež daleko bolje poznaje živote glumaca, fudbalera i pjevača nego živote ashaba. Zapitajmo se, zar to nije sramota i nedostatak koji trebamo ispraviti?

Molimo Uzvišenog da prosvijetli naša srca iskrenim imanom i da nas izbavi iz tmina neznanja na svjetlo istine i Tevhida. Molimo Allaha da nam istinu pokaže istinom i pomogne nas da je slijedimo, a zabludu da nam pokaže stranputicom i pomogne nas da je se klonimo.

Amin!

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.