“O vjernici,kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite” (El-Džumu'a 9. i 10.)
Kroz čitavu historiju islamski ummet je doživljavao uspone i padove. Ti padovi znaju biti oštri i teški, ali se uvijek smoglo snage da se islamski ummet izbavi iz te tegobne situacije.
Isti je slučaj sa čovjekom. Ljudski život je prepun uspona i padova.
Svako od nas ima nekakvih problema, neko manje a neko više. Svako nađe razloga da se požali kako mu nešto fali u životu i kako nije sve na svom mjestu. Oni koji više misle na Allaha, koji su svjesni da sve te probleme najbolje može riješiti samo On, vidiš kako u svom govoru kažu: biće bolje, inšallah.
Kada vidite čovjeka koji nema čvrstu vezu sa Allahom, tj. ne oslanja se na Allaha često, ne misli na Njegovu sveprisutnost, on pokušava svoje probleme pravdati i pripisivati raznim uzrocima. Takvi ljudi puni pesimizma govore: Ma, svako se iskvario, niko nije dobar niti pošten…itd.
Velika je razlika između ove dvije skupine. Prva skupina ljudi, tj. oni povezaniji sa Allahom nastoje uliti pozitivnu energiju i optimizam u srca ljudi. Nastoje ljude vezati sa Allahom i Allahovom milošću.
Druga skupina neprimjetno prenosi mikrob svoga pesimizma kojeg nose u sebi na svoje sugovornike.
Kada ste u društvu prve grupe ljudi osjećate pozitivnu energiju, optimizam kojem nema kraja i neku posebnu ljepotu. To je zato što svoj govor vezuju za Allaha, Jednog Jedinog, Izvora svake ljepote i optimizma na ovom svijetu.
Kada ste u društvu druge grupe ljudi osjećate tu negativnu energiju, pesimizam i neku tegobu u prsima, kao da ste se zarazili čudnom bolešću.
Veoma je velika razlika kada se vraćate svojim svakodnevnim uobičajenim poslovima nakon što ste razgovarali sa prvom skupinom. Puni ste elana, želje za uspjehom i ispunjeni ljepotom.
Međutim, kada se nakon razgovora sa pesimistom vratite svom poslu ili svojoj kući osjećate tegobu, pritisak kao da vas nešto sputava da vjerujete u bolje sutra.
Sigurno nas interesuje kako je Allahov Poslanik, s.a.v.s., stimulisao svoje ashabe i ulijevao u njihova srca pozitivnost i optimizam.
U mnogobrojnim djelima se bilježi hadis, mada je bez seneda , da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: Očekujte samo dobro pa će te ga i naći. Poslanik, s.a.v.s., bi to ponavljao svojim ashabima da ulije u njihova srca tu ljepotu i pozitivnu energiju o kojoj govorimo.
Kada su muslimani u Medini bili okruženi sa 10 000 vojnika koji su došli da unište muslimansku državu u Medini, Allahov Poslanik, s.a.v.s., se obraća muslimanima i kaže: Allah mi je objavio da ćemo osvojiti Siriju, Perziju i Jemen. U trenutku kada svi strepe od straha, Allahov Poslanik, s.a.v.s., im diže moral i ulijeva optimizam kojem nema premca.
Zamislimo muslimansku državu koja jedva da može sakupiti 5 000 vojnika i koju vreba bezbroj neprijatelja oko nje. U toj istoj Medini Allahov Poslanik, s.a.v.s., se obraća muslimanima i kaže: Muslimani će osvojiti Kostantinopolj (današnji Istanbul). Dobar li je taj vojskovođa koji ga osvoji i dobra li je njegova vojska. Zamislite, sa pet hiljada vojnika i sa ogromnim brojem neprijatelja oko Medine, Poslanik, s.a.v.s., im obećava prijestonicu Istočnog Rimskog carstva.
Ova vijest je imala jako pozitivnog odjeka kod muslimanskih vojskovođa tokom narednih 7 stoljeća tako da je, kako navode historičari, san svakog muslimanskog vojskovođe bio da osvoji Istanbul i da on bude ta osoba kojoj će pripasti čast da bude vojskovođa kojeg je Muhammed, a.s., nagovjestio iz opkoljene Medine.
Priča Habab ibn el-Erett: “Došao sam kod Poslanika, a.s., dok je sjedio u sjeni Ka'be. Mušrici su nas tada žestoko proganjali. Rekoh mu: ”A zar se nećeš obratiti Allahu i moliti Ga da nas spasi od mušrika?” On sjede, sav crven u licu i reče: “Prijašnjim narodima bi se dešavalo da im gvozdenom češagijom skidaju meso do kostiju, ne bi li ih odvratili od vjere. Allah će uistinu upotpuniti ovu stvar, tako da će konjanik putovati od Sana”˜a do Hadramevta i neće se bojati nikog osim Allaha, (prenosilac dodaje) i vuka za svoje stado, ali vi nemate strpljenja.
Poslanik, s.a.v.s., bi širio optimizam i pozitivnu energiju. Govorio bi: Ko kaže: Narod se pokvario, onda je on najviše propao. Tj. Poslanik, s.a.v.s., bi zabranjivao da se širi negativna energija i pesimizam. A ko to i učini ubraja se u skupinu onih koji su propali.
Jedan od načina kako zračiti pozitivnom energijom jeste neograničena nada u Allahovu milost. Allah, dž.š., kaže: Reci: “O robovi moji koji ste se prema sebi ogriješili, ne gubite nadu u Allahovu milost! Allah će, sigurno, sve grijehe oprostiti; On, doista, mnogo prašta i On je milostiv. (Ez-Zumer, 53.)
Allah, dž.š., u drugom ajetu kaže: “I ne gubite nadu u milost Allahovu; samo nevjernici gube nadu u Allahovu milost.” (Jusuf, 87.) Tj. vjerniku ne priliči da očajava, da gubi nadu u bolje sutra, nego se uzda u Allahovu milost i Allahov oprost i pomoć.
Allah, dž.š., nas obavještava da ‘samo nevjernici gube nadu u Allahovu milost.’ (Jusuf, 87.), što znači da je gubljenje nade svojstvo nevjernika, a ne vjernika koji se uzda u Allahovu milost i pomoć.
Mislim da nam je pozitivna energija itekako potrebna, naročito ovih godina kada je prava rijetkost da susretnete osobu koja ulijeva nadu u bolje sutra i širi pozitivizam i optimizam.
Vjernik je svojim pouzdanjem u Allahovu milost sve jači i sve otporniji, dok su ljudi koji neznaju da postoji ta, kako kažu, ‘SILA’ niti je priznaju, padaju iz očaja u očaj iz jednog ćorsokaka u drugi.
Mislim da ste upoznati da se broj samoubistava u našoj zemlji znatno povećao, da ima ljudi koji još uvjek posežu za tim. To ako ukazuje na nešto, onda ukazuje na nedostatak i ne postojanje vjere u Boga i nade u Allahovu milost.
Oni nisu svjesni ajeta koji kaže: “O robovi moji koji ste se prema sebi ogriješili, ne gubite nadu u Allahovu milost! Allah će, sigurno, sve grijehe oprostiti; On, doista, mnogo prašta i On je milostiv. (Ez-Zumer, 53.) Da su svjesni ovih Allahovih riječi nikada ne bi uradili ono što su uradili.
Kada se obratite vjerniku i spomenete neki ružan događaj on svoju misao i svoje riječi vezuje za Allaha. A kada to spomenete nekom pesimisti, osobi koja nema prisnu vezu sa Allahom, on vas crnilom svoga srca baca u očaj i pesimizam kojem nema kraja.
Jedna od glavnih intencija i ciljeva vjere je ulijevanje smiraja i spokoja u srca ljudi. Zato istinski vjernik i ne poznaje pesimizam. On je daleko od njega jer je njegovo srce ispunjeno Allahovim imenom, nadom u Allahu pomoć i milost.
Zato je Allahov Poslanik, s.a.v.s., i rekao: Interesantno je stanje vjernika. Sve je za njega dobro, a to je samo za vjernika. Kada mu se desi lijepa stvar on zahvali Allahu, a ako ga zadesi neka neugodnost on osaburi i opet mu bude dobro.
Poznati islamski učenjak Ibn Kajjim el-Dževzijje u svom djelu ‘Medaridžus-salikin’ veli: ‘Srce je na svom putu prema Uzvišenom Allahu poput ptice u letu, pri čemu je ljubav njegova glava, a strah i nada njegova krila. Kada su glava i krila zdrava, ptica bez poteškoće leti. Kada joj se odsiječe glava, tj. kada nestane ljubavi, ptica ugine. Kada su joj krila odsječena, pticu sa svih strana vrebaju opasnosti.’
Optimizam znači pozitivnost. Optimizam znači «idi radi», optimizam znači «ima koristi od tebe “. Mi jednostavno, da bi uspjeli u životu, moramo zasaditi optimizam u naše duše, jer naše duše, ako ih ne budemo ispravno usmjeravali, ostaće u svojoj zabludi: «Allah neće promjeniti stanje jednog naroda dok taj narod sam sebe ne promjeni.»
Realan optimizam nam daje nadu u Allaha, daje nam snagu u imanu, daje nam povod da se pokrenemo i radimo. Ništa u životu, od najmanje do najveće stvari ne možeš promjeniti ako nemaš optimizma. Å ta na kraju znači život bez optimizma? Da li ima ikakvu svoju svrhu?
Iz svega prethodnog možemo zaključiti da je optimizam obaveza svakog čovjeka ili farz. Znači, širenje optimizma je napredak, a musliman želi napredak u svakom pogledu.
Zato, ukoliko imate imalo pesimizma riješite ga se. Vjerujte u bolje sutra i imat će te ga. Još jednom da se prisjetimo izreke koja se pripisuje Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., gdje kaže: Očekujte samo dobro pa će te ga i naći.
Molim Allaha da nam da snage i mudrosti, da u naša srca ulije pozitivnu energiju koju ćemo širiti svim ljudima oko nas.
Amin.
Add comment