MEDIJSKOM prezentacijom održanom u Lovranu označen je službeni početak prodaje nove Honde Civic – modela nakon kojeg ništa neće ostati isto. Honda je još jednom pokazala da ima hrabrosti, znanja, ali i mašte da stvori radikalan proizvod neospornih vrijednosti.Najpopularniji Hondin model javnosti je predstavljen 1972. godine kao odgovor na drastično povećanje cijene goriva. Jednostavan, štedljiv i pouzdan, Civic je u kratkom roku stekao kultni status i osvojio brojna tržišta, uključujući i ono najveće, sjeverno-američko.Honda je uvijek znala pratiti trendove, pa su iduće generacije stjecale naklonost sportskim aspiracijama i odličnim voznim osobinama.
Posljednjih godina važnost se posvećuje ergonomiji i komforu, ali nikad zapostavljajući nove tehnologije i sportski duh. Civic je tako tijekom gotovo tri i pol desetljeća širio obzore i usavršavao se da bi sve kulminiralo, od danas i u nas aktualnom, osmom generacijom.
Totalno drukčiji od drugih
Ne samo da je neusporediv s prethodnikom, novi je Civic otišao toliko daleko da ga je gotovo nemoguće direktno suprotstaviti konkurenciji. Jednostavno, Civic predstavlja potpuno novu koncepciju u svijetu kompaktnih modela, toliko novu da s istima dijeli samo osnove, poput činjenice da ima četiri kotača, prednji pogon i “klasičnu arhitekturu”.
Potpuno odriješene ruke Hondinih inženjera u potrazi za novim proizvodom urodile su plodom. Nekonvencionalan vanjski izgled ne mari za današnja pravila, pa tako Civic u pogledu dizajna nudi neke nove ideje.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Iako zadržavajući dvovolumensku koncepciju (4.245×1.765×1.460 mm), Hondin adut plijeni pažnju futurističkim linijama začinjenim mnogobrojnim detaljima poput maske zatvorene transparentnim plastičnim pokrovom, ili pak prednjih maglenki i dvostrukog završetka ispušnog sustava trokutastog presjeka. Još jedan dokaz da moderna elegancija može egzistirati bez retro-detalja su ručice vrata na boku, naglašeno oštrih linija na prednjim, ili pak potpuno skrivene na stražnjim bočnim vratima.
High-tech pristup nastavlja se i u unutrašnjosti. Obilje prostora začinjeno je moderno osmišljenom prednjom armaturom izvedenom u dva nivoa. Prostori za mjerne instrumente, kontrole ventilacije i audio sustava nisu jasno definirani, a opet je sve u skladu s visokim standardima ergonomije.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Novi Civic je definitivno raskrstio s prošlosti i u potpunosti se predao digitalnoj eri.Četvrta generacija sustava kodnog ključa unaprijeeđena je dodatnom zaštitom i tipkom za start motora, kao na modelu S2000.
Kontrolnu ploču čine dva zasebna zaslona s plavim osvjetljenjem i atraktivnim sučeljem, audio-sustav podržava MP3 i WMA reprodukciju, i tako unedogled.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Da ništa nije ostalo isto potvrđuje i stražnja klupa kod koje se ne preklapa naslon, već sjedeća površina, pa tako iza prednjih sjedala možete prevesti velike predmete poput bicikla.
Tri motora
Dolaskom Civica srušen je još jedan mit. Naime, na ovom modelu je top-izvedba dizelska opcija opremljena dobro poznatim 2.2 i-CTDI motorom sa 140 KS i 340 Nm.
Razloga za brigu nema, jer će sportska Type-R inačica sigurno ugledati svjetlo dana, a pitanje je samo kada. Ljubiteljima oktana preostaju slabije benzinske inačice, točnije njih dvije. Slabija je 1.4 i-DSI posuđen od Jazza koji s 83 KS i 119 Nm pruža zadovoljavajuće performanse i ekonomičnost 1.0-litrenog motora, odnosno 5,9 l/100 km u mixu.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Ponuda završava potpuno novim 1.8 i-VTEC benzinskim motorom sa 140 KS i 174 Nm, koji zahvaljujući brojnim inovacijama i novim sustavom kontrole rada ventila nudi optimalan kompromis između sportskih performansi i niske potrošnje goriva.
>> Honda Civic u Bazi automobila.
Svi motori se isporučuju u kombinaciji s šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, a kao opcija se nudi automatika s mogućnosti ručne izmjene.
Civic sedan – druga priča
Konzervativnijoj klijenteli namijenjena je trovolumenska inačica nešto smirenijih karakteristika.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Poveći gabariti i klasična rješenja vanjštine čine ovu izvedbu Civica jakim konkurentom automobilima poput Volkswagen Jette i svih ostalih limuzina nastalih na osnovi kompakta.
>> Honda Civic 4V u Bazi automobila.
Nažalost, ovdje se nudi samo jedan motor (1.8/140 KS) i nešto skromniji paketi opreme (S, LS i ES), koji istina još uvijek nadilaze standarde klase.
Civic u Hrvatskoj
Osim izbora između tri motora, hrvatski kupci imaju na raspolaganju dva paketa opreme, i to Sport i Executive. U oba slučaja radi se o potpuno opremljenim modelima koji se međusobno razlikuju u luksuznim finesama, a listu opcija čine suvišnom.
Najkraće rečeno, potpuna sigurnosna oprema (ABS, prednji i bočnio zračni jastuci, zračne zavjese), audio-sustav i automatski klima-uređaj ovdje su standard, baš kao i potpuna elektrifikacija i 16-inčni alu naplatci (1.4, ostali 17?).
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
I za kraj o cijenama. Civic s pet vrata starta sa 162.590 kuna (1.4 Sport), a cijena se, ovisno o motoru i opremi, penje čak do 208.990 kuna koliko je potrebno izdvojiti za 2.2-i CTDI Sport.
Osjetno je povoljnija izvedba s klasičnim stražnjim krajem. Civic s četiri vrata i baznim paketom opreme stoji 139.290 kuna, dok top izvedba s interijerom presvučenim kožom i paketom opreme ES stoji 162.090 kuna.
>> Honda Civic – službene stranice.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Hrvatski zastupnik planira tijekom godine na tržište plasirati oko 350 primjeraka novog Civica. Prve projekcije govore da će glavninu prodaje činiti benzinski modeli s četiri vrata, ili u prijevodu jeftinije izvedbe.
Add comment