Kozarac.ba

ZAKON ZA PLAKANJE

Auti stariji od sedam godina za – rezalište?! Da bh-parlamentarci ne vode brigu o svome narodu, potvrđuje i zakon kojim se ne dopušta uvoz automobila starijih od sedam godina. Sračunali su oni da su mlađi automobili noviji i sigurniji u prometu.
Ali su zaboravili da bh-građani uglavnom nemaju novca za novije i skuplje aute. Pa se onda događa da popravljaju svoje oldtajmere, pokušavajući ih osoviti na gume i upaliti. Zato su ovdašnje ceste prepune starih automobila od kojih bi golema većina pala na testu tehničke ispravnosti. Zato ih mnogi i ne registriraju.

Voze na crno, pa što bude. A nerijetko bude prometnih nesreća u kojima je uzaludan posao tražiti krivca. Koja korist što će ti čovjek priznati krivnju kada nema ni osiguranja ni novca, a zatvora se ne boji.

Test ispravnosti

Građanima osiromašene BiH i polovni golf je skupocjeno vozilo/Ivan ROZIČNigdje u Europi ne postoji tako restriktivan zakon o uvozu automobila kao u BiH. Tako se, na primjer, na švicarskim ili njemačkim cestama može naći mnogo vozila starijih od deset, pa i petnaest godina. Ali su ti automobili prošli rigorozne testove koji potvrđuju da su potpuno ispravni. Njihova godina proizvodnje nikoga se ne tiče.
Nakon rata BiH je zakonom stimulirala uvoz osobnih automobila uz samo jedan posto carine. Uvezle su se tada tisuće automobila, među njima i starijih, ali su svi bili tehnički ispravni. Uvozili su tada nemilice svi, kako oni kojima je trebalo, tako i oni što su se zadužili za auto, računajući na preprodaju.
Danas je, pak, novi zakon većini ljudi onemogućio kupnju vozila. On je stimulirao samo mali broj bogatih koji ionako kupuju nove automobile pogodnim kreditima.
Za ostale je, kako netko reče, sramota kupiti auto mlađe od sedam godina. Jer što će reći susjedi.

Pojačati kontrolu

U donošenju određenog zakona mora se voditi računa o potrebama i mogućnostima stanovništva na koje se ti zakoni i odnose. U spomenutom slučaju to je izostalo. Aktualni zakon bi sigurno dobro funkcionirao u Njemačkoj ili Austriji.

U BiH, pak, nije riješio ni jedan problem. Naprotiv, mnoge je u prometu proizveo. Puno bi bolje bilo liberalizirati uvoz, ali pojačati kontrolu tehničke ispravnosti vozila, što zakon i nalaže.

 

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.