Kozarac.ba

Džumma…

"O vjernici,kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite" (El-Džumu'a 9. i 10.)

I siromastvo ponekad moze predstavljati srecu, posebno kad je siromasan covjek zadovoljan onim sto mu je Allah, dz.s., dao i kada ne obraca paznju na ono sto drugi oko njega posjeduju. Muslim prenosi od Amra ibn el-Asa, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Uspio je onaj ko je prigrlio islam; on se obezbijedio s onim sto zeli, i on je zadovoljan s onim sto mu je Allah dao."

 

U ovom pogledu, Ebu Hazim je rekao: “Ko god ucini sljedece tri stvari, taj je sposobanostvariti savrsen um: da zna uistinu ko je on, da cuva svoj jezik odlaganja, ogovaranja, ili neceg tome slicnog, i da bude zadovoljan s onim sto mu je Allah dao.”


Suprotno od toga,skrtost i pohlepa su osobine koje zasluzuju prijekor. Te je osobine kod vjernika i Boziji Poslanik, a.s., zabranio, isticuci da niko ne moze priskrbiti nista vise mimo onoga sto mu je Allah vec propisao.

Kaze se da je jedan covjek upitao Skrtost ko je njen otac, a Skrtost mu je odgovorila:“Sumnja u sudbinu i Božije odredjenje", pa ju je covjek nakon toga upitao: "Šta je tvoje zanimanje?", a ona mu je odgovorila: "moje zanimanje je ponižavati ljude kroz nastojanje da steknu sto vise imetka”, pa je nakon toga covjek upitao sta je njen cilj, a ona mu je odgovorila: “Gubitak!”

Kako lijeciti skrtost i pohlepu


Lijek za skrtost i pohlepu sastoji se od tri dijela: od strpljenja, znanja i rada. Ove tri stvari mogu se opet steci kroz sljedecih pet:


-Prva jeste vodjenje kontrole nad izdrzavanjem i financijiskim potrebamasto ekonomicnije, te nastojanje da se u svakom trenu bude zadovoljan saraspolozivom hranom, picem, odjecom, i dr. Od Poslanika, a.s., seprenosi da je rekao: “Ekonomiziranje je pola izdrzavanja.” (PrenosiAd-Dajlami)


– Druga podrazumijeva da, ukoliko je neko snabdjeven sa stvarima koje mu obezbjedjuju prosjecno izdrzavanjem i zivot, on nebi trebao da bude zabrinut o buducnosti. Umjesto toga, on treba biti ubijedjen da ce svacija nafaka doci onako kako Allah, dz.s., predodredi


– Treca upucuje nato da bi musliman trebao biti svjestan znacenja djelimicne nezavisnosti, koju mu pruza njegova ljudska priroda, te da bude svjestan ponizenja, ukoje ce sigurnno zapasti kroz skrtost igramzivosti.

-Cetvrta –musliman bise trebao zamisliti nad nacinom na koji zive nevjernici i bezboznici,lagodnosti koje oni uzivaju, a zatim da razmislja o prilikamau kojima suzivjeli poslanicii pravednih ljudi, te kako su oni bili strpljivi iskromni. Ovo je ohrabrenje covjeku da bude zadovoljan sa svojom nafakom,bez obzira kako ona mala bila, i da ne pokazuje nimalo zavisti niti zeljeprema onome u cemu uzivaju nevjernici.

– Peta -pravi musliman bi trebao shvatiti koliku opasnost za njega predstavlja nagomilavanje bogatstva, te razmisliti o velikim nagradama koje su obecane strpljivim i siromasnim. Muslimanu je takodjer preporuceno da pogleda u one koji su siromasniji od njega.Poslanik, a.s., je rekao:“Pogledaj u one koji su ispod tebe, a negledaj u one koji su iznad tebe.” (Muslim)

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.