Za zločin u Srebrenici čulo 71 posto građana Srbije


U Srbiji i dalje vlada velika neobaviještenost i negacija ratnih zločina, pa je za zločin u Srebrenici 71 posto građana čulo, a samo polovina ih vjeruje da je ondje ubijeno mnogo Bošnjaka, pokazalo je istraživanje beogradske agencije “Strateški marketing”.

Po riječima Svetlane Logar, izvršne direktorice te agencije, kako prenosi dnevnik “Danas” od petka, istraživanje provedeno u prosincu prošle godine na uzorku od tisuću stanovnika, u odnosu na istraživanje te agencije iz 2004. godine, pokazuje da raste postotak građana koji prihvaća činjenicu da je u Srebrenici počinjen zločin, ali i dalje veći broj građana ne prihvaća Haški sud i vjeruje da je bolje optuženima za ratne zločine suditi pred domaćim sudovima.

“Suradnju s Haškim sudom podržava 69 posto građana Srbije, dok je taj postotak 2003. godine iznosio 84 posto. Protiv svakog oblika suradnje s Haškim sudom je 19 posto ispitanih, dok njih 15 posto smatra da s tim međunarodnim sudom treba surađivati zbog pravde. Minimalnu suradnju s Haškim sudom, u mjeri koja bi bila dovoljna da Srbija izbjegne međunarodne sankcije, podržava 28 posto ispitanih, a 26 posto je za suradnju zbog toga što je ona uvjet nastavka europskih integracija”, kaže Svetlana Logar.

Na polju ljudskih prava, istraživanje pokazuje da je stanje u 2006. godini pogoršano, a vidljivo je nekoliko karakterističnih tendencija kad su posrijedi kršenja ljudskih prava: govor mržnje i njegovo situiranje među legitimne oblike komunikacije u srbijanskom javnom životu, pa i legalizacija u srbijanskom parlamentu, kontinuiran i pojačan pritisak vlasti na pravosuđe, tretman političkih protivnika kao izdajnika, kao i nastavak shvaćanja političke borbe kao “srednjovjekovne bitke u kojoj je sve dopušteno”.

(FENA)

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • The way
  • Synagoga
  • Past, present, future
  • Shop-shop
  • Humbolt
  • Kitch
  • Camel
  • Pensum
  • Sur le quai

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.