Džuma…

 

“O vjernici,kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite” (El-Džumu'a 9. i 10.)

“A kada Isa, sin Merjemin, reče: ‘O, sinovi Israilovi, ja sam vam Allahov poslanik da vam potvrdim prije mene objavljeni Tevrat i da vam donesem radosnu vijest o poslaniku čije je ime Ahmed, koji će poslije mene doći.’ I kad im je on donio jasne dokaze, oni rekoše: ‘Ovo je prava vradžbina!’” (Es-Saff, 6)

Isa, alejhis-selam, plemeniti je Allahov rob, osoba visokog morala. Uzvišeni Allah odabrao ga je i kao poslanika poslao Izraelćanima, da im sudi po Tevratu i da im dostavi Indžil (Evanđelje – Radosnu vijest), u kojem se nalazi radosni nagovještaj dolaska posljednjeg poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, koji će biti poslan cijelom čovječanstvu.

Imenica Evanđelje potječe iz grčkog jezika i znači radosna ili dobra vijest. Moguće je kako je Isaova, alejhis-selam, objava nazvana ovim imenom jer je donijela radosne vijesti o skorom pojavljivanju posljednje Božije knjige Kur’ana i posljednjeg poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Uzvišeni Allah kaže:

“A kada Isa, sin Merjemin, reče: ‘O, sinovi Israilovi, ja sam vam Allahov poslanik da vam potvrdim prije mene objavljeni Tevrat i da vam donesem radosnu vijest o poslaniku čije je ime Ahmed, koji će poslije mene doći.’ I kad im je on donio jasne dokaze, oni rekoše: ‘Ovo je prava vradžbina!’” (Es-Saff, 6)

U Bibliji nalazimo interesantan nagovještaj: “Isus im je rekao: ‘Zar nikad niste čitali u Pismima: – Kamen koji su graditelji odbacili postao je glavni kamen ugaoni. Jehovino je to djelo, divno je to u očima našim?’Zato vam kažem: ‘Kraljevstvo Božije uzet će se od vas i dat će se narodu koji donosi plodove njegove.’” (Matej, 21/42–43)

Isaovo, alejhis-selam, poslanje bilo je posljednja priprema za dolazak posljednjeg Poslanika i posljednje Objave, čime će se upotpuniti Božija blagodat ljudima objavom savršenih propisa koji su konačni i za koje nema izmjene. O ovom historijskom smjenjivanju poslanika i vjerovjesnika s objavama koje su im date, i njihovoj međusobnoj povezanosti, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, dao je tako divan opis kazavši:

“Primjer mene i vjerovjesnika prije mene jeste kao primjer čovjeka koji je izgradio građevinu, dotjerao je i uljepšao, ali joj nedostaje samo cigla u jednom uglu. Ljudi su je počeli obilaziti, diviti se njenoj ljepoti i govoriti: ‘Eh, samo da je stavljena i ova cigla?!’ Eto, ja sam ta cigla! Ja sam zatvorio kružnicu vjerovjesnika!” (Buhari)

Znači, Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, zapravo je taj “glavni ugaoni kamen” s čijim postavljanjem građevina postaje savršena i upotpunjena. Uzvišeni je Allah kazao:

“Sada sam vam vjeru vašu usavršio i blagodat Svoju prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera.” (El-Maida, 3)

Mi, muslimani, vjerujući u Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, ne negiramo poslanike prije njega. Štaviše, naše vjerovanje u Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, nije ispravno ako poričemo samo jednog od prijašnjih poslanika ili ako ih vrijeđamo govoreći ono što ne dolikuje za njih. Isto tako, vjerujemo u objave koje su im date, kao što vjerujemo u Kur’an. Uzvišeni Allah kaže:

“A tebi objavljujemo Knjigu, samu istinu, da potvrdi knjige prije nje objavljene i da nad njima bdi. I ti im sudi prema onome što Allah objavljuje i ne povodi se za prohtjevima njihovim, i ne odstupaj od Istine koja ti dolazi; svima vama smo zakon i pravac propisali. A da je Allah htio, On bi vas sljedbenicima jedne vjere učinio, ali, On hoće da vas iskuša u onome što vam propisuje, zato se natječite ko će više dobra učiniti; Allahu ćete se svi vratiti, pa će vas On o onome u čemu ste se razilazili obavijestiti.” (El-Maida, 48)

Odrastamo uz priče o Ademu i njegovom stvaranju i iskušenju, o Nuhu i njegovoj lađi, Ibrahimu, rušiocu kipova, Musau koji je udarcem štapa more razdvojio, Isau i kako ga je njegova časna majka donijela svome narodu, a on im iz bešike govorio, Muhammedu i kako mu je Džibril u pećinu donio naredbu: “Čitaj u ime Gospodara svoga koji stvara”. Od malih nogu odgajamo se da svim srcem volimo i poštujemo sve Njegove poslanike. Tako nam naša vjera nalaže:

“Poslanik vjeruje u ono što mu se objavljuje od Gospodara njegovog, i vjernici – svaki vjeruje u Allaha, i u meleke Njegove, i u knjige Njegove, i u poslanike Njegove: ‘Mi ne izdvajamo nijednog od poslanika Njegovih.’ I oni govore: ‘Čujemo i pokoravamo se; oprosti nam, Gospodaru naš, Tebi ćemo se vratiti.’” (El-Bekara, 285)

Odgajamo se gajeći iznimnu ljubav prema Isau, alejhis-selam, i njegovoj čednoj majci, i uvijek kada spominjemo njegovo ime, kažemo “alejhis-selam – neka je mir (spas) na njega”. Kur’an časni s velikim poštovanjem govori o Isau, alejhis-selam, i njegovoj čestitoj majci, stoga je vrlo umjesna primjedba jednog od savremenih arapskih historičara prof. Ševkija Ebu Halila: “Čudno je kako kršćani uz Evanđelja štampaju svete spise židova koji su se neprijateljski ponijeli prema Isau, alejhis-selam, optužujući, uz to, njegovu majku za blud, a ne štampaju uz njih Kur’an, ili barem sure Ali Imran i Merjem.” (Et-Tesamuhu fil-islam, str. 33)

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao je: “Ja sam najpreči čovjek Isau, sinu Merjeminu, i na ovom i na budućem svijetu. Vjerovjesnici su braća od inoča, majke su im različite, a vjera im je jedna.” (Buhari)

Stoga, onaj ko prihvati Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, prihvata upotpunjenu Božiju blagodat i usavršenu vjeru, čime oplemenjuje svoje vjerovanje, a ne gubi Isaa, alejhis-selam. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Ko od sljedbenika dvije knjige (Tevrata i Indžila) primi islam, imat će dvije nagrade, uz prava i obaveze koje imamo, a ko od mnogobožaca primi islam, imat će svoju (jednu) nagradu, uz prava i obaveze koje imamo.” (Ahmed)   

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Chihoko ##
  • Chihoko #
  • Chihoko
  • Chihoko
  • rebel
  • Fashion
  • All about Stanley
  • no way out
  • blue screen

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.