“O vjernici, kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite” (El-Džumu'a 9. i 10.)
“O vjernici! Neka vas imanja vaša i djeca vaša ne zabave od sjećanja na Allaha. A oni koji to učine, bit će izgubljeni…” (El-Munafikun, 9-11.)
Allah je Onaj čijim se spominjanjem srca smiruju, Onaj čijoj se spoznaji raduju ljudska srca, jer je jedino On – savršen, On je Taj koga se rob plaši i kod koga traži utočište, jer ga niko ne može zaštititi mimo Njega. Rob nema istinskog pomagača mimo Njega.
Njega srca mu’minska vole, s Njim su zadovoljna, za Njim žude. On je uzvišen i savršen u svim Svojim svojstvima. On je Taj kome se robovi pokoravaju, koga obožavaju, kome robuju, kome su ponizni i pred kim su potpuno skrušeni.
Takvo srce daje prednost Allahovom, dželle ve ‘ala, zadovoljstvu nad sopstvenim zadovoljstvom u svim situacijama, ono izbjegava Njegovu srdžbu na sve moguće načine. Sve ove vrste obožavanja zaslužuje Allah, jedini Gospodar koji se istinski obožava.
Ovo je najvrednije značenje ovog uzvišenog Allahovog imena. Allah, tebareke ve te‘ala, ni ljude ni džinne nije stvorio ni zbog čega drugog osim za ostvarenje ovog velikog cilja – istinskog obožavanja. Uzvišeni Allah kaže:
“Džinne i ljude stvorio sam samo zato da Mi ibadet čine.” ( Ez-Zarijat, 56.)
Imam Kurtubi, rahimehullah, u svom Tefsiru, navodi Hasanovo tumačenje ajeta: “…od sjećanja na Allaha…”, u kojem on kaže da se to odnosi na sve farzove, tj. stroge Allahove naredbe. Dakle, značenje ovog ajeta je: “Neka vas imanja vaša i djeca vaša ne zabave od pokornosti Allahu. A oni koje njihovi imeci i djeca zabave od pokornosti Allahu – takvi su izgubljeni.”
Najuzvišenija rečenica koja sadrži ime Allah je “la ilahe illallah”. To su riječi koje vode do potpune sreće i zadovoljstva i na dunjaluku i na ahiretu, riječi zbog kojih je Allah slao poslanike, spuštao Knjige, stvorio dunjaluk i ahiret, Džennet i Džehennem, riječi koje čovjeka čine sretnim ili nesretnim i koje će biti razlog uzimanja knjige desnom ili lijevom rukom na Sudnjem danu.
Ove riječi će otežati ili olakšati tas vage dobrih djela, izbaviti onoga koji jedno vrijeme bude u Vatri zbog svojih loših djela i sačuvati ga od vječnog boravka u Džehennemu.
La ilahe illallah su riječi uspjeha, riječi zbog kojih će ljudi biti nagrađivani i kažnjavani na Dan obračuna.
Najveća Allahova blagodat prema stvorenjima jeste da ih On uputi na ove plemenite i velike riječi istine.
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, čuo je mujezina kako izgovara: “Ešhedu en la ilahe illallah!”, pa je rekao: “Izašao si iz Vatre.” (Muslim)
U drugom se hadisu prenosi od Ubade b. Samita da je čuo Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako kaže: “Ko posvjedoči da nema istinskog božanstva osim Allaha i da je Muhammed Allahov poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, Allah mu je zabranio (ulazak u) Vatru.” (Muslim)
Najbolji zikr kojim se veliča i slavi Allah, tebareke ve te‘ala, su riječi la ilahe illallah.
Ove riječi su najteže na vagi dobrih djela, kao što se prenosi u hadisu od Abdullaha b. Amra, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Rekao je Nuh svome sinu prije smrti: ‘Naređujem ti riječi la ilahe illallah! Kada bi se sedam nebesa i sedam zemalja stavile na jedan tas vage, a na drugi tas riječi la ilahe illallah, prevagnule bi riječi la ilahe illallah. Kada bi se sedam nebesa i sedam zemalja i sva stvorenja koja se nalaze na njima, stavila na jedan tas, riječi la ilahe illallah bi prevagnule.’” (Ahmed, sahih)
Spoznaja Uzvišenog Allaha ostavlja veliki trag kako na vjernikovo srce, tako i na njegova djela.
Srce ispunjeno spoznajom shvatilo je suštinu njegovog postojanja, a to je da On, Allah jedini, zaslužuje da Mu se ibadet čini i da se obožava, a sva druga božanstva su lažna i bezvrijedna.
Shodno tome, život ovakvog čovjeka bit će ispunjen obožavanjem Allaha, subhanehu ve te‘ala, njegovo srce bit će ispunjeno ljubavlju prema Njemu, subhanehu ve te‘ala, njegov cilj bit će zadovoljstvo Uzvišenog Allaha, strahovat će samo od Njega i nadati se samo od Njega, uzdat će se samo u Njega i molit će i tražiti samo od Njega, tebareke ve te‘ala.
Ova veličanstvena spoznaja vodi na put napuštanja robovanja strastima i raznim idolima, na put napuštanja šejtana i njegovih obmana, vodi na put približavanja Uzvišenom Gospodaru – Allahu, dželle dželaluhu.
Molimo Allaha, dželle ve ‘ala, da nas učini od onih čija se srca smiruju i smekšaju kada se spomene Njegovo ime El-‘Alijjul-Ekber – Veličanstveni, Veliki Allah.
Add comment