Džuma…

 

“O vjernici, kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite” (El-Džumu'a 9. i 10.)

Čistoća duša od natruha mržnje, zluradosti i želje za porazom i propašću onoga ko je na bilo koji način ugrozio naše pravo ili nam zulum učinio, svojstvo je iskrenog vjernika, koji je blag i lahak u komunikaciji s ljudima, koji ne voli prevaru, mržnju i zavidnost, jer je svjestan da život čovjeka čije srce je ispunjeno samoljubljem i koji je ekspert samo u surovosti, neuljudnosti, grubosti i omalovžavanju drugih ljudi, ne vrijedi ništa.

Svi ljudi tragaju za izvorima ponosa i uspjeha i svi bi željeli stići na cilj, ali je malo onih koji dođu do tog cilja.

Do tih visina stiže se uz odricanje, snažnu volju, korenje i odgajanje svoje duše, jer su: opraštanje, lijepo mišljenje o drugima, spremnost da se prihvati isprika, savladavanje u srdžbi, pravednost u nagrađivanju i kažnjavanju, mjerila čistoće duše i njene oplemenjenosti svjetlom Allahove upute.

Onaj ko se nije okitio spomenutim lijepim osobinama, vrlo lahko upada u zamku koja se zove osvetoljubivost.

A kada se duša uprlja tim svojstvom onda su osornost, nasilje, tiranija i pretjerivanje, jasni znakovi i obilježja takve ličnosti i ona postaje simbol zuluma i vandalizma. Jer, poznato da je osveta podrazumjeva primjenu kazne koja je praćena prezirom koji opet seže do granice srdžbe, mržnje i pretjerivanja u kažnjavanju, a sve to je posljedica opijenošću lažnom veličinom i ljubavlju za dominacijom i potčinjavanjem ljudi, kao što je faraon za sebe kazao: ‘’Savjetujem vam samo ono što mislim, a na pravi put ću vas samo ja izvesti.’’ (Gafir, 29.)

Zato, kada nas islam podstiče  na opraštanje, toleranciju, savladavanje u srdžbi, on time ne želi da budemo slabi, niti kukavice, niti poniženi.

Naprotiv, islam nas podstiče na te osobine kako bi nam objasnio da su blagost i tolerancija najbolja sredstva za iskrojenjivanje mržnje i prezira iz srca onoga ko nam je nažao učinio i ko nas mrzi.

Shodno tome, jasno je da je osvetoljubivost, te grubost i osornost koje je prate, znak slabosti, a nikako znak snage.

Slabost zbog toga što su grubost i osornost nadvladale toleranciju i pravičnost.

Od svojstva po kojima se posebno isticao Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, jeste da je bio blag i samilostan, i da je njegova posalnica milost svim svjetovima. Te osobine su bile razlog da ga je pohvalio Gospodar nebesa i Zemlje, objavivši: ‘’Ti si zaista najljepše ćudi.’’ (El-Kalem, 4.)

Zatim: ‘’Samo Allahovom milošću ti si blag prema njima; a da si osoran i grub, razbjegli bi se iz tvoje blizine.’’ (Ali Imran, 159.)

Žalosno je to da neki muslimani svoju osvetoljubivost i osornost pokazuju prema svojoj djeci, roditeljima i suprugama, čineći im nasilje na razne načine, a sve kako bi se osvetili i pokazali svoju snagu i ‘’muškost.’’  Da ne govorimo o osvetničkom karakteru i osornosti prema komšijama, zatim na relaciji učitelji – učenici, direktori – radnici, i sl.

Kamo sreće da su takvi shvatili da je najbolji način osvete onima koji napadaju na tvoje pravo od bliže rodbine, komšija i drugih, to da ne budeš kao oni.

Prenosi se da neki čovjek došao kod Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i rekao: ‘’Allahov Poslaniče, ja imam rodbinu koju obilazim, a oni mene ignorišu, ja prema njima lijepo postupam, a oni ružnim uzvraćaju, blag sam prema njima, a oni su prema meni grubi i osorni.’’ Na to mu je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘’Ako si takav kako kažeš, znaj da je to kao da si im usta žeravicom napunio. I sve dok se budeš tako ponašao, Allah će te pomagati protiv njih.’’ (Muslim)

Rekao je Džafer Sadik r.a.: ‘’Da se dvadeset puta pokajem zbog opraštanja, draže mi je nego da se jednom pokajem zbog kažnjavanja ljudi.’’

Allah dž.š. je odredio, a njegova odredba se ne mjenja, da će onaj koji se sveti onome ko je slabiji od njega, osjetiti osvetu onoga koji je jači od  njega. Zbog svega toga, draga braćo, slast oprosta je mnogo ljepša od slasti nasilja i grubosti, jer ‘’slast’’ osvete prati bolno kajanje, a slast oprosta je u znaku lijepog završetka.

(Dr. Su'ud eš-Šurejm)

Add comment

HOTEL bm

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.