Džuma…

 

“O vjernici, kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite” (El-Džumu'a 9. i 10.)

„On vam propisuje u vjeri isto ono što je propisano Nuhu i ono što objavljujemo tebi, i ono što Smo naredili Ibrahimu i Musau i Isau: ‘Pravu vjeru ispovjedajte i u tome se ne podvajajte!’ Teško je onima koji Allahu druge ravnim smatraju da se tvome pozivu odazovu. Allah odabire za Svoju vjeru onoga koga On hoće i upućuje u nju onoga ko Mu se iskreno obrati.“
(Šura, 13)

Zaista je najveći i najvažniji temelj u vjeri Islamu sprovođenje ihlasa radi Allaha Uzvišenog u svim ibadetima.

Međutim, šta je to, ustvari, ihlas?

Ihlas na arapskom jeziku znači nešto što je prečišćeno i bez ikakvih primjesa. Kao naprimjer, kada uzmemo komad zlata iz rudnika, na njemu se nalaze razne primjese drugih elemenata, pa kada se to prečisti, naziva se Zehebu–l–halis, tj. prečišćeno zlato bez ikakvih primjesa, dakle, u ovom primjeru korišten je izraz El–Halis što ukazuje na prečišćeno zlato. 

A ihlas u šerijatskom smislu znači da prečistimo naše srce, riječi i dijela tako da budu samo radi Allaha Uzvišenog i ni radi koga drugog.

Neki su rekli: „Ihlas je da ne tražiš od svog djela svjedoka (tj. nekoga da te vidi), osim Allaha Uzvišenog…“ Ihlas je, ustvari, vjera, i ključ da've svih poslanika, alejhimu selam.

Allah Uzvišeni veli: “a naređeno im je da se samo Allahu klanjaju, da Mu iskreno, kao pravovjerni, vjeru ispovjedaju.“ (El-Bejjine, 5)

Zatim: „Reci: ‘Samo se Allahu klanjam, iskreno Mu ispovijedajući vjeru svoju.'“ (Zumer, 14)

Takođe: „Onaj Koji je dao smrt i život da bi iskušao koji će od vas imati najbolja djela; – On je Silni, Onaj Koji prašta.“ (Mulk, 2)

Kaže El–Fudajl ibn Ijjad: „Najbolja djela su iskrena i ispravna. Zaista djelo ako bude urađeno iskreno, a ne bude ispravno, neće biti primljeno. A ako djelo bude ispravno, a ne bude iskreno, neće biti primljeno sve dok ne bude i iskreno i ispravno. Iskreno je ako je urađeno samo radi Allaha, a ispravno je ako je urađeno po sunnetu (tj. po sunnetu Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem).“

„On vam propisuje u vjeri isto ono što je propisano Nuhu i ono što objavljujemo tebi, i ono što Smo naredili Ibrahimu i Musau i Isau: ‘Pravu vjeru ispovjedajte i u tome se ne podvajajte!’ Teško je onima koji Allahu druge ravnim smatraju da se tvome pozivu odazovu. Allah odabire za Svoju vjeru onoga koga On hoće i upućuje u nju onoga ko Mu se iskreno obrati.“ (Šura, 13)

Iskrenost je uslov da bi djelo bilo primljeno, tako da djelo neće biti primljeno, osim uz dva uslova (šarta):

1. Da djelo bude u skladu sa onim što je Allah Uzvišeni propisao u Svojoj knjizi ili što je pojasnio Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem. Tako se prenosi od Aiše, radijallahu anha, da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ko unese u ovu našu stvar (vjeru) nešto što nije od nje, to se odbacuje.“ (Buharija i Muslim)

2. Da djelo bude iskreno radi Allahovog lica. Prenosi se od Omera ibnu–l–Hattaba, radijallahu anhu, da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Svako djelo radi se s namjerom i svakom će pripasti ono što je naumio, pa ko učini hidžru Allahu i Njegovom poslaniku, njegova hidžra je Allahu i Njegovom poslaniku, a ko učini hidžru radi dunjaluka ili radi žene da je oženi, pa njegova hidžra je radi onoga što je naumio.“ (Buharija i Muslim)

Tako nam poručuje Allah Uzvišeni: „Reci: ‘Ja sam čovjek kao i vi, meni se objavljuje da je vaš Bog – jedan Bog. Ko žudi da od Gospodara svoga bude lijepo primljen, neka čini dobra djela i neka, klanjajući se Gospodaru svome, ne smatra Njemu ravnim nikoga!'“ (Kehf, 110)

Ihlas je osnova i uslov da bi dova bila primljena. Kaže Allah Uzvišeni: „ Molite zato Allaha iskreno Mu ispovjedajući vjeru – pa makar to bilo mrsko nevjernicima.“ (Gafir, 14)

Gubitak i nedostatak ihlasa uzrok je odbijanja, tj. ne prihvatanja djela kod Allaha Uzvišenog. Od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, se prenosi da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:

„Zaista će prvi ljudi kojima će se suditi na Kijametskom danu biti: čovjek koji je poginuo na Allahovom putu, pa će biti doveden i obavješten o svojim blagodatima, te će ih prepoznati, zatim će se reći: ‘Šta si uradio s njima?’ ‘Borio sam se u Tvoje ime sve dok nisam poginuo kao šehid.’ Reći će: ‘Lažeš, nego si se borio da se kaže: ‘Hrabar’, pa je to i bilo rečeno.’ Zatim će biti naređeno, pa će biti vučen licem po tlu sve dok ne bude bačen u Vatru.

I čovjek koji je učio znanje i podučavao druge i učio Kur'an, pa će biti doveden i obavješten o svojim blagodatima, te će ih prepoznati, zatim će se reći: ‘Šta si uradio s njima?’ ‘Učio sam znanje i podučavao druge i učio sam Kur'an u Tvoje ime.’ Reći će: ‘Lažeš, nego si učio znanje da se kaže: ‘Učenjak’, i čitao (učio) si Kur'an da se kaže: ‘Karia’ (učač), pa je to i bilo rečeno. Zatim će biti naređeno, pa će biti vučen licem po tlu sve dok ne bude bačen u Vatru.

I čovjek kojem je Allah podario raznovrsnog imetka, pa će biti doveden i obavješten o svojim blagodatima, te će ih prepoznati, zatim će se reći: ‘Šta si uradio s njima?’ Reći će: ‘Nisam ostavio nijedan način kojeg voliš da se udjeljuje, a da nisam udjeljivao radi Tebe.’ Reći će: ‘Lažeš, nego si to radio da se kaže: ‘Plemenit’, pa je to i bilo rečeno.’ Zatim će biti naređeno, pa će biti vučen licem po tlu sve dok ne bude bačen u Vatru.“ (Muslim)

Kada je ovaj hadis došao do Muavije plakao je veoma mnogo, a kada se pribrao i došao sebi, rekao je: „Istinu su rekli Allah i Njegov poslanik: ‘Onima koji žele život na ovom svijetu i ljepote njegove – Mi ćemo dati plodove truda njihova i neće im se u njemu ništa prikratiti. Njih će na onom svijetu samo vatra peći; tamo neće imati nikakve nagrade za ono što su na Zemlji radili i biće uzaludno sve što su učinili.'“ (Hud, 15, 16)

Prenosi se od Ebu Musaa El–Eš'arija, radijallahu anhu, da je došao neki čovjek do Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, i rekao: „Čovjek koji se bori da bi pokazao hrabrost, čovjek koji se bori radi slave svoga plemena, te čovjek koji se bori da bi ga drugi vidjeli – ko je od njih na Allahovom putu?“ Pa je rekao Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: „Ko se bude borio da Allahova riječ bude iznad svega, taj je na Allahovom putu.“ (Buharija i Muslim)

Kaže El–Fudajl ibn Ijjad: „Ostavljanje djela radi ljudi je rija (pretvaranje), a rad djela zbog njih (ljudi) je širk (mnogoboštvo). A ihlas: ihlas je između to dvoje.“

Kaže Sufjan Es–Sevri: „Nisam se ničim težim bavio od nijjeta (namjere) koji se kolebao u meni.“

Dakle, iz nekoliko ajeta, hadisa i izreka naših dobrih prethodnika, možemo uvidjeti koliko je ihlas važan u životu svakog čovjeka koji želi da, uz Allahovu milost, uđe u Džennetska prostranstva i da uživa u njima. Stoga, potrudimo se da imamo na umu ihlas u djelima koje radimo da ne bi došli na Sudnji dan sa ogromnim predočenim nagradama a da one budu uzaludne, baš zbog nedostatka ihlasa u njima.

Molim Allaha Uzvišenog da nam podari da radimo djela samo radi Njega i da budu u skladu sa sunnetom našeg Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem !

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Circé du soir au matin
  • misery
  • rabbit
  • addicted
  • fears train
  • peace is the only way
  • peace, love & sandy feet
  • long range for Joe B.
  • Motif fusion

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.