Država s greškom:Do daljeg u BiH nema uvoza vozila starijih od sedam god.

Homologacija vozila koja je trebala početi u ponedjeljak biće odgođena do daljeg, tako da se u BiH i pored pompeznih najava još neće moći uvesti vozilo starije od sedam godina.

Problem je nastao zato što carina, odnosno UIO BiH u carinskom postupku ne poznaje homologaciju kao uslov za carinjenje i za njih je još važeća Odluka o zabrani uvoza vozila starijih od sedam godina koju je donijelo Vijeće ministara prije deset godina, pišu "Nezavisne" u izdanju od subote.

U UIO pojašnjavaju da su više puta upozoravali nadležne da proces homologacije ne može početi sve dok se ne usklade zakonski i podzakonski akti jer puno je protivrječnosti i u pravilnicima i u odlukama.

"Dok god se ne ukine Odluka o zabrani uvoza vozila starijih od sedam godina i ne donese nova kojom UIO može kao uslov za carinjenje zahtijevati potvrdu o homologaciji, mi ne možemo cariniti takva vozila", kazao je Ratko Kovačević, portparol UIO, i dodao da homologaciju prepoznaje samo Zakon o sigurnosti saobraćaja na putevima BiH i to kao uslov za registraciju vozila. Kovačević naglašava da pored procesa carinjenja još dosta pitanja nije riješeno, a jedno od njih je i šta s vozilom koje uđe u postupak carinjenja, a ne prođe homologaciju.

"Takvo vozilo ne može u zemlju iz koje dolazi, a ne može ni da uđe u BiH. Postavlja se opravdano pitanje šta onda sa tim vozilom", kazao je Kovačević i dodao da će sasvim sigurno takvih slučajeva biti. "Nezavisne" nezvanično saznaju da je na jednom od sastanaka između predstavnika ministarstava i UIO bilo prijedloga da se napravi fabrika koja bi uništavala vozila koja uđu u proces carinjena, a ne dobiju potvrdu o homologaciji, što je prema riječima stručnjaka potpuna besmislica.

Drago Talijan, direktor Centra za motorna vozila i konzorcijuma koji provodi sistem homologacije, rekao je u petak da ih birokratija sprečava da krenu sa sistemom homologacije.

"Što se nas tiče, mi smo spremni i stanice za tehnički pregled vozila su spremne, ali problem je sa carinom i ministarstvima vanjske trgovine i ekonomskih odnosa i Ministarstvom saobraćaja i komunikacija", kazao je Talijan.

Naime, Odluku o zabrani uvoza vozila starijih od sedam godina van snage treba da stavi Vijeće ministara i to na prijedlog Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH. Ovo ministarstvo treba da donese i drugu odluku koju bi usvojilo Vijeće ministara, a koja bi omogućila da UIO  BiH u carinskom postupku od građana traži homologaciju kao uslov za carinjenje vozila. Uvođenje  homologacije omogućilo bi da građani BiH mogu uvoziti vozila i do 12 godina starosti, a jedini uslov bio bi da vozilo posjeduje "EURO 3" motor.

U Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH u petak "Nezavisne" nisu uspjelw saznati kada se može očekivati da se pred Vijećem ministara nađe odluka o ukidanju Odluke o uvozu vozila starijih od sedam godina i nova odluka prema kojoj bi UIO mogla cariniti homologizovana vozila. Dobro upućeni u ovu problematiku ističu da bi donošenje novih odluka, kojima bi konačno mogao otpočeti sistem homologacije, moglo potrajati još jako dugo.

Homologacija podrazumijeva provjeru i usklađenost vozila sa evropskim sigurnosnim i ekološkim standardima. Homologacija se radi na osnovu evropskog ECE pravilnika o homologaciji. Proces homologacije u BiH podrazumijevaće provjeru 97 pravilnika koji su propisani ECE pravilnikom, a koji se odnose, prije svega, na sigurnost i ekološke standarde.

"EURO 3" je standard koji određuje koliko ispušni gasovi mogu sadržavati štetnih čestica u različitim uslovima korištenja automobila kao i koliko pređenih kilometara motor mora izdržati, a da pritom emisije tih čestica mogu odstupati samo u određenom procentu.  

U vozila koncerna WV (WV, "Seat", "Škoda" i "Audi") motori sa ovim standardima uvođeni su od 1998. godine, dok su ostali proizvođači tek od 2000. godine počeli ugrađivati motore sa tim standardima.

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Pensum
  • Sur le quai
  • Happy?
  • rue Garancière
  • St. Germain
  • Thermopyles by night
  • Ella
  • Baobabs
  • Vaudou

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.