Muslimani danas ne bi trebali trošiti energiju i vrijeme dovijajući se kako da pomire islam sa onima koji se s njim ne mogu i neće da pomire, niti na to kako da opravdaju svoje udaljavanje od sunneta Allahovog Poslanika, s.a.v.s., i približavanje sunnetima onih čijim su raskošnim i razvratnim životom zadivljeni.
Trebalo bi da se zabavimo sobom, svojim nefsom, a onda da se borimo da Allahovu vjeru uzdignemo onakvu kakva ona jeste, te da shvatimo kako bez iskušenja ne možemo očistiti duše, niti se Allahu približiti, zavoljeti Njega, Njegovog Poslanika, s.a.v.s., u Njegovo ime ustrajati, i zakon koji je objavio biti spremni uzdizati i za njega se boriti i u svom životu sprovoditi.
Mnogo je onih koji vjeruju da se musliman treba uklapati u savremene tokove života i time dokazati da je islam moguće prilagoditi novim trendovima. Ko to uspije smatra se uspješnim i pametnim. Ko to neće ili ne umije, smatra se nesposobnim i nazadnim.
Ovo pitanje ne bi trebalo postavljati da nije onih koji pod ovim `uklapanjem`, zlonamjerno ili zbog neopreznosti, podrazumijevaju usvajanje prava i morala (čitaj nepravde i nemorala) koji je u suprotnosti sa Šerijatom i islamskim moralom.
Ako se ima na umu nezavidna situacija u kojoj se muslimani danas nalaze, loši odnosi između njih samih i iskušenja kroz koja prolaze oni koji istinski prihvate islam i praktikuju njegove propise, onda će biti jasno zašto se većina odlučuje za taj modernizam, kao lagahni put za upražnjavanje dunjalučke pohlepe uz prividni osjećaj pripadnosti islamu i lažnu nadu u sretan ishod na Ahiretu.
Njihova deviza je: Zašto rizikovati i žrtvovati kad se može biti uspješan musliman sa mnogo manje truda, te na `pametan` način Džennet zaslužiti?
Mi moramo znati da je taj i takav put do Dženneta, bez velikog zahmeta zapravo stranputica.
U suri El-Ankebut u prijevodu značenja stoji: “Elif lam mim, misle li ljudi da će biti ostavljeni ako kažu: `Mi vjerujemo`, a da neće biti iskušani? Mi smo iskušali i one prije njih da bi Allah sigurno znao (ukazao) na one koji su iskreni i na one koji lažu.” ( El-Ankebut 1-11).
Allah, s.v.t., otkriva kroz iskušenja ko su vjernici, a ko lažovi, i kako se ko ponaša kada ga iskušenje zadesi. On nam otkriva i šta je sa onima koji ne smatraju da je pametno danas svoje opredjeljenje za Allaha, Njegovu vjeru i zakon ispoljavati, nego da treba pričekati neko drugo vrijeme: Allah će sigurno licemjere i nevjernike zajedno u Džehennemu sastaviti, one koji iščekuju šta će s vama biti, pa ako vam Allah daruje pobjedu oni reknu: `Zar nismo bili uz vas?`, a ako sreća posluži nevjernike onda njima govore: `Zar vas nismo mogli pobijediti i zar vas nismo odbranili od vjernika?` (En-Nisa 140-141).
Uzvišeni nam, također, otkriva i ko su oni koji pozivaju muslimane da se okrenu ka Zapadu i da njega uzmu za svoju kiblu. Allah nam otkriva i zašto to čine: Bolnu patnju navjesti licemjerima, koji prijateljuju sa nevjernicima mimo vjernika! Zar kod njih traže moć…?
Dakle, Pravi put je precizno određen Kur`anom i Sunnetom, a mi trebamo samo da tim putem krenemo, za njeg da se opredijelimo i da na njemu ustrajemo. Iskušenja koja nas na tom putu čekaju, a koja nam je Allah obećao moramo shvatiti kao ispite koje trebamo položiti.
Oni koji misle da ih mogu zaobići i to pokušavaju, zapravo, nisu odlučni i ustrajni jer za taj put nisu ozbiljno opredijeljeni. Oni zaboravljaju da Allah daje iskušenja zbog njih, da bi ih po njihovom ponašanju razotkrio.
Zar se može očekivati da se ogromne nagrade kod Allaha mogu na jeftin način ili besplatno dobiti? Zar ljudi stvarno vjeruju da mogu udovoljiti istovremeno Allahu i Njegovim neprijateljima, nevjernicima i munaficima, ili da će steći Njegovo zadovoljstvo udovoljavajući novotarima?
Poslanik, s.a.v.s., je Pravi put drukčije odredio kad je rekao: `Ko ugodi Allahu ljuteći ljude On će ga od ljudi zaštiti.` U drugoj predaji stoji: `Allah je sa njim zadovoljan i učinit će da ljudi budu sa njim zadovoljni, a ko udovolji ljudima ljuteći Allaha oni neće moći nimalo od Allaha da ga zaštite.`
Neko je upitao imama Šafiju, Allah mu se smilovao: `Ebu Abdullah, šta je bolje za čovjeka: da mu bude data vlast i moć ili da bude iskušan nedaćama? `Odgovorio je: `Neće mu biti data vlast i moć dok ne bude iskušan. Allah je iskušao Nuha, Ibrahima, Musaa, Isaa i Muhammeda, neka je na sve njih Allahov blagoslov i selam, pa kad su ustrajali spasio ih je, pomogao ih i dao im pobjedu i vlast.` (El-Fewaid od Ibnul-Kajima, str.252).
Oni koji ne vjeruju, također, su iskušani bolom, patnjom, odricanjem i zalaganjem u borbi protiv vjernika, a poslije toga im slijedi vječna patnja, dok se, za razliku od njih, vjernici nadaju vječnoj nagradi.
Uzvišeni je rekao: I nemojte malaksati tragajući za neprijateljem. Ako vi trpite bol, i oni trpe bol kao i vi, a vi se nadate od Allaha onome čemu se oni ne nadaju! (Prijevod značenja ajeta br.sure En-Nisa 104 )
Bez iskušenja čovjek ne može očistiti dušu i ne može se uzdići i približiti Allahu kao što se zlato ne može izdvojiti iz rude i očistiti bez vatre. Sve što insana zadesi od zla potječe ustvari od njegovog nefsa, tj. od njega samog.
Većina ljudi ne uspijeva jer se boji i čuva neprijatelja oko sebe, a sasvim je nemarna prema svome nefsu, tj. prema samom sebi, iako je svako sam po sebe najopasniji!
Uzvišeni je rekao: Što te zadesi od dobra- to je od Allaha, a što te zadesi od nedaće- to je od tebe (tvog nefsa). (En-Nisa79 ).
Kad se govori o kažnjavanju ljudi, od Adema, a.s., do danas, kaže se da su se oni prema sebi ogriješili i sebi nepravdu učinili, što je Adem sa svojom ženom odmah to i priznao: Gospodaru naš, mi smo se prema sebi ogriješili… ( El-E`araf 23).
U hadisul-kudsijju kojeg prenosi Ebu Zerr od Poslanika, s.a.v.s., a on od svoga Gospodara, stoji: `O robovi Moji, to su samo vaša djela koja ću sabrati, a onda vam prema njima platiti, pa ko nađe dobro neka zahvali Allahu, a ko nađe ono drugo neka ne kori nikoga osim sebe.` (bilježi ga Muslim u Sahihu br. 2577).
Muslimani danas ne bi trebali trošiti energiju i vrijeme dovijajući se kako da pomire islam sa onima koji se sa njim ne mogu i neće da pomire, niti na to kako da opravdaju svoje udaljavanje od sunneta Allahovog Poslanika, s.a.v.s., i približavanje sunnetima onih čijim su raskošnim i razvratnim životom zadivljeni.
Trebalo bi da se zabavimo sobom, svojim nefsom, a onda da se borimo da Allahovu vjeru uzdignemo onakvu kakva ona jeste, te da shvatimo da bez iskušenja ne možemo očistiti duše niti se Allahu približiti, zavoljeti Njega, Njegovog Poslanika, s.a.v.s., u Njegovo ime ustrajati, i zakon koji je objavio biti spremni uzdizati i za njega se boriti i u svom životu sprovoditi. Muslimani se moraju prestati oko ovoga dvoumiti jer svako dvoumljenje produžava put, čime propast postaje bliža, a pobjeda sve dalja.
Moramo znati da nas Allah, dž.š., obavezuje da se borimo da Njegova Riječ bude gornja, i nezamislivo je da se vjernik pomiri i bude zadovoljan sa bilo čime ispod toga.
Allah je Pomagač, Zaštitnik, Upućivač, Onaj Koji pobjedu daje, uzdiže i ponižava koga hoće, grijehe prašta i sramote sakriva, u Džennet uvodi i u Vatru baca koga hoće. Gospodaru, Na Pravi put nas uputi, na njemu nas učvrsti, ubrzaj svoju pomoć i pobjedu.
Amin!
Add comment