Dodik kupuje avione dok istočni RS gladuje

Odluka Vlade Republike Srpske da za entitetsku aviokompaniju Skaj Srpska odobri sredstva u iznosu od 25 miliona američkih dolara za kupovinu dva putnička aviona  već nekoliko dana je izložena oštrim kritikama javnosti.

Zoran čerić, predsjednik Izvršnog odbora Partije demokratskog progresa ocijenio je jučer da takvi potezi „ne idu ni na dobrobit vlade, a još manje građana, ima li se u vidu ukupna socijalno ekonomska situacija u kojoj se nalazimo“.

 

Po njemu bi bilo razumnije da je taj novac uložen u razvojne projekte od kojih bi svi u RS-u imali koristi. Ovo mišljenje dijeli i kandidatkinja PDP-a za načelnicu Opštine Rogatica Dara Iković.

„Samo s područja Rogatice u posljednje tri godine iselilo se više od četiri hiljade stanovnika. Ekonomska situacija u većini opština istočnog dijela RS-a je alarmantna, pa je bilo mnogo pametnijih načina za ulaganje novca nego za kupovinu aviona“, istaknula je Iković.

Priča o nabavci dva relativno mala aviona (dvomotorne letjelice od 50 sjedišta) ima i drugu, jednako značajnu, dimenziju. Riječ je o ekonomskoj opravdanosti osnivanja entitetske aviokompanije.

čerić kaže da „ne vidi način kako će aviokompanija RS-a djelovati, kada  se i velike i prestižne kompanije u Evropi i SAD nalaze pred stečajem“.

Damir Miljević, ekonomski analitičar iz Banje Luke, tvrdi da u vrijeme kada se  velike aviokompanije svakodnevno suočavaju s pitanjem opstanka na tržištu, nema nikakvog ekonomskog opravdanja za odluku Vlade RS-a da osnuje vlastitu aviokompaniju.

On je podsjetio na to da ni postojeća aviolinija Banja Luka – Salzburg nije ekonomski održiva i da Vlada svakog mjeseca iz budžeta pokriva njene gubitke. “Ekonomsku opravdanost kupovine aviona i finansiranja rada vlastite aviokompanije još je teže braniti ima li se u vidu činjenica da će 2. oktobra ove godine biti okončani pregovori s kompanijom Rajan Er koja bi trebala da otvori linije iz Banje Luke ka evropskim destinacijama“, kaže Miljević.

Na neopravdanost ovog poteza upozorava i Transparensi Internešnel (TI) BiH.

„Kako je moguće da u situaciji kad i velike kompanije poput AL Italije ili JAT-a traže strateške partnere i odlučuju se za privatizaciju, kako bi preživjele na tržištu, Vladi RS-a pada na pamet da osniva aviokompaniju i ulazi u nabavku aviona“, pita Srđan Blagovčanin iz TI-a.

Sugovornici Oslobođenja jedini smisao ove odluke vide u namjeri premijera Dodika da i ovim potezom demonstrira vlastitu političku snagu. Ili, kako to Miljević kaže, „imaju ljudi naše pare, pa mogu da se iživljavaju“.

Jedino je nijem na cijeli slučaj ostao Savez sindikata RS-a. Ne samo da se sindikalci RS-a nisu javno oglasili, nego su i svi pokušaji da dobijemo komentar od čelnih ljudi ove organizacije završili neuspjehom.

 

(Oslobodjenje)

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • rebel
  • Fashion
  • All about Stanley
  • no way out
  • blue screen
  • slice
  • kharlâ
  • piero foscari
  • Arsenale

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.