Vozni park nekadašnje države mogao se izbrojati na prste…
Stariji čitaoci to pouzdano znaju, a mlađe bi trebalo podsjetiti na automobile koji su svojevremeno motorizirali bivšu Jugoslaviju i omogućili da upoznamo blagodeti bogatih zapadnoevropskih država.
Prva na listi nesumnjivo je Zastava 750, populari Fićo, domaća kopija Fiata 600 D, koji je svojevremeno motorizirao naše narode, a dokazao se i u sportskim takmičenjima. Iako kvarljiv, bio je izuzetno jednostavan za održavanje.
Slični su bili i Zastavini modeli 101 i 128, te Yugo baziran na Fiatu 127. Bio je i ostao predmet ismijavanja, ali se i dan-danas proizvodi. S druge strane, limuzinski 128 i hatchback verzija, poznatija kao Stojadin, bili su prvi izbor onima kojima je Fićo bio premalen.
Oni malo imućniji kao glavni izbor imali su Ladu 1300, ruski derivat Fiata 124. Vozili su je direktori i članovi partije, a pokazala se kao prilično pouzdan automobil.
Sportske apetite zadovoljavali su Škodini modeli 105-120 s pozadi smještenim motorima, te prilično dopadljivim dizajnom za svoje vrijeme.
Kralj naših cesta bio je i ostao Mercedes 200 D, koji su sebi mogli priuštiti samo najviši politički dužnosnici i gastarbajteri, koji su poslovni uspjeh “preko grane” uglavnom dokazivali ovim automobilom.
Add comment