Jugonostalgiji nikad kraja. Tranzicijsko-kapitalistički haos društava u kojima se kreću nekadašnji žitelji Socijalističke federativne republike Jugoslavije svako malo inspirira nekog ne tek da se sjeća Juge nego i da špekulira o tome šta bi bilo da nije bilo rata.
Yustalgija je naziv pjesme repera Prikija a spot je uradio Filip Filković Philatz. Spot je sniman u Zagrebu, Sarajevu i Beogradu.
Ratova nije bilo, SFRJ postala je Republika Jugoslavija sa sedam saveznih republika: Slovenija, Hrvatska, BiH, Srbija, Crna Gora, Makedonija i – Vojvodina. Nije jasno zašto autori daju državnost Vojvodini a ne Kosovu, premda je, u svim mogućim pretpostavkama i realnom stanju na terenu, logičnije da Kosovo postane država prije Vojvodine.
Jugoslavija, prema spotu i pjesmi, odbija članstvo u Evropskoj uniji jer ne želi prihvatiti kapitalističku ekonomiju i dokinuti narodnu vlast.
„Yustalgija je u samom početku bila obična pjesma o ljubavi i spajanju ljudi koji su se nekad grlili i ljubili. Dodatnu dimenziju svemu tome je dao video spot za koji je odgovoran Philatz. On je stvorio jednu fiktivnu priču o tome što bi bilo da nije bilo rata, gdje bi Yugoslavija otišla i u kojoj bi idili mi danas živjeli. Čast mi je bila raditi sa Filipom, jer je on na prvom mjestu umjetnik pa onda sve ostalo. Poslije nove godine krećemo lagano sa promocijom albuma po regiji a i šire“ – tako je svoju suradnju na spotu opisao Priki, pravim imenom Haris Rahmanović koji je debi album „U cipelama moga oca“ objavio za Menart prije par mjeseci.
(Radiosarajevo.ba)
Add comment