Kampanja počela sa novim sloganima i starim obećanjima

Predizborna kampanja u BiH od petka i zvanično teče. Političke partije izašle su sa novim sloganima i starim obećanjima, od kojih u proteklom mandatu, kako kažu provedene ankete, nisu ispunili ni 10 posto.

Svi stari nadaju se novim mandatima, a o sudbini izbora, kako vjeruju analitičari, odlučiće upravo oni građani koji ne izađu na izbore, piše Radio Slobodna Evropa (RSE).

 

Političke stranke spremno su je dočekale pripremljenim sloganima i pjesmama, a čitava vojska partijskog podmlatka za dan dva oblijepiće zemlju plakatima nasmijanih lica kandidata za predstojeće izbore.

Svi politički akteri izbora 2010. se, bar prema uputstvima iz Centralne izborne komisije BiH, moraju pridržavati pravila i voditi fer kampanju. U suprotnom uslijediće sankcije, najavila je predsjednica CIK-a Irena Hadžiabdić.

„Pozivam političke subjekte, njihove kandidate da se uzdrže od korištenja antidržavne, nacionalističke retorike, te od svih izjava koje dižu tenzije i molim ih da vode fer kampanju. To nije samo zakonska obaveza, to je obaveza prema biračima ove zemlje“, kazala je Hadžiabdić.

Na ovogodišnju izbornu kampanju biće potrošeno do sada rekordnih 65 miliona KM koje će se najvećim dijelom finansirati iz budžeta. A šta su građanima novo ponudile političke partije i njihovi kandidati? Čini se malo toga osim slogana i poruka kojima se uglavnom sugeriše kako je najvažnija nacionalna opredijeljenost.

Ipak, za osvajanje glasova birača ove godine moraće se uraditi puno više, smatra profesor političke komunikacije na mostarskom univerzitetu Zoran Tomić.

„Svjedoci smo da je ove godine kampanja nešto ranije krenula nego možda prethodnih godina i to mene upućuje da unutar političkih aktera ima dosta nervoze. Naravno, svi će slati svoje poruke. Ono što ja prosuđujem, neće proći jeftine poruke, neće proći poruke bez pokrića i neće proći te parole. Moraće biti puno veća odgovornost.

Nisam siguran da će nešto posebno ovu kampanju obilježiti govor mržnje jer čini mi se da su akteri shvatili kako to uistinu, pa čak ni kod nas u BiH, više nema smisla. Mislim da nacionalna retorika neće moći mobilizirati biračko tijelo i da će se birači morati vratiti realnosti, problemima koji stvarno jesu. A koji su to problemi, najbolje govore istraživanja javnog mišljenja koja su ovih dana objavljena“, kaže Tomić.

A objavljena istraživanja govore da je više od 90 posto građana BiH nezadovoljno stanjem u zemlji, stepenom kriminala i korupcije, te nezaposlenošću. Istovremeno, ankete ne pokazuju da bi ovi izbori mogli donijeti radikalno drugačiju političku scenu.

I na ovim izborima odlučiće ne glasovi onih koji će birati nego onih koji već godinama ne izlaze na izbore, ističe politički analitičar Esad Bajtal.

„Upravo su apstinenti ključni problem. Ona mala, pregrijana masa u određenom ideološkom etno-klerikalnom pravcu odlučuje naše izbore. Ukoliko se apstinenti ne probude pod uticajem tih i takvih podataka, koji su vrlo bliski realnom stanju stvari u BiH, onda ćemo imati istu političku sliku koju smo imali, istu političku strukturu koju smo imali – ili strukture, kako se to ovdje događa.

Dakle, ostaje nam da vidimo da li će ti, zaista užasavajući podaci uspjeti da djeluju na običnu svijest, na građansku svijest, na ljude koji jedva sastavljaju kraj s krajem da konačno odluče da se aktiviraju, da izdvoje tih pola sata vremena i izađu na izbore i svojim potpisom, dakle olovkom vrlo civilizirano kažu: ’Dosta, ovo više nećemo!’ E to je sad pitanje. Da li će se to dogoditi, šta će odlučiti masa, koliko će podleći pritisku propagande, prevare i svih drugih mogućih sredstava – vidjećemo“, navodi Bajtal.

Pomno će se motriti i mediji u predizbornoj kampanji kako bi se utvrdilo da li poštuju profesionalne i etičke standarde u predstavljanju političkih partija i kandidata na opštim izborima u BiH.

Udruženje “BH novinari”, u saradnji sa Savjetom Evrope, provodiće monitoring u ključnim elektronskim i štampanim medijima, novinskim agencijama i internet portalima. Predsjednik Udruženje “BH novinari” Milkica Milojević kaže:

„O ovakvom pretpolitičkom društvu kakva je BiH i na kraju Evrope, čak i u ovakvim okolnostima tehnologija, kao i svaka druga tehnologija, vladanja i tehnologija zavođenja naroda napreduje. Na to naprosto moramo biti spremni. Jako je bitno da novinar – profesionalac prepozna mehanizme kojima se narodu šalju predizborne poruke i da se u odnosu na to tako i postavi prema tom medijskom sadržaju ili tom događaju s puno pažnje i na način da ne doprinosi dodatnom favorizovanju onih koji su trenutno na vlasti i koji su u principu favorizovani“, kaže Milojević.

Na političkoj sceni u RS za predstojeće opšte izbore nema novih imena, niti većih promjena u vodećim političkim partijama. Na području Federacije novo je ime medijskog tajkuna Fahrudina Radončića i njegovog Saveza za bolju budućnost, čiji je kandidat za bošnjačkog člana Predsjedništva, koji će se utrkivati sa Bakirom Izetbegovićem i Harisom Silajdžićem, piše RSE.

Add comment

HOTEL bm

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.