Kampanja počela sa novim sloganima i starim obećanjima

Predizborna kampanja u BiH od petka i zvanično teče. Političke partije izašle su sa novim sloganima i starim obećanjima, od kojih u proteklom mandatu, kako kažu provedene ankete, nisu ispunili ni 10 posto.

Svi stari nadaju se novim mandatima, a o sudbini izbora, kako vjeruju analitičari, odlučiće upravo oni građani koji ne izađu na izbore, piše Radio Slobodna Evropa (RSE).

 

Političke stranke spremno su je dočekale pripremljenim sloganima i pjesmama, a čitava vojska partijskog podmlatka za dan dva oblijepiće zemlju plakatima nasmijanih lica kandidata za predstojeće izbore.

Svi politički akteri izbora 2010. se, bar prema uputstvima iz Centralne izborne komisije BiH, moraju pridržavati pravila i voditi fer kampanju. U suprotnom uslijediće sankcije, najavila je predsjednica CIK-a Irena Hadžiabdić.

„Pozivam političke subjekte, njihove kandidate da se uzdrže od korištenja antidržavne, nacionalističke retorike, te od svih izjava koje dižu tenzije i molim ih da vode fer kampanju. To nije samo zakonska obaveza, to je obaveza prema biračima ove zemlje“, kazala je Hadžiabdić.

Na ovogodišnju izbornu kampanju biće potrošeno do sada rekordnih 65 miliona KM koje će se najvećim dijelom finansirati iz budžeta. A šta su građanima novo ponudile političke partije i njihovi kandidati? Čini se malo toga osim slogana i poruka kojima se uglavnom sugeriše kako je najvažnija nacionalna opredijeljenost.

Ipak, za osvajanje glasova birača ove godine moraće se uraditi puno više, smatra profesor političke komunikacije na mostarskom univerzitetu Zoran Tomić.

„Svjedoci smo da je ove godine kampanja nešto ranije krenula nego možda prethodnih godina i to mene upućuje da unutar političkih aktera ima dosta nervoze. Naravno, svi će slati svoje poruke. Ono što ja prosuđujem, neće proći jeftine poruke, neće proći poruke bez pokrića i neće proći te parole. Moraće biti puno veća odgovornost.

Nisam siguran da će nešto posebno ovu kampanju obilježiti govor mržnje jer čini mi se da su akteri shvatili kako to uistinu, pa čak ni kod nas u BiH, više nema smisla. Mislim da nacionalna retorika neće moći mobilizirati biračko tijelo i da će se birači morati vratiti realnosti, problemima koji stvarno jesu. A koji su to problemi, najbolje govore istraživanja javnog mišljenja koja su ovih dana objavljena“, kaže Tomić.

A objavljena istraživanja govore da je više od 90 posto građana BiH nezadovoljno stanjem u zemlji, stepenom kriminala i korupcije, te nezaposlenošću. Istovremeno, ankete ne pokazuju da bi ovi izbori mogli donijeti radikalno drugačiju političku scenu.

I na ovim izborima odlučiće ne glasovi onih koji će birati nego onih koji već godinama ne izlaze na izbore, ističe politički analitičar Esad Bajtal.

„Upravo su apstinenti ključni problem. Ona mala, pregrijana masa u određenom ideološkom etno-klerikalnom pravcu odlučuje naše izbore. Ukoliko se apstinenti ne probude pod uticajem tih i takvih podataka, koji su vrlo bliski realnom stanju stvari u BiH, onda ćemo imati istu političku sliku koju smo imali, istu političku strukturu koju smo imali – ili strukture, kako se to ovdje događa.

Dakle, ostaje nam da vidimo da li će ti, zaista užasavajući podaci uspjeti da djeluju na običnu svijest, na građansku svijest, na ljude koji jedva sastavljaju kraj s krajem da konačno odluče da se aktiviraju, da izdvoje tih pola sata vremena i izađu na izbore i svojim potpisom, dakle olovkom vrlo civilizirano kažu: ’Dosta, ovo više nećemo!’ E to je sad pitanje. Da li će se to dogoditi, šta će odlučiti masa, koliko će podleći pritisku propagande, prevare i svih drugih mogućih sredstava – vidjećemo“, navodi Bajtal.

Pomno će se motriti i mediji u predizbornoj kampanji kako bi se utvrdilo da li poštuju profesionalne i etičke standarde u predstavljanju političkih partija i kandidata na opštim izborima u BiH.

Udruženje “BH novinari”, u saradnji sa Savjetom Evrope, provodiće monitoring u ključnim elektronskim i štampanim medijima, novinskim agencijama i internet portalima. Predsjednik Udruženje “BH novinari” Milkica Milojević kaže:

„O ovakvom pretpolitičkom društvu kakva je BiH i na kraju Evrope, čak i u ovakvim okolnostima tehnologija, kao i svaka druga tehnologija, vladanja i tehnologija zavođenja naroda napreduje. Na to naprosto moramo biti spremni. Jako je bitno da novinar – profesionalac prepozna mehanizme kojima se narodu šalju predizborne poruke i da se u odnosu na to tako i postavi prema tom medijskom sadržaju ili tom događaju s puno pažnje i na način da ne doprinosi dodatnom favorizovanju onih koji su trenutno na vlasti i koji su u principu favorizovani“, kaže Milojević.

Na političkoj sceni u RS za predstojeće opšte izbore nema novih imena, niti većih promjena u vodećim političkim partijama. Na području Federacije novo je ime medijskog tajkuna Fahrudina Radončića i njegovog Saveza za bolju budućnost, čiji je kandidat za bošnjačkog člana Predsjedništva, koji će se utrkivati sa Bakirom Izetbegovićem i Harisom Silajdžićem, piše RSE.

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • sac & ressac
  • messager
  • golfe bleu
  • fel-fel en résidence
  • dose mortelle
  • tueur de vie
  • Nelly
  • Milord
  • spada

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.