U petak zvanični početak predizborne kampanje u BiH

U Bosni i Hercegovini u petak, 3. septembra, počinje predizborna kampanje za šeste poslijeratne opšte izbore na kojima će učestvovati 39 stranaka, 11 koalicija i 13 nezavisnih kandidata.

Za izbore je ovjereno 8.149 kandidata od kojih su 63,13 posto muškarci, odnosno 5.145, a 36,86 posto žena, odnosno 3.004 kandidata.

 

Prema starosnoj strukturi, 6.253 kandidata ili 76,73 posto stariji su od 30 godina, a mlađih od 30 godina je 23,26 posto, odnosno 1.896.

Najstariji kandidat ima 87 godina, a najmlađi je u avgustu napunio 18 godina.

Prema nivou obrazovanja, oko 3.500 kandidata, odnosno 43,60 posto je sa visokom školskom spremom, oko 970 ili 11,94 posto sa višom, a 366 kandidata, odnosno 4,49 posto nekvalifikovanih radnika.

Za izbore je registrovano 3.126.529 birača, od kojih u Republici Srpskoj 1.192.182, a u Federaciji BiH 1.934.417 birača.

Iz inostranstva je registrovano 35.644 birača, dok je 5.199 zahtjeva odbijeno, a najčešći razlozi za odbijanje su nedostatak dokaza o identitetu i državljanstvu. Najviše registrovanih birača je iz Hrvatske, Švedske i Njemačke. Smanjen je broj birača iz SAD i Švajcarske, a povećan je broj birača iz Austrije, Danske i Norveške.

Prema odluci CIK-a BiH o određivanju biračkih mjesta za glasanje u diplomatsko-konzularnim predstavništvima BiH, biračka mjesta na dan izbora biće otvorena u Beču, Berlinu, Minhenu, Štutgartu, Frankfurtu, Oslu i Kopenhagenu.

Izbori se organizuju za Predsjedništvo BiH, Predstavnički dom Parlamentarne skupštine BiH, predsjednika i potpredsjednike Republike Srpske, Narodnu skupštinu Republike Srpske, Predstavnički dom Parlamenta Federacije BiH i skupštine kantona u FBiH.

Prema pravilima ponašanja u izbornoj kampanji Izbornog zakona BiH, političke stranke, koalicije, liste nezavisnih kandidata i nezavisni kandidati imaju pravo da vode izbornu kampanju u mirnom okruženju, organizovati i održavati javne skupove na kojima mogu slobodno iznositi svoje stavove, te štampati i dijeliti plakate, postere i druge materijale u vezi sa izbornom kampanjom.

Ovaj zakon nalaže da mediji u BiH pravedno, stručno i profesionalno prate izborne aktivnosti uz dosljedno poštivanje novinarskog kodeksa i opšte prihvaćenih demokratskih principa i pravila, posebno osnovnog principa slobode izražavanja.

Iako je do zvaničnog početka predizborne kampanje ostalo još dva dana, elektoronski mediji i inretnet portali već emituju spotove u kojima potencijalni kandidati za visoke funkcije predstavljaju svoje programe kojima obećavaju bolje sutra.

Političke partije u BiH najavile su da će na ovogodišnju izbornu kampanju potrošiti od 50.000 KM do milion KM.

Iako je prema Izbornom zakonu BiH zabranjeno plaćeno oglašavanje političkih partija, njihovih interesa i poruka prije nego što predizborna kampanja zvanično počne, mediji u BiH su puni primjera kako se ovaj zakon svakodnevno krši.

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • le cep de vigne (Syrah)
  • grenades
  • pomegranate
  • Ridah
  • dedans
  • dedans +
  • dedans +++
  • dedans ++
  • dedans du dehors

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.