Džuma…


“O vjernici, kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite” (El-Džumu'a 9. i 10.)

Generacija dawe i džihada, kao što su bili ashabi-muhadžiri i ensarije, od njihove svjetlosti uzimaju i njihovu uputu slijede, borili su se sami sa sobom u ime Allaha, kao što su se borili protiv Allahovih i svojih neprijatelja. Ne zaokuplja ih džihad od džihada, ni poprište od poprišta. Oni su u kontinuiranoj borbi sa griješnicima iznutra i nevjernicima spolja.

Ne odlažu oružje i ne odmaraju se od borbe ”dok mnogoboštvo ne isčezne i dok samo Allahova vjera ne ostane. “ (El Enfal 39)

Cijela Allahova zemlja je njihovo poprište a cijela islamska zemlja je njihova domovina.

”A vjernici i vjernice su prijatelji jedni drugima. “ (Et Tevba 71)

Bore se na Allahovom putu u svakoj posebnoj bici i sa svim oružjem kojim raspolažu.

Može to biti sa rukom, ako ona bude neophodna za nošenje topa, a može biti i sa imetkom, ako džihad to bude iziskivao. A kako je samo džihadu imetak potreban ! Ko opremi borca na Allahovom putu kao da se borio !

”I borite se na Allahovom putu zalažući imetke svoje i živote svoje. “ (Et tevba 41)

A može biti i jezikom, ako je potrebna riječ istine s kojom se otvoreno istupa u lice neistine, i koja do ljudi dopire čitanjem ili slušanjem.

Pa ako nisu u stanju da se bore snagom, mogu se boriti sa Kur'anom, a to je veliki džihad, kako ga je Allah u svojoj Knjizi nazvao: “ Zato ne čini nevjernicima ustupke i njim se (tj. Kur'anom) svim silama protiv njih bori. “ (El Furkan 52)

Njihova vjera ih je ojačala, pa su na njenom putu ravnodušni prema dunjaluku, a akida im je postala veoma vrijedna, tako da su radi nje pojeftinili njihovi životi i imeci.

A ko zna vrijednost onoga što traži ne pridaje nikakvu važnost koliko žrtvuje. I ko zaprosi ljepoticu, nema previsoke otpremnine za nju!

Allah je od njih kupio, a oni su prodali.

Bio je to trgovački ugovor između njih i njihova Gospodara pa se nisu pokajali, niti žele raskinuti ugovor o prodaji….

Povisio im je cijenu Svojom milošću, pa su se zadovoljili time. A oni su mu dali ono čime On vlada pa se zadovoljio time.

A kako ne bi kada je On od njih kupio živote njihove, čiji je On stvoritelj i imetke kojim ih je On opskrbio?

Zatim je rekao: “Uzmite za njih Džennet, čija je širina koliko nebesa i zemlja ! “

Istinu je rekao Uzvišeni Allah kada kaže :

“ Allah je od vjernika kupio živote njihove i imetke njihove za Džennet koji će im dati-oni će se na Allahovom putu boriti, pa ubijati i giniti. On im je to zbilja obećao u Tevratu i Indžilu i Kur'anu,-a ko od Allaha dosljednije ispunjava obećanje Svoje?

Zato se radujte pogodbi svojoj koju ste sa Njim ugovorili, a to je veliki uspjeh. “

(Et Tevba 111)

A Njegov plemeniti Poslanik kaže: “ Ko se plaši krenut će prije mraka, a ko krene prije mraka stići će do konačišta. Znajte da je Allahova roba skupa, jer Allahova roba je Dženet . “ (Tirmizi)

Počastio je njome trgovce koji žele trgovinu koja neće propasti.

Njihova trgovina je iman i džihad, a njihove pijace su ratišta i bojišta, a njihova glavnica su dani i godine, a njihova dobit je oprost od njihova Gospodara i bašče kroz koje će rijeke teći.

Kad god vide neznaje kojim se vladar uznosi ili dominira pod šejtanovom palicom, u njihovim grudima uskipi strahovanje za Allahove svetinje, kao što proključa kazan na vatri.

Čak im se srca tope od tuge kao što se so topi u vodi, i nema ništa gore za vjernika da istina nazaduje kako bi neistina napredovala, i da Allahova riječ nestane kako bi se riječ taguta raširila.

Drugi, mimo njih, žive bezbrižno, osim lične i porodične brige. A što se njih tiče oni omrknu i osvanu noseći brigu cijelog islamskog ummeta od okeana do okeana. Puno ih muče osjećaji tuge za ummetom i žestoko im izgaraju srca zbog tuge za njihovom sudbinom.

Prvo na što jedan od njih misli jeste njegova vjera, a posljednje je dunjaluk.

Svaki od njih govori: “Moj ummet “ i među njima nema onoga koji kaže:ja, ja.

Ono što ih najviše okupira je pozivanje zalutalih od Allaha da Mu se vrate kajući se, i pozivanje zalutalih od programa islama da se vrate uputi, te suprostavljenje napadačima ummeta Kur'ana kako bi ih napustili, ostavljeni i protjerani.

A Allah Uzvišeni kaže: “ A ko govori ljepše od onoga koji poziva Allahu, koji dobra djela čini i koji govori-ja sam dosita musliman. “ (Fusilet 33)

Sa ovim impulzivnim duhom i karakterističnim pravcem, i sa svojim kontinuiranim džihadom, živjeli su kao stranci, garibi, iako su bili u svojim domovinama i među svojim porodicama i bližnjima.

Ta tuđina nije tuđina van domovine i nije bez lica, niti ruke, niti jezika, već je to tuđina misli, duše i pravca. Tako oni žive u 15.stoljeću svojim tijelima, a u prvom sa svojim mislima i osjećanjima.

Gledaju u svoje savremenike i sugrađane svojim očima, a čeznu za ashabima u svojim mislima, te osjećaju tuđinu i navikli se na nju- ”a blago se garibima. “

Ova tuđina ne čini da se povuku u sebe očajavajući ili bježe u pustinjakova osamljenička prebivališta i pojedinačnu pobožnost predajući se, kao što su to uradili monasi u kršćanstvu i pravovjerni u džahilijetu.

Potpuno posvećenje Allahu kod njih je džihad, a njihova pravovjernost je pozivanje Ibrahimovoj vjeri čime su na poprištu postojani, u nevolji strpljivi i pravim putem idu.

Udjeljuju kada ljudima fali, popravljaju kada se ljudi pokvare i poravljaju ono što ljudi pokvare.

Oni su, doista, generacija koja utjelovljuje preporod i predstavlja elitu i uobličava uzor i navodi primjer.

Prvi pristupaju bojnim redovima kada se pozove u njih, a zadnji su kod podijele plijena. Ona, mada se odlikuje sviješću, prednjači u žrtvi i nadmašuje u davanju; ne živi u tvrđavi od slonove kosti, daleko od ljudi i puna sebe, niti se uzdiže nad ostalima, već saosjeća sa narodom, koegzistira s muslimanskim masama na njihovom pozicijama, nosi njihove brige, pomaže im u rješavanju njihovih problema, dijeli sa njima njihove radosti i žalosti i iskazuje njihove boli i nade.

To nije milostinja koju ona pruža njima, jer su oni dio nje, a ona je dio njih. Oni nisu odvojeni od nje, niti je ona, u bilo kojem slučaju, odvojena od njih. Tako se ona ne prikazuje kao neko ko se uzdiže nad njima ili ih niječe, a kamo li da ih smatra nevjernicima – već ih čuva i milostiva je prema njima.

Pomaže onoga od njih koji radi, poučava onoga koji zna, upozorava onoga koji je nemaran, opominje onoga koji zaboravlja, poziva onoga koji je odlutao, liječi bolesnoga i jača slaboga. Ona je otac malome, sin velikome, brat onima iste dobi i pozivač masama. Njoj ne dosadi da ih poziva i ne gubi nadu u njihov povratak.

Ona je prirodni saveznik i historijska zaliha svakog islamskog pokreta i svake imanske dawe.

(Jusuf Qardawi)

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • The way
  • Synagoga
  • Past, present, future
  • Shop-shop
  • Humbolt
  • Kitch
  • Camel
  • Pensum
  • Sur le quai

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.