Prenosi Aiša r.a. da bi Poslanik s.a.v.s. kada bi došla zadnja trećina ramazana, smotao svoju postelju, noći bi provodio u ibadetu i budio bi svoje ukućane (radi činjenja ibadeta)!” (Buharija)
Zadnjih deset dana ramazana, Poslanik s.a.v.s. bi pojačao ibadet i klanjao bi dodatnu nafilu (“Salatut-tehedždžud”).
Muhammed s.a.v.s. je, kako stoji u Sahihu, po predaji Ebu Huzejfe r.a., jedne noći na kijamu tako dugo učio da je na jednom rekatu proučio čitavu Bekaru, Ali Imran i an-Nisa (105 stranica). Učeći ajete u kojima se pominje prijetnja, zastao bi moleći Allaha dž.š. da ga sačuva od nje. Kada su sklanjali dva rekata, došao je Bilal r.a. da najavi skori dolazak sabaha!”
Muhammed s.a.v.s. nije izostavljao salatut-tehedždžud ni kada je bio bolestan ili prekomjerno umoran, pa bi u tim situacijama klanjao sjedeći. Poslanik s.a.v.s. je budio Fatimu i Aliju, uveče govoreći im: “Zar nećete ustati i klanjati?” (Buharija i Muslim)
I budio je (Poslanik s.a.v.s.) Aišu r.a., kada bi završio tehedždžud, a prije nego bi klanjao vitr. U Muvettau stoji, da je Omer ibn Hattab, klanjao dobar dio noći, pa kada bi došla polovica noći, budio bi svoju porodicu, govoreći im: “Namaz, namaz, i proučio bi ajet: “Naredi svojoj čeljadi da obavlja namaz i ustraj u tome!” (Suretu Taha: 132. ajet)
U dva Sahiha stoji predaja da je Džibril dolazio kod Poslanika s.a.v.s. svakog ramazana i po jednom ga preslušavao Kur'an, da bi posljednje godine u kojoj je preselio Muhammed s.a.v.s., to učinio dva puta.
Post i Kur'an će biti na Sudnjem danu šefaadžije (zagovornici), za one koji ih budu čuvali. U tom smislu je i hadis:
Prenosi Abdullah ibn Amr, da je Poslanik s.a.v.s. rekao: “Post i Kur'an će biti zagovornici čovjeku na Sudnjem danu. Post će reći: “Gospodaru, spriječavao sam ga u jelu i strastima danju, pa mi dozvoli da se zalažem za njega!” I reći će Kur'an: “Gospodaru, spriječavao sam ga u spavanju noću, pa mi dozvoli da se zalažem za njega!” Pa će im biti dozvoljeno!” (Ahmed)
Poslanik s.a.v.s. je sve do smrti praktikovao i'tikaf, što su činili i njegovi ashabi, kao i selef salih (dobri preci). Potvrda tome su riječi Abdullaha ibn Omera r.a.:
Prenosi se od Abdullha ibn Omera r.a.: “Poslanik s.a.v.s. je provodio u i'tikafu posljednjih deset dana ramazana!” (Buharija)
U Noći Kadra koja se nalazi u jednoj od neparnih noći zadnjih deset noći ramazana je započela objava Kur'ana, kao što stoji u Suri Duhan:
“Ha-mim! Tako mi Knjige Jasne, Mi smo je počeli objavljivati u Blagoslovljenoj noći, – i Mi zaista opominjemo – u kojoj se svaki mudri posao riješi po Našoj odredbi! Mi smo uistinu slali poslanike!”
(Suretud-Duhan: 1-5)
Noć Kadra je vrijednija od hiljadu mjeseci ili 83 godine i četiri mjeseca, pa ko od nas ne želi da iskoristi ovu noć i ne zasluži Allahovu dž.š. milost?! Allah dž.š. u Suri Kadr kaže:
“Mi smo ga počeli objavljivati u noći Kadr – a šta ti misliš šta je to noć Kadr? Noć Kadr je bolja od hiljadu mjeseci – meleci i Džibril, s’ dozvolom Gospodara svoga, spuštaju se u njoj, zbog odluke svake. Sigurnost je u njoj sve dok zora ne svane!”
(Suretu-l-Kadr: 1-5)
Onome ko provede Noć Kadra u ibadetu će biti oprošteni prošli grijesi, kao što stoji u hadisu:
Prenosi Ebu Hurejre r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: “Ko provede Noć Kadra čvrsto vjerujući i nadajući se Allahovoj dž.š. nagradi, biće mu oprošteni prošli grijesi!” (Buharija)
A u drugoj predaji stoji:
Prenosi Ebu Hurejre r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: “Ko provede Noć Kadra, čvrsto vjerujući i nadajući se Allahovoj nagradi biće mu oprošteni prošli grijesi! A ko isposti ramazan čvrsto vjerujući i nadajući se Allahovoj nagradi biće mu oprošteni prošli grijesi!” (Buharija)
Muhammed s.a.w.s. nam preporučuje da tražimo noć Kadra u zadnjih deset noći ramazana:
Prenosi Aiša r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: “Tražite Noć Kadra, u neparnim noćima posljednjih deset noći ramazana!” (Buharija)
Jedna od obaveza koja je vezana za post mjeseca ramazana je i “sadekatu-l-fitr”.
Prenosi se od Ibn Abbasa: Naredio je Poslanik s.a.v.s. zekatu-l-fitr (sadekatu-l-fitr), kao čišćenje za postača, od ružna i bestidna govora, i kao hranu siromaha. Onaj ko ga da prije namaza (bajram-namaza) biće primljen, a ko ga da poslije namaza, on je kao sadaka. (Ebu Davud)
Prenosi se da je ibn Omer r.a. rekao: “Poslanik s.a.w.s. je propisao zekatu-l-fitr (sadekatu-l-fitr), “sa'” (četiri pregršti) hurmi, ili “sa'” ječma, na roba, na slobodnog, na muško, na žensko, na malo i veliko od muslimana, prije klanjanja namaza (bajrama).” (Buharija)
Prenosi Ibn Omer r.a. da je Poslanik s.a.v.s. naredio izdvajanje sadekatu-l-fitra, prije izlaska radi klanjanja (bajram namaza)!” (Buharija)
Prema tome, sadekatu-l-fitr je obaveza svakog muslimana koji ima “sa'” hrane preko potreba njegove porodice u jednom danu i noći. Daje se u namirnicama koje se obično koriste u određenom području, kao: pšenica, ječam, hurme, riža, suhe groždice, sir i sl.. Ebu Hanifa dozvoljava davanje i u protuvrijednosti, u nečem drugom. Shodno tome, kada je u pitanju protuvrijednost u novcu, Rijaset IZ-e je odredio visinu sadekatu-l-fitra, za ovu godinu: 5, 10 i 15 KM. Braćo i sestre, izvršimo obavezu davanja “sadekatu-l-fitra”! Ne zaboravimo, također obavezu zekata! Ustrajmo u dobru i ne približavajmo se haramu!
Gospodaru, pomozi mudžahidima ma gdje bili, ne iskušavaj nas sa onim što nećemo moći podnijeti, počasti nas primljenim dovama u ramazanu i Noći Kadra, oprosti nam grijehe i uvedi nas u obećani džennet!
Add comment