Kozarac.ba

Od sinoć “Pjesma Eurovizije” i službeno postala freak show

Na samom početku je autor ovih redova dužan ispričati se legendarnom hrvatskom blogeru T-Zombixu zbog toga što je naslov ovog članka “posudio” s njegovog bloga.

On je svojim komentarom na večerašnju “Pjesmu Euroviziju” izrekao mišljenje koje dijele mnogi koji su protekli tjedan bili bombardirani tom “uglednom” priredbom, a večeras se suočili s njenom pravom prirodom.

 

U četvrtak se, doduše, činilo da je ta istina ipak malo previše za “eurovizijsku” glasačku i drugu publiku. Barem se takav dojam mogao steći na temelju neočekivanog ispadanja islandske predstavnice Silvije Night, čija je pjesma “Congratulations” predstavljala parodijsku esenciju svega što “Eurovizija” predstavlja proteklih nekoliko godina.

Litvanci i njihova grupa “LT United” je u iznošenju te istine bila nešto malo diplomatskija, pa se usprkos zvižduka od strane grčke publike uspjela progurati u finale i večeras osvojiti relativno dobro mjesto.

No, finski metalci iz grupe “Lordi” sa svojim živopisnim izgledom su se na kraju balade ipak pokazali kao dobitna kombinacija. S jedne strane su formalno zadovoljili eurovizijske standarde koji nagrađuju “ekscesni” vanjski izgled, dok su sadržajno skrenuli iz klasičnih eurovizijskih voda bezlične pop-glazbe u dosada neistraženi heavy metal teritorij.

Za mnoge eurovizijske glasače, umorne od bezlične formule i predvidljivosti, “Lordi” je predstavljao ikonoklastičko osvježenje. Naravno, sve to Fincima ne bi bilo od nikakve koristi da iza njih nije stajao moćni skandinavsko-baltički glasački blok.

Da televizijski gledatelji sa sjevera Europe nisu zadržali hladnokrvnost i ispravno zaključili da su Finci ipak njihov najbolji predstavnik, iz Atene bi kući pjevajući najvjerojatnije otišao Dima Bilan sa svojim bezličnim pop-pjesmuljkom koji iz tko zna kojih razloga dobro sjeda u uši bivših podanika sovjetske tamnice naroda koji danas predstavljaju drugi po snazi eurovizijski glasački blok.

Sinoćnja pobjeda eurovizijskog Sjevera je bez svake sumnje značila veliki poraz eurovizijskog Juga, pogotovo s obzirom da su mnogi Anni Vissi i njenoj pjesmi bili davali velike šanse.

Međutim, balkansko-mediteranski glasački blok se nije iskazao, dijelom i zbog pojave mladog Armenca Andrea koji je u dosadašnje susjedsko-aritmetičke jednadžbe unio kavkasku nepoznanicu, a dijelom zbog toga što su Vissi i turska predstavnica Sibel Tüzün pikovale na istu publiku.

Post-jugoslavenski glasački blok je, s druge strane, radio poput švicarske urice, tako da su se svi bivši federalni partneri na “Euroviziji” ponašali sasvim u skladu s principima “bratstva i jedinstva”, odnosno dogovorne ekonomije.

Hari Mata Hari i njegova “Lejla” je u cijeloj toj priči vrlo dobro prošla, ali, na žalost, nije imala previše šanse protiv sjevernjačkih i post-sovjetskih glasačkih blokova. Tako su se predstavnici Bosne i Hercegovine morali zadovoljiti broncom, iako bi, barem po klasičnim eurovizijskim kriterijima trebali dobiti zlato.

S druge strane, dok je – s obzirom na procjene iz Atene i stanje na kladionicama – većina gledatelja očekivala da će “Lejla” bolje proći od Severine i njene “Å tikle”, mnoge je ipak iznenadilo to da je hrvatska predstavnica prošla lošije od Makedonke Elene Risteske.

Takav rezultat predstavlja možda najveći debakl u karijeri splitske pjevačice, jer se ona, bez obzira na neosporni status Seve Nazionale u domovini i susjedstvu, pokazala nesposobnom postići bolji rezultat od svojih daleko anonimnijih prethodnika na eurovizijskim natjecanjima.

Dragan Antulov

Dodaj komentar

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.