Džumma…


“O vjernici,kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite” (El-Džumu'a 9. i 10.)

Postoji šest važnih zapovijedi koje muslimani treba da prihvate kako bi povratili svoj ponos u vrijeme beznađa:

Zapovijed prva: čitaj i uči
čitaj i uči u ime Tvog Gospodara…

Objava Kurana, dakle, ne počinje s imperativom vjere, već s imperativom nauke. Bog, dž.š., ne traži od Muhameda, a.s., da vjeruje, već On, neka je Uzvišen, traži od njega da čita i uči kako bi znao što je ispravno vjerovanje. Ustvari, vjera kao takva nije nikad bila upitna, jer čovjek je biće vjere. Bez vjere, u najširem smislu te riječi, čovjek nije čovjek. Ali ni bez znanja, čovjek ne može biti pravi vjernik.
Istok ima više vjere nego znanja, a Zapad ima više znanja nego vjere.

Islam je iznad Istoka i Zapada zato što spaja to dvoje od kojih jedno (znanje) nedostaje Istoku a drugo (vjera) nedostaje Zapadu.
Zapovijed druga: Vjeruj i radi

Onima koji vjeruju i dobro rade, Bog je obećao oprost i veliku nagradu

Čovjek ne živi u čisto duhovnom svijetu bez materije, niti u čisto materijalnom svijetu bez duha. Tajna uspjeha je da čovjek spoji u sebi te dvije vrijednosti: svoj duh i svoje tijelo. Drugim riječima, smisao čovjekovog života je u aktivnosti njegovog duha, a to je vjera, te u aktivnosti njegovog tijela, a to je rad i djelovanje.

Istok više nije kao što je nekad bio – predaje se njegov duh pred naletom zapadnog materijalizma. Ali ni Zapad nije više ono što je je nekad bio ”“ troši se njegova materija za potrebe lažnih duhova i mitova.

Islam je iznad Istoka i Zapada zato što u svom učenju drži kondiciju zdravoga duha koji se može spojiti sa zdravim tijelom kako na Istoku tako i na Zapadu.


Zapovijed treća: Budi pobožan i poštuj roditelje

Bog je propisao da samo Njemu budete pobožni i da poštujete roditelje…

Ova snažna veza između pobožnosti prema Bogu i poštovanja prema roditeljima predstavlja snažnu poruku i za Istok i za Zapad i to iz dva razloga.

Prvo, veza između roditelja i djece sve je slabija. Istina ta veza je čvršća na Istoku, nego na Zapadu, ali ni na Istoku ona nije više kao što je bila.
I, drugo, porodične veze postaju manje važne zato što članovi jedne porodice ”“ braća i sestre ”“ sve više postaju neovisni jedno o drugom, pa time i njihova potreba da dijele životno iskustvo postaje manje važna.

To, dakako, utječe na promjenu shvatanja važnosti porodice u društvu, odnosno porodica, kao tradicionalna institucija društva, dolazi u pitanje. Proces defamilizacije na Zapadu sve više zauzima maha do te mjere da je danas nepodobno javno govoriti u korist tradicionalnih vrijednosti porodičnog života. Nepodobno je javno govoriti da je legalizacija istopolnog braka munker (nepoznata i neprihvatljiva moralna kategorija).

Ne znam dokle će Istok odolijevati tom iskušenju, ali znam da, ako se primjeni načelo islama: Budi pobožan i poštuj roditelje ”“ tradicija porodice preživjet će i na Istoku i na Zapadu.


Zapovijed četvrta: Budi vrijedan i bori se za svoja prava

Borite se na putu Božanske istine iskreno i hrabro …

Uspjeh na ovome svijetu i spas na drugome svijetu ne dolaze sami od sebe. Uspjehu treba ići u susret da ga stigneš i da on tebe stigne. Isto tako, i za spas na drugome svijetu treba se truditi, treba se boriti, treba spas zaslužiti. Naravno, Božija milost je svugdje i uvijek prisutna i ona nas obasipa kad joj se najmanje nadamo. No, ponekad osjećamo da Božije milosti nema onda kad je najviše trebamo. I ponekad mislimo da se Božija milost spušta onima koji to ne zaslužuju, dok onima koji to, po našem mišljenju, zaslužuju Božija milost ne dolazi. Mi ne možemo utjecati na to kome će Bog svoju neizmjernu milost ukazati, ali možemo vrijedni biti i boriti se da Božiju milost mi zaslužimo. Istok više vjeruje u Božiju milost nego u svoj vlastiti trud, dok Zapad više vjeruje u svoj trud nego u Božiju milost.

Islam je iznad Istoka i Zapada zato što je iznad istočnog fatalizma i zapadnog hedonizma.


Zapovijed peta: živi život i misli na smrt

Bog je stvorio smrt i život da bi provjerio ko je od vas najbolji po djelu …

Po našem računu život dolazi prije smrti, a smrt slijedi nakon života. Međutim, u rečenom ajetu smrt se spominje prije života u procesu Božijeg stvaranja čovjeka. I kad razmišljamo o životu i smrti, mi mislimo da je smrt tajna, a život da nam je jasan, jer život živimo i o njemo sve znademo. A o smrti mi ništa ne znamo dok nas ne zadesi. Ali ni tada o smrti ništa ne znamo, jer niko nikad od ljudi nije nam mogao reći o svom iskustvu smrti. Sa smrću čovjeka prekida se ovozemaljska veza, a o onozemaljskoj vezi mi ništa ne znamo osim ono što nam je u Objavi kazano da ovdje vjerujemo zato što ćemo tamo to sigurno vidjeti. Ustvari, nema ni potrebe da se o smrti raspitujemo, jer smrti, zapravo, i nema. Postoji samo život. Postoje, dakle, dva života: ovaj ovdje i onaj tamo. I zato se ne treba čuditi što se u Kuranu kaže da je smrt stvorena da bi bio stvoren život, jer ono što mi nazivamo smrt na ovome svijetu to je, ustvari, život na drugome svijetu. Prema tome, život je velika tajna, nije smrt. Istok treba da mijenja svoj odnos prema životu, a Zapad treba da mijenja svoj odnos prema smrti u smislu: živi život slobodno i hrabro i misli na smrt stidno i pokorno.


Zapovijed šesta: Gledaj šta će sutra biti

Neka čovjek gleda kako će se suočiti s onim što sutra dolazi…

Iz ovog kuranskog ajeta jasno je da muslimani ne samo da imaju prvao, već je to i njihova obaveza, da planiraju svoju budućnost, te da vjeruju da njihova budućnost može biti bolja od njihove prošlosti. Doista je čudno kako se kod nekih mogla uvriježiti ideja da je naša budućnost beznadna i zato je nada samo u našoj prošlosti kao način života i kao cilj povijesti. Takva ideja nema uporišta u islamskom učenju.

Nju treba odbaciti i vjerovati kao što je Uzvišeni Allah rekao svom Poslaniku Muhammedu, a.s.: Tvoja budućnost će biti bolja od tvoje prošlosti. Nisi li bio siroče, pa si zbrinut? Nisi li bio siromah, pa si se obogatio? I nisi li lutao tražeći pravi put, pa si ga našao uz Allahovu pomoć?

Prema tome, mi nismo odgovorni za našu prošlu, već za našu buduću povijest: Narodu koji je prošao pripada ono što je sam zaradio, a vama pripada ono što ste vi zaradili, kaže se u Kuranu.

Muslimani ne treba da se boje misliti svoju budućnost, kao što ne treba da budu opsjednuti prošlošću.

Muslimani imaju budućnost u Evropi zato što imaju vjeru u Boga i zato što vjeruju u istinu i pravdu koja će pobijediti, ako Bog da!

Molim Allaha uzvišenog da mi budemo od onih koji će čitati i učiti u ime Boga; koji će vjerovati i raditi; koji će biti pobožni i poštovati roditelje; koji će biti pošteni i boriti se za svoja prava; koji će živjeti slobodno i misliti o smrti ozbiljno, koji će raditi za svoju bolju budućnost!

Amin!

Add comment

HOTEL bm

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.