"O vjernici, kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite" (El-Džumu'a 9. i 10.)
Ibn Omer r.a. veli da je Muhammed a.s. rekao:
"Allah zaista nece skupiti moje sljedbenike na zabludi. Allahova ruka je nad skupinom – dzematom, pa ko se odijeli, odijelio se ka dzehennemskoj vatri." (Tirmizi)
Isto tako, biljezi Tirmizi od Ibn Abbasa r.a. da je Muhammed a.s. rekao: "Allahova ruka (zastita) je nad dzema'atom (zajednicom)." Naravno, pod Allahovom rukom ovdje se misli na pomoc i uputu od Allaha. Ova dva Tirmizijina hadisa ocijenjena su kao hasen, a u slicnoj predaji Ibni Madze biljezi hadis koji je ocijenjen
kao sahih gdje Enes r.a. veli da je Muhammed a.s. rekao: "Moji sljedbenici se zaista nece sjediniti na zabludi, pa kad vidite razilazenja (rascjep) drzite se skupine (dzema'ta)."
Sejtan je uz pojedinca kako bileze Tirmizi, Hakim i Ahmed u hadisu koji je ocijenjen kao sahih. Naime, Omer r. a. veli
da je Muhammed a.s. rekao: "Preporucujem vam lijep odnos prema svojim drugovima, a zatim prema onima koji dodju
poslije njih. Potom ce se rasiriti laz, tako da ce se covjek zaklinjati, a nece se od njega traziti da se zaklinje. Svjedocice svjedok, a nece se od njega traziti da svjedoci. Nece se osamiti jedan covjek sa nekom zenom, a da sejtan nece biti treci medju njima. Duznost vam je da se drzite dzemata, a cuvate rascjepa, jer zaista je sejtan uz pojedinca, a od dvojice je vec udaljeniji. Ko hoce sredinu dzenneta, nek se drzi dzema'ata. Koga veseli (njegovo) dobro djelo, a zalosti se zbog loseg djela, pa to vam je vjernik."
Sta reci poslije ovih Poslanikovih rijeci! Narocito ako uzmemo u obzir nas odnos prema dzema'tu. Pogledajmo sta su jos zabiljezili Ebu Davud i Ebu Ja'la u predaji koja je hasen. Ebu Hurejre nam prenosi da je Muhammed a.s. rekao: "Propisan vam je dzihad sa svakim zapovjednikom, bio on pobozan ili grijesnik, iako radi i velike grijehe. Duznost vam je da klanjate za svakim imamom, bio on pobozan ili grijesnik, iako radi i velike grijehe. Duznost vam je da klanjate dzenazu umrlom muslimanu, bio on pobozan ili grijesnik, iako je radio velike grijehe." Dakle, nase je da budemo u dzematu, a svako ce za sebe odgovarati pred Uzvisenim Allahom dz.s. na Danu Sudnjem.
Add comment