Dzuma…

 

“O vjernici, kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite” (El-Džumu'a 9. i 10.)

Evo polako, prođe još jedna godina i ponovo nam u goste dolazi najdraži gost mubarek mjesec ramazan.

Vraća nam se ramazan,  jer smo dosta toga od naših prošlogodišnjih obećanja, koja smo dali Allahu, zaboravili i preokupirali se ovosvjetskim problemima i obavezama.

Vraća nam se i pruža nam još jednu priliku za iskreno pokajanje, čišćenje duše, činjenje dobra i pobožnost.

I ove godine inšallah, biće nam suđeno da doživimo i dočekamo ramazan, da se predamo ibadetu i da živimo njegove prelijepe dane i njegove svijetle noći.

To je uistinu velika blagodat na kojoj Allahu trebamo neizmjerno zahvaljivati.

Ramazan dolazi da nas podsjeti zbog čega smo stvoreni, a stvoreni smo da Allahu robujemo i da Mu se klanjamo: ”A džinne i ljude stvorio sam samo da Mi robuju (ibadet čine)” (Ez-Zarijat, 9.).

Dolazi da nas podsjeti da smo na ovome svijetu samo privremeno i da ćemo se Allahu konačno vratiti i za djela račun polagati. Ramazan nas podsjeća i na našu nemoć, kao i potrebu za Allahom. Ramazan nas podsjeća na humanost i brigu o drugima, a posebno o rodbini i komšijama.

Na početku ovoga mubarek mjeseca prvo bismo trebali čvrsto odlučiti da ćemo dati sve od sebe i da ćemo ramazan iskoristiti u pokornosti i ibadetu Allahu, te da ćemo se potruditi da što je moguće bolje odgojimo svoju dušu.

Nama je svima poznato da u toku godine postoje doba koja su plodnija od ostalih, doba u kojima lista drveće i cvjeta cvijeće, doba u kojem je zemlja pogodnija za obrađivanje i u kome se lakše sjeme prima i daje višestruke plodove. To je proljeće, koga poljoprivrednici jedva čekaju da u njemu posiju i zasade.

Ovako je i s ramazanom. Ramazan je proljeće naše duše i svako dobro koje učinimo u ovome mjesecu raste i razvija se bujnije i daje velike i dugoročne plodove.

Prvo što trebamo uraditi jeste osvrnuti se malo unazad, analizirati svoje propuste i nedostatke, lutanja i posrtaje, a zatim se iskreno pokajati za sve naše grijehe, i znane i neznane, i tako očistiti svoju dušu, čvrsto odlučivši da ćemo ubuduće biti bolji.

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: ”Tevba (pokajanje) briše sve (grijehe) koji su prije nje učinjeni.”

To bi trebao biti naš prvi korak u ramazanu i to je bit pokajanja i istigfara (traženja oprosta) koje je Uzvišeni Allah učinio garancijom sigurnosti i spasa na ovome i budućem svijetu, kada je rekao: ”Allah ih nije kaznio, jer si ti među njima bio; i Allah ih neće kazniti sve dok budu oprosta tražili” (El-Enfal, 33.).

Mi nemamo prvog uzroka sigurnosti od kazne, jer Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, nema među nama. Ostalo nam je samo ovo drugo, a to je da se Allahu stalno kajemo i oprosta tražimo. Prema tome, započnimo svoju akciju u ovome mubarek mjesecu sa pokajanjem, napuštanjem svega što ne valja i ostavljanjem svakog grijeha.

Kada to učinimo i dušu od grijeha očistimo, preostaje nam samo da je napunimo nurom upute i bogobojaznosti.

Allahu naš, oprosti nam! Mi Ti grijehe naše priznajemo i sami smo sebi nepravdu učinili, zato nam se smiluj i oprosti nam u ovome mjesecu milosti, jer samo Ti grijehe možeš oprostiti!

Svaki iole upućen čovjek zna da post nije obično gladovanje i ustezanje od jela, pića i drugih užitaka. Post ima svoj uzvišeni cilj i duboki smisao. To je prije svega duhovna aktivnost kojom postač želi postići uzvišeni cilj, a to je bogobojaznost i čestitost:

”O vjernici, propisuje vam se post,…, da biste čestiti (bogobojazni) bili” (El-Bekare, 183.).

Prema tome, post sa drugim ibadetima u toku mjeseca ramazana ima za cilj očistiti našu dušu od grijeha, duhovno je okrijepiti i učiniti bogobojaznom. Post je duhovni ispit i moralni eksperiment koji treba da nas svrsta u red pobožnih i čestitih. Bogobojaznost postom dobija posebnu dimenziju, jer, u osnovi, bogobojaznost je sustezanje od  zabranjenog, dok nas post uči kako da se sustežemo od onoga što je u osnovi dozvoljeno (halal).

Prema tome, post nas vodi do krajnjih granica bogobojaznosti. Post je najveći oblik bogobojaznosti i djelo čestitosti koje ima najveći stepen kod Allaha.

Ostali ibadeti imaju svoje posebnosti, zbog kojih ih ljudi vole i prihvataju, pa tako u namazu nalaze slast dove i razgovora sa Allahom, u zekatu osjećaju zadovoljstvo darežljivosti i plemenitosti.

Što se tiče posta, njega ljudska priroda ne podržava i ne pospješuje, već mu se, naprotiv, odupire i suprotstavlja. Zbog toga što zahtijeva žrtvu i ustezanje, post i jeste djelo najveće deredže i Allah za njega najviše i nagrađuje, neuobičajeno velikom i mnogostruko većom nagradom nego što nagrađuje za druge ibadete.

U jednom hadisi-kudsijju Uzvišeni Allah je kazao: ”Svako čovjekovo djelo pripada njemu i nagrada za to djelo uvećava se od deset do sedam stotina puta, osim posta, post pripada Meni i Ja za njega posebno nagrađujem. Postač zbog Mene ostavlja svoje strasti i jelo.”

Koliko god u postu ima sustezanja i lišavanja, ipak, njegova svrha nije samo sustezanje i odricanje, već je on sredstvo za postizanje plemenitih ciljeva. Post je vježba vladanja sobom i rukovođenja svojom ličnošću.

On je vježba sustezanja od prohtjeva i poriva duše. Dok nismo postili, čuvali smo svoj organizam od unošenja onoga što je štetno, a sada kada postimo, lišavamo ga i dozvoljenog.

Dok se mimo ramazana sustežemo od toga da nekoga ne uvrijedimo, u vrijeme kad postimo čuvamo se i od toga da na provokaciju i uvredu odgovorimo. Na ovaj način uz pomoć posta držimo uže svojih poriva i efikasno kontroliramo izljev emocija.

Veliki je čovjek onaj koji vlada svojim emocijama, a posebno srdžbom. Nije slučajno Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ”Nije jak onaj ko pobijedi u hrvanju, nego je jak onaj ko se savlada u srdžbi.”

Ova strpljivost i samosavlađivanje koje se postiže u ramazanu vodi trajnoj strpljivosti, jer onaj ko se nauči da bude strpljiv u stanju sigurnosti i blagostanja, sigurno će mu biti lahko da bude strpljiv u nevolji. Ovaj cilj o kojem govorimo nalazi se tek na pola puta koji je Uzvišeni Allah trasirao postačima. Poslije ovoga cilja nalaze se drugi, mnogo važniji i uzvišeniji ciljevi.

Sam post je ibadet koji ima dvije strane. Njegova prva strana je strpljivost i ona je samo uvod u onu drugu stranu. Post je drvo čije je stablo strpljivost, međutim, Allah neće ovo stablo ostaviti bez plodova. Ti plodovi su zahvalnost, zikr i razmišljanje.

Takvaluk (bogobojaznost) u prvom svom dijelu predstavlja ustezanje, napuštanje, udaljavanje, dok je u drugom dijelu istupanje, približavanje i podizanje. Znači, nije cijela stvar u tome da onaj ko posti zatvori otvore svojim čulima i ušutka u sebi glas poriva, a to znači zatvaranje vrata Džehennemu, nego je stvar u tome da zatvaranje vrata porivima duše istovremeno znači i otvaranje puteva duši i progovaranje glasa istine koji vode do Dženneta.

Svaka vjerska dužnost može se obaviti sa izvjesnom, manjom ili većom, dozom licemjerstva ili dvoličnosti, odnosno, u cilju prikazivanja pred ljudima radi nekog ovosvjetskog motiva, osim posta.

Ako čovjek nije iskreni vjernik, on može da uz ramazan jede i da ga niko ne vidi. Međutim, pravi i iskreni vjernik posti iz dubokog ubjeđenja da je to Allahova volja i zapovijed, koja nas vodi dvostrukoj sreći, pa se stoga žrtve u ramazanu podnose bez ikakvih poteškoća.

Dakle, podnošenje ovih poteškoća proizilazi iz čovjekove čvrste volje da udovolji Allahovim zahtjevima i volji. Post je prema tome jedan od najjačih faktora razvoja i odgoja naše volje.

Mimo ramazana ljudima je veoma teško da se ustegnu od poroka na koje su navikli, međutim, uz ramazanski post, snaga volje koja proizilazi iz iskrene i duboke vjere, čini im tu naizgled poteškoću veoma lahkom.

Mnogi se pod blagotvornim dejstvom posta i očeličenom voljom potpuno oslobode svojih pogubnih strasti kojima su do tada robovali. Svi islamski propisi i obredi, a na prvom mjestu ramazanski post i namaz, imaju zajednički cilj, a on je da izgrade čovjeka u pravom smislu riječi, čovjeka pozitivnog karaktera. Drugim riječima, da u čovjeku muslimanu do savršenstva izgrade sve pozitivne osobine i naklonosti: strpljivost, ustrajnost, samoodricanje, suosjećanje i čovjekoljublje.

Ramazanu, uđi u džamije – Allahove kuće, i ispuni ih svjetlošću ibadeta, drži njihova vrata otvorenim i danju i noću, ne dopusti nijednog časa da ostanu prazne, bez klanjača, učača Kur'ana, vaiza i onih koji uputu traže.

Zaviri malo i u ona mjesta gdje se besposličari okupljaju i gdje skoro nikakva dobra nema.

Zahtijevaj od onih koji u njih svraćaju da poste i da od besposlice, bestidna i nepristojana govora odustanu.

Podsjeti ih na riječi Uzvišenog: ”O vjernici, kada među sobom tajno razgovarate, ne razgovarajte o grijehu i neprijateljstvu i neposlušnosti prema Poslaniku, već razgovarajte o dobročinstvu i čestitosti.” (El-Mudžadele, 9.)

Skreni malo i na pijace na kojima vladaju buka, pohlepa, obmanjivanje, podvala i prevara, obasjaj ih svojim nurom i baci na njih malo svoje čestitosti i plemenitosti.

Posjeti i zanatalije i radnike i skreni im pažnju da vode računa o svome poslu koji im je povjeren, jer Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: ”Allah voli da posao koji radite, uradite na najbolji način.”

Dođi nam, ramazanu, svima i probudi naša uspavana srca i oslobodi naše svezane duše.

Dođi i obnovi naš ugovor sa Allahom i Njegovom Knjigom.

Allahu, Gospodaru naš, ne dopusti da nam bude uskraćeno dobro i milost mjeseca ramazana.
 

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Circé du soir au matin
  • misery
  • rabbit
  • addicted
  • fears train
  • peace is the only way
  • peace, love & sandy feet
  • long range for Joe B.
  • Motif fusion

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.